rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Äänestys

uskotko aaveisiin tai muihin yliluonnollisiin ?

uskon
12 (26.1%)
en
32 (69.6%)
en osaa sanoa
2 (4.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 39

Kirjoittaja Aihe: Uskotko aaveisiin taikka muihin yliluonnollisiin ?  (Luettu 14727 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
uskostko aaveisiin tai muihin yliluonnolissiin ?

http://www.stara.fi/2013/09/17/tampereen-nasilinnassa-aaveita/

minä uskon
ja kaikkea kummaa on itsellekkin sattunut  ???
mm. katsoin iltapäivällä tuota videota
ja kesken katselun se pysähtyi
ja kursori ei liikkunut mihinkään
pakko samutin läppärin
otin akunkin pois
mutta ei toiminut kursori
enne kuin laitoin hiiren käyttöön
poika tuli koneelle etänä
ja sanoi ,että olen sammuttanut sen käytöstä
en ollut sammuttanut mitään tästä masiinasta
enkä tuota videotakaan
joka pysähtyi puolessa välissä yx kaks  :o
nyt katsoin sen loppuun
ja kaikki toimi ,kuin ei mitään outoa olis sattunutkaan  Thumb
jos joku tämän sattuman osaa minulle selko kielellä kertoa
niin kiitos olen tyytyväinen sepostukseen  :)

kerro myöskin ,jos sinnulle on sattunut
jotain yliluonnolista
ei pakko ol jos ei taho  :)

• Vieras
  • Vs: Uskotko aaveisiin taikka muihin yliluonnollisiin ?
    « Vastaus #1 : 18.09.2013 kello on 21:26 »
    Uskon kahteen asiaan. Kun leipää syö, nälkä lähtee ja kun hankeen kusee, reikä jää  ;)
    ...ja taas sai henkselit ovelta ovelle kiertävien käännyttäjien vihkoon  :D

• Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:14
    • Epsoo
    Vs: Uskotko aaveisiin taikka muihin yliluonnollisiin ?
    « Vastaus #2 : 18.09.2013 kello on 21:34 »
    kun hankeen kusee, reikä jää  ;)

..jos ei käsi tärise liikaa ;D

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:14.06.2018 kello on 22:00
    « Vastaus #3 : 18.09.2013 kello on 22:38 »
    Joka aamu kun herään ja katon peiliin niin sieltä näkyy varsinainen AAVE ^-^

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:13.07.2020 kello on 20:31
      • www.lintukuvia.net
    « Vastaus #4 : 18.09.2013 kello on 23:57 »
    Periaatteessa en usko, mutta entäs jos kuitenkin?  :o
    Ajalta, jolloin olin parikymppinen, on pari tosi vahvaa enkeli-kokemusta. Mutta onko se ollut uni, josta on herännyt?

Muutama vuosi sitten meillä liikkui kuohuviinilasit itsekseen lasipöydällä.  :o

Siihen on varmaan joku selitys. Lasit oli ensin olleet uima-altaan reunalla kaakelilla ja niitä oli varmaan liikutettu siinä. Sitten ne nostettiin lasipöydälle, jossa ne liikkui parin sentin pätkän. Kukaan ei ole oikeesti koskaan uskonut tätä, mutta me nähtiin se molemmat!

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:19.11.2025 kello on 17:47
    • Luonnonmaa, Naantali
    « Vastaus #5 : 19.09.2013 kello on 03:08 »
    Terve!

Jollen uskosis, olisis pohja pois jutuilt, ko kaveritte kans olla kalareisuil ;) ;D Thumb

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 5.02.2022 kello on 21:05
    • Herrasmies kalavaanari
    « Vastaus #6 : 19.09.2013 kello on 06:36 »
    20 vuotta uskoin ... näin kaikenlaista ja itsekin olin mukana "yliluonnollisessa"... Parannettiin sairaita rukouksella ja puhuttiin kielillä, välillä nähtiin mm. demoneita yms...  Välillä piteni jonkun jalka joka oli toista lyhyempi yms... joskus taas parani joku muu vaiva... Silti koko 20 vuoden aikana ei tullut vastaa sellaista mikä enää jaksaisi todistaa että mitään yliluonnollista olisi olemassa. On vain asioita joita emme vielä tajua ja tiedä...

Niin ja mihin tuo homma johti? Olin 2000-luvun alussa Tikkurilan asemalle menossa junan alle koska oli niin helvetin paha olo ja pää sekaisin kuin seinäkello kaikesta "yliluonnollisesta" ja siitä ettei ne hommat toimineet niinkuin oli luvattu tai niinkuin niiden piti. Lopulta katkesi kamelin selkä... Useampi vuosi psykoterapiaa, mielialalääkeitä ja tietoista suunnanmuutosta ja nykyään alan olemaan kohtalaisen ulkona tuosta jutusta.

Uskonnot ovat niitä varten joille ateismi ei riitä ja ateismi on niille joille uskonnot ovat liikaa :-) eli jokainen valitkoon ihan itse sen mihin uskoon, kunhan on onnellinen!

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:21.07.2023 kello on 01:10
    • Vaasa
    « Vastaus #7 : 19.09.2013 kello on 06:36 »
    En niin pätkän vertaa. Se, että jotain ilmiötä ei voida tieteellisesti selittää juuri sillä hetkellä ei tarkoita sitä että ilmiö olisi yliluonnollinen. Näillä mielikuvituksen tuotteilla on saatu niin paljon pahaa aikaan, ettei niihin uskominen ole oikeen koskaan napannut.

• Vieras
    « Vastaus #8 : 19.09.2013 kello on 06:41 »
    Uskon jätän suosiolla pois ! ja otan tiedon käyttöön! mieli on herkkä tunnetilan mittari....

