Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Solifer Power Management System
welleri:
Hei,
Juu, eli kysymys on samaisesta yksiköstä josta mjo33400 laittoi kuvan.
Otinkin tuosta kannen auki ja vaihdoin tuon 4A lasikanta sulakkeen. Kun virrat laittoi takaisin sulake pamahti.
Minun sähkömies taidoilla tuolle ei muuta pysty tekemään.
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: welleri - 19.09.2013 kello on 10:07 ---Hei,
Toisena vaihtoehtona on laittaa tuohon erillinen laturi. Ajattelin Mascotin 12V/25A, 2944 mallista.
Millainen homma tuo on laittaa? Pistorasia ainakin pitää vetää akun lähelle jotta laturi saa virtaa.
Kiitokset jeesistä!
--- Lainaus päättyy ---
Voit hyvin laittaa Maskotin suoraan akun napoihin, mutta järkevämpää on kytkeä maskotin latausjohdot solikan laturin sisään niin saat kaikki toimimaan normaalisti. Poistat vain solikan laturilta sulakkeille menevät johdot.
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: welleri - 19.09.2013 kello on 13:47 ---Hei,
Juu, eli kysymys on samaisesta yksiköstä josta mjo33400 laittoi kuvan.
Otinkin tuosta kannen auki ja vaihdoin tuon 4A lasikanta sulakkeen. Kun virrat laittoi takaisin sulake pamahti.
Minun sähkömies taidoilla tuolle ei muuta pysty tekemään.
--- Lainaus päättyy ---
Minä olen vasta tutustumassa ton toimintaan ja minulla on lainassa toimiva samanlainen, mutta en ole kerennyt vielä korjaamaan sitä tutustumisyksilöä. Voin kuitenkin vilkaista tota sinun laturia, jos kiinnostaa ja luulen, että Raunokin voisi sen tehdä. Rauno saa minulta kytkentäkuvat jos tarvii. Thumb
MCL:
" Miksi 5A ?"
Hintasyistä.Tuon suuruusluokan jälkeen hinta tuppaa nousemaan melkoisesti.
Todellinen tarve on toki ratkaiseva. Ainakin omalla kohdalla akkuvirrankäyttö rajoittuu pääasiassa liikkeessä ollessa, jolloin ajoneuvon laturi hoitaa virtapuolen. Harvoin tulee oltua ilman verkkosähköä niin kauan paikallaan, että akku tyhjenisi liikaa. Kaasulämmittimen virrankulutus on aika vaatimaton, eikä vesipumppu tai valaistus hirmusia haukkaa.
Viisi amppeerinen laturi lataa kuitenkin tolpassa ollessa normaaliakun täyteen aika vaivattomasti ja silloinhan suurinosa virrantarpeesta on muutenkin tyydytettävissä verkkovirralla.
Tehokas akkulaturi on mielestäni puolusteltavissa tilanteissa, missä akkukapasiteetti on hirmuisen iso ja se puretaan kokolailla matkanvarrella ja pysähdys latauspaikalla on lyhyehkö.
Onko tilanne sellainen useallakin, epäilen?
welleri:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 19.09.2013 kello on 13:48 ---Voit hyvin laittaa Maskotin suoraan akun napoihin, mutta järkevämpää on kytkeä maskotin latausjohdot solikan laturin sisään niin saat kaikki toimimaan normaalisti. Poistat vain solikan laturilta sulakkeille menevät johdot.
--- Lainaus päättyy ---
Hei,
Loistavaa! Kiitos neuvosta!
Enpä huomannut ajatellakkaan tuota noin :). Saa latauksen ja virrat toimimaan kuten aeimminkin ilman suurempia johtojen vetoja.
Vaunu ei ole kotosalla joten laitan tuon mascotin paikoilleen seuraavalla kerralla kun vaunuillaan.
Jos tuon vanhan korjaus tulee jossain välissä ajankohtaiseksi niin olen YV:llä yhteyksissä.
Hää kiittää ja kumartaa!
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta