Ohjaustaulun olen vaihtanut toisee ohjaustaulun valojen vilkatelun vuoksi.Vika ei ollut siinä.Nyt kun valot taulussa toimii niin löytyi uusi vika.Lämmitys ei katkea laisinkaan vaikka säätöpotikasta vääntelee.Tämä siis sähköllä.Kaasua en ole vielä testannut.Alkaa yöllä hikoiluttamaan kun lämpöä vaan pukkaa.Voisiko olla niin että olen ohjaustaulua vaihtaessa laittanut huonetermarin piuhat väärinpäin.Lämminvesivaraaja on vaunusta poistettu.Voisiko sillä olla jotain vaikutusta.Varaajan piuhat roikkuvat irrallaan(lue kytkemättä mihinkään).Tippanappi ei ollut alhaalla.
Entäs hananappi onko päällä, jos ei ,niin katso ne tuntoelimen johdot että ovat kiinni. Ohjauspaneelissa ne johdot ovat nastoissa 9 ja 10.
Ei ollut hananappikaan päällä.Tuntoelimen piuhat on kiinni mutta en ole niistä varma menikö oikeinpäin kun vaihtelin paneelia.Onko niillä varaajan piuholilla mitään merkitystä kun eivät ole missään kiinni nyt.Siis varaajan päässä.Joka siis on poistettu.
Ok.siis 1.Piuhat ovat kiinni panelin perässä.Jos joku muistaa missä nastoissa niin voinhan nykästä ne irtikkin.Onko sillä merkitystä kuinka päin termarin piuhat tulee panelin perään.Eli toimiiko jos pihat ovat vaihtaneet paikkaa 9 ja 10 nastoissa
Ok.siis 1.Piuhat ovat kiinni panelin perässä.Jos joku muistaa missä nastoissa niin voinhan nykästä ne irtikkin.Onko sillä merkitystä kuinka päin termarin piuhat tulee panelin perään.Eli toimiiko jos pihat ovat vaihtaneet paikkaa 9 ja 10 nastoissa
9 ja 10 ei merkitystä kummin päin ovat. Varaajan johdot nastat 11 ja 12.
Ohjaustaulun olen vaihtanut toisee ohjaustaulun valojen vilkatelun vuoksi.Vika ei ollut siinä.Nyt kun valot taulussa toimii niin löytyi uusi vika.Lämmitys ei katkea laisinkaan vaikka säätöpotikasta vääntelee.Tämä siis sähköllä.Kaasua en ole vielä testannut.Alkaa yöllä hikoiluttamaan kun lämpöä vaan pukkaa.Voisiko olla niin että olen ohjaustaulua vaihtaessa laittanut huonetermarin piuhat väärinpäin.Lämminvesivaraaja on vaunusta poistettu.Voisiko sillä olla jotain vaikutusta.Varaajan piuhat roikkuvat irrallaan(lue kytkemättä mihinkään).Tippanappi ei ollut alhaalla.
Et kertonut mikä vika oli kun ohjauspaneelin vaihdoit. Vika vaikuttaa olevan huonetermostaatissa tai siihen liittyvissä kontakteissa.
Vika oli edellisen omistajan tekemät merkilliset sähköviritykset.Onneksi piuhat on numeroitu ja täältä löytyi kytkentäkaavioita niin sain johdotukset niinkuin kuuluvat olla.Nyt vielä jäi tämä jatkuva lämpö ropleemi.Huonetermaria veikkailin itsekkin.Huomenissa käyn tutkailemassa
Löytykö vikaa? Ei muuten mutta itellä teki ny kans niin ettei pannu sammunu vaikka panin lämpöä pienemälle..ja tuossa on ihan alkuperänen primus ja se säätöpaneeli,eliei oo mitään räpellyksiä tehty
Löytykö vikaa? Ei muuten mutta itellä teki ny kans niin ettei pannu sammunu vaikka panin lämpöä pienemälle..ja tuossa on ihan alkuperänen primus ja se säätöpaneeli,eliei oo mitään räpellyksiä tehty
Joko hananappi on pohjassa tai releen kosketin takeltelee tai huonetermostaatin liitin vika. Huonetermostaatti voi myös olla viallinen.