Lainaus käyttäjältä: *****
Asetuksista mittayksiköt täppi maileista metrijärjestelmään.
|
Lainaus käyttäjältä: ***** Asetuksista mittayksiköt täppi maileista metrijärjestelmään. Tabletilla tulee hoideltua matkoilla nettiasiat ja voipi sillä katsoa valokuvatkin vähän suuremmassa koossa. Kamerakuvien (jos niitä tulee todella paljon) tallentaminen matkan aikana on vielä ratkaisematta, mutta ei ole toistaiseksi muodostunut ongelmaksi.Eikös tuossa Samsungissa ole Micro SD korttipaikka? Sillä kaiketi kuvat saa keploteltua kamerasta tablettiin. Tämä Android alkoi hieman kiinnostaa. Tuntuu, että se olisi hieman joustavampi kuin tuo iPad. http://www.markantalo.fi/product/tietotekniikka/taulutietokoneet/GTP5100ZWANEE/samsung-10-1-galaxy-tab-2-16gb-wifi-3g-valkoinen?scid=EXT_GDA&gclid=CMCTyovo0bgCFW18cAodQl4ArA Eikös tuossa Samsungissa ole Micro SD korttipaikka? Sillä kaiketi kuvat saa keploteltua kamerasta tablettiin. Minulla on tässä iPadissa lisälaite jossa kortinlukija ja usb, hyvin siirtyy kuvat. Paljon tulee kuvattua itse iPadillakin.Että mua ärsyttää nuo iPadin lisälaitteet... No se on kaiketi vain mun päänsärkyni. ![]() Saako tuohon CoPilot GPS lisättyä omia poi pisteitä ja saako niihin ennakkovaroituksen?En ole opiskelussa vielä noin pitkällä ... Weicko varmaan vastaa kohta! [quote author=Simasuu link=topic=8017.msg139171#msg139171 Joo, selvis äsken! Eikös tuossa Samsungissa ole Micro SD korttipaikka? Sillä kaiketi kuvat saa keploteltua kamerasta tablettiin. Olet oikeassa, löytyy korttipaikka ja se on kyllä hyvä apu. Ostin siihen 16 gigan kortin ja se riittä mun käytössä hamaan tulevaisuuteen, koska se on vain väliaikaistiedostoj a varten!
Saako tuohon CoPilot GPS lisättyä omia poi pisteitä ja saako niihin ennakkovaroituksen? En ole opiskelussa vielä noin pitkällä ... Weicko varmaan vastaa kohta! CoPilotista ei ole kokemuksia, voishan sitä testimielessä kokeilla. Navigonin softalla menty tähän saakka. Saako tuohon CoPilot GPS lisättyä omia poi pisteitä ja saako niihin ennakkovaroituksen? En ole itse ainakaan pystynyt lisäämään listalla oleviin POI-pisteisiin omia haluamiani mutta kun se hakee niitä POI-pisteitä mahdollisesti myös googlesta niin ei sieltä ainakaan mitään kaupallisia näytä puuttuvan. Vanha ketju mutta aina ajankohtainen aihe.
Onkos kellään kokemuksia läppärin navisoftista? Meillä kun on nuo roolit matkustaessa menneet siten, että kuljettajan tehtävä on vain ajaa autoa ja keskittyä liikenteeseen. Apukuljettaja sitten hoitaa nuo kartturin hommat, eli hoitaa navigoinnin ja opastaa kuljettajaa. Tyrkyllä olisi IBM:n X41 tabletti-läppäri. Siis läppäri jossa kosketusnäyttö ja sarana jolla näytön saa näppiksen päälle nurinpäin jolloin laite leikkii tablettia (taitaa toimia vain Wintoosalla). Tarkoitus olisi pultata tuo vehje apukuskin työpoytään pysyvästi, joko telakan avulla tai sitten ilman. Siitä sitten USB/RS232-liitäntäinen ulkoinen GPS mokkula huussin katolle. Tähän mennessä navigointi on hoidettu kartan ja vanhan TomTomin sekoituksella, mutta tuo Tomppa otti ja kuoli. Sinänsä harmillinen tapaus, koska enää ei myydä naveja kaukosäätimellä ;-( Ja olemme molemmat semmoisia vanhan koulukunnan kasvatteja, että jos ei pelkällä kartalla reissusta selviä, niin kannattaa jäädä kotiin. Tomppa siis oli vain se varmistus, jos tulee jokin yllättävä tietyön aiheuttama kiertoreitti tmv. Tomi jos löytyy hyvä softa ihan pelkkään täppäriin, niin saatan pitkin hampain luvata edes harkita semmoisen ostamista. Mutta siis jos jollakin on kokemuksia, niin mielelläni kuulisin niistä. Lähinnä kiinnostaa mahdollisuus monipuoliseen reitityksen tekemiseen. Sekä mikäli löytää jonkin mielenkiintoisen paikan, niin pitäisi löytyä helppo ja nopea keino tehdä siitä oma POI. Tompassahan oli semmoinen nappi näytössä jota näpäyttämällä sai aikaan POI:n mutta jälkikäteen sitten piti muistella että mitähän siinä oli ja missä oltiin kun näyttöä tökättiin... Läppärihän tarvitsee lisäksi gps palikan softan lisäksi. Eikös olisi fiksua hankkia vaikka android-tabletti. Ne ei paljoan enään maksa ja niihin saa jos jonkinlaista softaa (tom tom, navigon, google maps, route 66 jne.).
