Kirjoittaja
Aihe: vähä vikaisin a-auto (Luettu 39233 kertaa)
« Vastaus #76 : 3.12.2013 kello on 20:16 »
Joo, on eroa Fordeissakin keskenään - tällä "isolohkolla" samaiset +55tkm. Tällä moottorityypillä ei suuttimen haarukan pinnapultinvikaa, eikä egr:n (vesijäähy), nokkahinaa ei vaiheta kun ei oo.. Ainoa oikea vika oli kytkimen käyttösylinteri plokimen päässä (80€) - vaihoin ite 
« Vastaus #77 : 3.12.2013 kello on 22:24 »
Nyt menee asiasta ohi,mutta juuri töissä meni foordin ranger mallista jakohihna poikki. No yläkertahan menee uusiksi. Vaihtoväli 120tkm ja autolla ajettu reilu 100tkm..no takuu menny umpeen vajaa vuosi sitten,mutta mutta sanoivat foordilla että onhan noita menny poikki jo monta. Tosiaan kun en tietä mkä moottori nuissa asautoissa on niin toin tämänkin tiedoksi. Sent from my iPad using Tapatalk
« Vastaus #78 : 3.12.2013 kello on 23:39 »
En tiedä, miten määritetään vähävikaisin. Nyt on menossa kuudes Fiat, joista kaikilla aikaisemmilla ajoin 200 tkm ilman merkittäviä ongelmia. Kulutusosia vaihdettiin, yhteen jarrupalat eteen, yhteen kytkin. Oli turkkilaisen tekemän kytkimen kehikko revennyt On toki tarjottu Mersua ja Rellua, mutta en ole keksinyt mitään syytä maksaa tähti- tai salmiakkilisää suurinpiirtein samoista värkeistä. Yksi Ford on ollut ja toista ei tule ikinä. Vietti lähes yhtä paljon aikaa korjaamolla kuin maantiellä.
« Vastaus #79 : 4.12.2013 kello on 07:14 »
No laitampa omat tähän astiset remontit! edellisestä a-autosta Mb 312 td meni tai paremminki mureni valojen säätimen putket (letkua) siinähän ne toimii alipaineella. ostin reilut 2m uutta letkua ja vaihoin ite, Nykyiseen Mb 316 ei ole vielä tarvinnut edes polttimoja vaihtaa (kop kop) Ja tehoja en vielä ala lisäämään kun on ihan riittävästi nykyisellään..Aj 85th km Fordeista saan hyvää tietoa korjaus tarpeista tuosta ihan naapurista seinän takaa (työpaikan) fiateista en niinkään kun eivät uskalla laittaa. renu olisi se toinen jonka kelpuuttaisin omaksi alustaksi, on tullut otettua selkoa niin monesta paikasta ja kyseltyä eri ammattilaisilta näistä eri alustoista, ja kysyn edelleenki että millaisia vikoja on uusissa alustoissakin,,usein ei edes ole oma auto kyseessä niin saa sen mahdollisimman toden peräisen kuvan merkistä...
« Vastaus #80 : 4.12.2013 kello on 07:41 »
Viimeisin ja onneksi myös tähän mennessä ainoa oikeasti korjausta vaativa kohde on ollut se lähes 2000 euroa maksava boxin vaihto, oli vielä Boschin tekemä ja se on ollut tähän mennessä ainoa vika mun ajohistoriassa jolloin olen hinuria tarvinnut, mikään muu auto ei ole jättänyt tien päälle, mutta tämähän on harrastus joten sen mukaan olen tuota sulatellut...huollo ista myös sen verran että Kuopiossa Hartikaisella, eli "sinisellä konsanaan" jakohihnan ja vesipumpun vaihto ison huollon yhteydessä maksoi myös ihan kivasti, 1700 euroa. Tuossa vielä Ducato-miehille se yksi mahdollinen syy jos auto sytyttää kaikki merkkivalot ja lämpömittarin neula pomppii hervottomana ylös-alas ja lopulta sammuu ja käynnistyy hetken päästä kuin ei olisi mitään ollutkaan, lopultahan se sitten siihen tielle myös jätti. 
