Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Solifer Power Management System

(1/8) > >>

welleri:
Hei,

Virtapiikki otti ja hajotti laturipuolen Solikasta.
Tässä mallissa on Power Management System PMS4SOLDP.

Minulla olisi pari kysymystä tähän liittyen:

Soittelin useamman Solifer jälleenmyyyjän läpi ja selvisi että kyseisen systeemin valmistus loppunut parisen vuotta sitten. Tämän johdosta noita ei enää ole saatavilla.
Tietääkö joku forumilaisista onko jossain vielä noita systeemejä varastossa?

Toisena vaihtoehtona on laittaa tuohon erillinen laturi. Ajattelin Mascotin 12V/25A, 2944 mallista.
Millainen homma tuo on laittaa? Pistorasia ainakin pitää vetää akun lähelle jotta laturi saa virtaa.

Kiitokset jeesistä!

viitalar:
Pystytko ottamaan valokuvan kyseisestä laturista ,minulla on sellainen muovikuorinen tumman harmaa solikan laturi ,mutta en muista mikä tyyppinen kun menen kotia katson tyypin
T.Rauno

MCL:
Voisiko laturiksi laittaa tavallisen älylaturin jossain 5 A:n luokassa? Hinnat jossain 50 - 100 euron välillä ja voi käyttää muuallakin, kuin matkaillessa. Yön yli tolpassa lataa tarvittaessa akkua reilut 50 Ah.

mjo33400:
Kysymys on kyvanmukaisesta laturista. Ota kansi auki ja tarkista sulake piirilevyllä.

kimi:
Miksi 5A

Varmasti tuon voi korvata älylaturilla, mutta mielestäni reilusti tehokkaammalla kun 5A.
Teoriassa saisit tuosta 50Ah 10 tunnin latauksella, mutta käytännössä uskon ettei akku täyttyisi. Jos lisäksi pidät muutaman valon palamassa niin saatat kuluttaa yli 5A jos et käytä ledejä.

Joku 15 - 20A laturi olisi minun valintani jos pitäisi siirtyä sellaisen käyttöön.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View