Itselläni on folkkarissa broditin telineeseen kytkettynä asus tabletti. Ulkomaille matkatessa se ei ole paras vaihtoehto johtuen tiedonsiirtokustann uksista. Tällöin perinteinen navi on paras. Itse myös noksun puhelinta käyttänyt ulkomaanreissuilla. Kartat ladannut suomessa etukäteen. Venäjälle ei edes muuta vaihtoehtoa ollut. Juu niin tarvitsee sen GPS-palikan. Toisaalta siinähän on sen hienous, kun sen palikan saa juuri sinne minne pitääkin eli linja-auton katolle. On suora "näköyhteys" taivaalle, mitä ei voi sanoa kojelaudalla olevasta navista.
Vähän karsastan tuota tabletin hommaamista, minun mielestä se on vähän niinku läppärin jä kännykän välimuoto, ja niin että siinä on molempien huonot puolet. Toki eihän nuo kalliita ole, halvimmillaan lähtee alle satasella. Eli samassa hintaluokassa painii ihan navien kanssa, jos siihen TomTomin saa niin olisihan ihan iso ruutu. Ideana oli että autossa on kiinteänä asennettuna läppäri, siinä kartanlukijan työpöydällä (kuljettajan vieressä) ja se pysyy siinä. Jos haluat paikallaan ollessa surffata tai lähetellä sähköpostia, joudut poistumaan asunto-osasta ohjaamoon. Auto on kuitenkin vapaa-ajan väline, joten kaikki normielämän rasitteet (pakko lukea spostit ym.) olisivat mahdollisimman hankalia. Mutta roddarin sielulla kun olen varustettu, niin eiköhän tuollekin tapetille löydy keino kiinteään asennukseen (Hiltillä kiinni , niin pysyy) ;-) Entiwanhaan (ja varmaan taas tulevaisuudessa) käytettiin Euroopassa läppäriä ja Autoroutea. Illalla suunniteltiin kartan kanssa seuraavan päivän reitti, näpyteltiin koneelle muutama paikannimi ja se oli siinä. Ajettiin sitten niin pitkälle kuin ehdittiin. Ajoreitti jäi talteen ja jos oli jotain muistamisen arvoista, POIn teko oli helppoa.
Varsinaista navigaattoriahan käytetään yleensä vain siirtymiseen paikasta toiseen, se ei minusta ole mikään 'lomamatkatyökalu'. Ai niin piti vielä sanoa, että paikantimena toimi wanha käsiGPS, joka oli telineessä etuikkunalla. Hyvin se toimi alkovin allakin. Nykyvehkeet ovat vielä dekadia parempia. Vähän karsastan tuota tabletin hommaamista, minun mielestä se on vähän niinku läppärin jä kännykän välimuoto, ja niin että siinä on molempien huonot puolet. Toki eihän nuo kalliita ole, halvimmillaan lähtee alle satasella. Eli samassa hintaluokassa painii ihan navien kanssa, jos siihen TomTomin saa niin olisihan ihan iso ruutu. Itse kanssa menisin varmaan tuolla tablet-vaihtoehdolla, mutta jätä ne halvat kiinan p...t suosiolla väliin, niistä tule kuin harmaita hiuksia Ja tosiaan on kunnon jerkku lauta eikä mikään muovirimpula ![]() |