« Vastaus #81 : 4.12.2013 kello on 08:50 »
^ Tuollainen ECU/PCM -vaihto laittaa aina itseäni mietityttämään - ihan oikeasti se on rikki? Vai vaihdetaanko se ensimmäisten arvausten/kokeilujen joukossa.. Ei se mitään, jos takuuna, mutta jos asiakas maksaa. Itse vaatisin "risan" itselleni - ja vaihvihkaa laittaisin takaisin (kokeeksi), jos toimisi moitteetta, niin rahat takaisin.. Ettei vain sen johtojen tukistelu ja liitosten nyhtäminen korjannut kontaktivian..  Transun huoltokuluista vielä; reilu 55 (tai voi olla 58  tkm/6½v aikana 3 määräaikashuoltoa kaikkinensa ovat kustantaneet 800€. Vemix/Veho ja Raskone (Ford-huoltopisteitä kaikki) Itse en kyllä kaikkea sitä, mitä pakupuolella näistä eri alustamerkeistä on rikottu, soveltaisi m-autopuolelle. Lievästi sanottuna autojen kohtelu on ihan toista..
« Vastaus #82 : 4.12.2013 kello on 09:13 »
Nyt menee asiasta ohi,mutta juuri töissä meni foordin ranger mallista jakohihna poikki. No yläkertahan menee uusiksi. Vaihtoväli 120tkm ja autolla ajettu reilu 100tkm..no takuu menny umpeen vajaa vuosi sitten,mutta mutta sanoivat foordilla että onhan noita menny poikki jo monta. Tosiaan kun en tietä mkä moottori nuissa asautoissa on niin toin tämänkin tiedoksi.
Jos on noin uusi, siinä lienee Voortin oma. Ja pitäisihän tuon mennä virhevastuun piikkiin... 2006 asti ko. auto oli kuoriosia vaille Mazda ja siinä vaihtoväli oli 150000. Vaihdoin hihnan 135000 kohdalla.
« Vastaus #83 : 4.12.2013 kello on 11:16 »
^ Tuollainen ECU/PCM -vaihto laittaa aina itseäni mietityttämään - ihan oikeasti se on rikki? Vai vaihdetaanko se ensimmäisten arvausten/kokeilujen joukossa.. Ei se mitään, jos takuuna, mutta jos asiakas maksaa. Itse vaatisin "risan" itselleni - ja vaihvihkaa laittaisin takaisin (kokeeksi), jos toimisi moitteetta, niin rahat takaisin.. Ettei vain sen johtojen tukistelu ja liitosten nyhtäminen korjannut kontaktivian.. 
Transun huoltokuluista vielä; reilu 55 (tai voi olla 58 tkm/6½v aikana 3 määräaikashuoltoa kaikkinensa ovat kustantaneet 800€. Vemix/Veho ja Raskone (Ford-huoltopisteitä kaikki)
Itse en kyllä kaikkea sitä, mitä pakupuolella näistä eri alustamerkeistä on rikottu, soveltaisi m-autopuolelle. Lievästi sanottuna autojen kohtelu on ihan toista..
Tuossa on perää, ammatti käyttö on jotain ihan muuta kuin harrastelu...mutta on se vaan laatu ja laatu sekä toteutus tekniikassa eroavaisuutta..
« Vastaus #84 : 21.03.2014 kello on 18:32 »
itellä on tuo MB 312td 114kw vanha malli jota sanovat pomminvarmaksi ( tiiä häntä) aj 70th.. on kuin kuorma-auto 5 sylinterinen turboa hieman huollettu minun aikana...muilla kokemuksia??  kyllä vain,samanmoinen pirssi automaattilootalla,ollut talossa kahdeksan vuotta,kilometrejä nyt 130 000 mittarissa kaikkinensa. tänä aikana ainoa remontti on ollut hehkujen vaihto,muuta normihuoltojen lisäksi ei tehty.jaas vedän takaisin,tuo pakollinen jousien jäykistys iskareineen tehty 7vuotta sitten. hyvä peli ja automaatti ei ole srintsifti vaa oikea automaattilaatikko.
« Vastaus #85 : 21.03.2014 kello on 18:50 »
Joo terwe vaan! automaatti on ihan jees, minä vaan sotken sauvalla lootaa, tottunut vatkaamaan muutenki...mutta oikeinki tyytyväinen olen ja jousia ei tarvi jäykistellä kun ne on oikeinki hyvät ja toimivat, alkovissa voisi sen tehä...
« Vastaus #86 : 21.03.2014 kello on 18:58 »
Volvo!miks siitä väänetään koko aika!
« Vastaus #87 : 21.03.2014 kello on 19:07 »
Volvo!miks siitä väänetään koko aika!
meinasikko niin kun tämmönen volvon asuntoauto 
« Vastaus #88 : 21.03.2014 kello on 19:08 »
Taitaa olla hevosvetonen kun on syöttökaukalo kattolla
|