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:22
    « Vastaus #9 : 19.09.2013 kello on 08:15 »
    Aaveet lienee näkijän mielikuvituksen tai unen tuotosta ja suurin osa ihmeistä on ihan normaalifysiikalla selitettävissä. Esim. kylmällä kostealla pinnalla ollut viinilasi lämpenee nopeasti lämpimälle lasipinnalle nostettuna, jolloin koveran pohjan ilma lämpenee ja vesi haihtuu. Kun kostean reunan pintajännitys pitää riittävän paineen lasin alla, se liikkuu kuin ilmatyynyalus.

Yliluonnollisellekk in löytyy useimmin luonnollinen selitys, mutta kun itse en osaa vielä ymmärtää, miten voi nähdä unessa tapahtumia jotka tapahtuu vasta viikkojen päästä, pitää jonkinlainen usko yliluonnolliseen vielä säilyttää. Ymmärrän kyllä nämä normaalit "de ja vu" tapaukset, joissa tapahtuma on samankaltainen kuin aiemmin tapahtunut, mutta jos olet nähnyt koko tapahtumasarjan ja keskustelut unessa aiemmin ja senkaltaista ei ole omassa elämässä voinut tapahtua aiemmin. Uni on ollut niin selkeä ja tapahtuman kulku niin hyvin muistissa että tositapahtumassa sen kulkua voi muuttaa itselle suotuisampaan suuntaan - miksipä sitä olisi muuten unessa ennakkoon näytetty :o

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:02
    • Autossa on pyörät
    « Vastaus #10 : 19.09.2013 kello on 08:21 »
    No en, ainoastaan uskon : kun jotain syö tulee jotain uloskin.  ;D

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:30.10.2022 kello on 20:01
    • Gnothi seauton - Monaco Rambler Vacatione
    « Vastaus #11 : 19.09.2013 kello on 08:48 »
    En usko, sillä ufothan eivät ole yliluonnollisia. Itse olen nähnyt kerran kaksi kappaletta tunnistamattomia lentäviä esineitä.

• Vieras
    « Vastaus #12 : 19.09.2013 kello on 09:02 »
    Ensin pitäisi määritellä "yliluonnollinen".

Jos yliluonnollinen määritellään sillä että se on jotain mitä nykytiede ja -tieto eivät pysty selittämään, vastaus on että "uskon".

Mutta en "usko" sanan "usko" merkityksessä "uskonnollisesti" vaan lähinnä ajattelen että on ihan varmasti paljon asioita joista me ei tiedetä yhtään mitään mutta jotka on ihan ns. normaaleja juttuja jollekulle/joillekin/what ever.

Helppo esimerkki vaikkapa se että olen henkilökohtaisesti sitä mieltä että ns. älykästä elämää on muuallakin kuin tällä meidän palolla. Tai että meidänkin pallolla voi olla elämää muodossa joka meistä on "yliluonnollista".

Uskontoa ja "yliluonnollista" ei minusta pitäisi yhdistää automaattisesti toisiinsa koska eriasioitahan ne ovat. Jos joku uskonto tai uskovaiset tahtovat ottaa yliluonnolliset tapahtumat ja asiat oman missionsa katalyytiksi niin ottakoot mutta muistakoon sen että katalyytti ei ole reaktion alku- tai lopputuote  8)

• Vieras
    « Vastaus #13 : 19.09.2013 kello on 09:10 »
    20 vuotta uskoin ... näin kaikenlaista ja itsekin olin mukana "yliluonnollisessa"... Parannettiin sairaita rukouksella ja puhuttiin kielillä, välillä nähtiin mm. demoneita yms...  Välillä piteni jonkun jalka joka oli toista lyhyempi yms... joskus taas parani joku muu vaiva... Silti koko 20 vuoden aikana ei tullut vastaa sellaista mikä enää jaksaisi todistaa että mitään yliluonnollista olisi olemassa. On vain asioita joita emme vielä tajua ja tiedä...
    Uskonnot ovat niitä varten joille ateismi ei riitä ja ateismi on niille joille uskonnot ovat liikaa :-) eli jokainen valitkoon ihan itse sen mihin uskoon, kunhan on onnellinen!

Mukava kuulla että on muitakin tuon kokeneita. Selvittiin. Thumb
    Minä en tuota kuunellut vaan jo silloin ajatukseni oli muissa ihanissa asioissa. Nimittäin haaveilin, ulkomailla asumisesta, alle koulu ikäisenä jo varmaan. Se oli minun pelastukseni.
    Siksi tämä uusi elämän jakso tuntuu niin suuremmoiselta, että siitä pikkutytön unelmasta tulikin totta. :'(
    Tästäkin voisin kirjan kirjoittaa, jos osaisin.  ;)

• Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
    « Vastaus #14 : 19.09.2013 kello on 10:35 »
    olipa rankkaa lukea pekaupin juttua
    otan osaa käesimyksiisi
    mutta itse kyllä näen ennusteet
    jotka saan ennen lähimmäisen tai tutun kuolemaa
    kuin myöskin omanikin näin
    ja silloin teinkin testamentin
    tosin useat nauroivat mahakippurassa
    että sipu hei ! sähän meet vaan sappileikkaukseen  ???
    mut eivät nauraneet enään
    sen jälkeen  ::)
    eikä ole nauraneet ,kun taas jotain olen kertonut enteistäni
    jos sitten ei salaa hekota selkäni takana ???
    en näe henkilöitä itseään
    mutta on vaan juttuja joita näen ja valmistaudun menetykseen
    saatan sanoa ,että taas tulee surua
    mutta en onnekseni näe kenet menetän
    enkä haluais sitä tietääkään 
    ketä on täältä meidät jättävä milloinkin  :'(