rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Raha  (Luettu 20971 kertaa)

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:20.04.2025 kello on 23:13
Raha
« : 25.07.2013 kello on 21:18 »
Siinä se asiani jo tuli,yritin kysymykseni kirjoittaa ketjuun, missä siitä haluttiin äänestää, mutta se oli lukittu...?

Joten kysyn nyt tässä, että mistä tarkalleen ottaen ei saa puhua jos rahasta ei saa keskustella?

Eikö autojen, vaunujen, leirintäalueiden, matkaparkkien, laivalippujen, varusteiden, matkakulujen hinnoista ja suuruuksista saa keskustellavai mistä oikein on kysymys?

Aika hassulta tuntuisi jos noista ei saisi puhua...

t.Kaarina

Edit:säädetty otsikko keskustelua kuvaavammaksi
 Alan
« Viimeksi muokattu: 30.07.2013 kello on 23:30 »

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:19.11.2025 kello on 07:59
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Mitä tarkoittaa ettei rahasta saa keskustella?
« Vastaus #1 : 25.07.2013 kello on 21:26 »
ei varmaankaan ollu tarkoitus sun määrittelemässä jutussa .. lueppa risto66:sen juttui vähä enempi ni ymmärrät ehk mist oli kyse..

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:03
« Vastaus #2 : 25.07.2013 kello on 21:28 »
Tottakai tuotteiden, palvelujen yms yms hinnoista voi ja pitää voida keskustella. Kokonaan toinen juttu on rahalla ja kulkineella elvistely, sitä tuskin kaivataan.

• Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:01
  • Epsoo
« Vastaus #3 : 25.07.2013 kello on 21:39 »
MatsOnni ehtikin jo vastata...

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:20.04.2025 kello on 23:13
« Vastaus #4 : 25.07.2013 kello on 21:43 »
Okei, en ole seurannut vähään aikaan täällä keskusteluja, joten multa puuttuu taustatiedot. Huomasin vain , että joku halusi äänesätä uskonto/politiikka/raha-aiheista keskustelun omassa osiossaan ja muut keroivat, ettäniistä puhuminen on kiellettyä.

Siksi heräsi ihmetys, että mistä ihmeestä on kysymys:)

t.Kaarina

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:22.10.2025 kello on 16:43
« Vastaus #5 : 25.07.2013 kello on 21:46 »
Tottakai tuotteiden, palvelujen yms yms hinnoista voi ja pitää voida keskustella. Kokonaan toinen juttu on rahalla ja kulkineella elvistely, sitä tuskin kaivataan.

Juurikin näin, tästä olen enemmän kuin samaa mieltä.

• Matkailija
  • Viimeksi paikalla: 1.01.2015 kello on 17:56
« Vastaus #6 : 26.07.2013 kello on 09:59 »
Pakko on myöntää, että ostettuani halvan/vanhan/ruman/silti meille sopivan matkailuauton ja liityttyäni innoissani valtakunnalliseen yhdistykseen, koin melkoisen herätyksen kirjauduttuani näille sivuille... Aika pian tuli todeksi se, ettei "karavaanari olekaan kaikkien kaveri". En ollut ollenkaan ymmärtänyt, että jotakuta voisi ärsyttää se, että meidän perheessä on halpa auto. Noh, meidän perheessä kun ei ole varaa ajella muulla, se on niin yksinkertaista. Eikä myöskään ole halua pitää matkailuautossa kiinni rahaa enempää, kuin se on meille järkevää, tällä käytöllä. Tätä foorumia selatessa tajusin kuitenkin, että osalla karavaanareista on ällistyttävän suuri kiinnostus siihen, millä muut ajaa tai mitä ne perässään vetää ja kuka sen on maksanut/mitä se on maksanut/onko se lainarahalla ostettu/jne. Se vilpittömästi minua ihmetyttää. Ihaillen katson oikein hienoja autoja, mutta silti en kaipaile niitä itselleni, koska tämä meidän kuljin on meille oikein soppeli (vielä kun saadaan vedet rakenteista pois  :P ). Ja minulle on aivan yksi ja lysti, kuka sen auton omistaa/maksaa.

Mutta sen verran herkkänahkainen olen, että vähän harmittaa, että tämä(kin) tosiasia minulle selvisi. En edellisellä reissulla vielä ymmärtänyt alueella hävetä autoni ikää tai kolhuja tai kosteuttakaan. Nyt jo tiedän paremmin.  :(

Ei varmaan ole mitään yhteisöä olemassa, jossa ei olisi tätä kateutta/arvostelua, näinhän se tietysti on. Meidän perhe elää koira/hevosmaailmassa ja olinkin luullut, että ne olivat pahimmat... Ja juu, meidän ravurit ei meitä elätä, vaan me ne, mutta muutama Voittaja-ruusuke on sentään parilla koiralla -nehän ne autuaaksi tekeekin ihmisen!  ;D

Terkkuja nyt kaikille karavaanareille. Minä olen sitten se, joka sinnikkäästi,  naama illillään morjenstaa siitä vanhasta matkailuautosta kaikille!  :-*

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
  • Kulkija
« Vastaus #7 : 26.07.2013 kello on 10:14 »
Tarkoitus on pitää ilmapiiri täällä hyvänä ja sopuisana, varoittava esimerkki toisenlaisesta foorumista kun on kaikkien tiedossa.

Muutenhan asia ilmenee edellisistä kirjoituksista varsin hyvin.  Thumb

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:37
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #8 : 26.07.2013 kello on 10:19 »
Mitäs siitä höpöttämään, on jokaisen oma asia.

Ja turha hävetä mitään vanhempaa kulkinetta, ei minun mielestä niissä ole mitään hävettävää, eikä kananta vetää palkokasvia jos joku "liikuttuneessa tilassa" repii turpaansa. ???

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:19.11.2025 kello on 07:59
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
« Vastaus #9 : 26.07.2013 kello on 10:26 »
Oha näit toisten hylkäämiä ajokkeja tämänkin foorumin porukalla pilvin pimein... Mun silmäterä on tuo vm80 oleva chevyhuussi joll pääsääntösesti liikun ja ku enempi porukkaa matkass ni sitt perään laitetaan vanha matkaajan vaunu.. olikoha 84 tai jotain sinne päin...
ett tervetuloo porukkaan ja räpylät heiluun ku vastaan tullaan

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:11.08.2025 kello on 16:59
  • Lahesta
« Vastaus #10 : 26.07.2013 kello on 10:54 »
Pakko on myöntää, että ostettuani halvan/vanhan/ruman/silti meille sopivan matkailuauton ja liityttyäni innoissani valtakunnalliseen yhdistykseen, koin melkoisen herätyksen kirjauduttuani näille sivuille... Aika pian tuli todeksi se, ettei "karavaanari olekaan kaikkien kaveri". En ollut ollenkaan ymmärtänyt, että jotakuta voisi ärsyttää se, että meidän perheessä on halpa auto. Noh, meidän perheessä kun ei ole varaa ajella muulla, se on niin yksinkertaista. Eikä myöskään ole halua pitää matkailuautossa kiinni rahaa enempää, kuin se on meille järkevää, tällä käytöllä. Tätä foorumia selatessa tajusin kuitenkin, että osalla karavaanareista on ällistyttävän suuri kiinnostus siihen, millä muut ajaa tai mitä ne perässään vetää ja kuka sen on maksanut/mitä se on maksanut/onko se lainarahalla ostettu/jne. Se vilpittömästi minua ihmetyttää. Ihaillen katson oikein hienoja autoja, mutta silti en kaipaile niitä itselleni, koska tämä meidän kuljin on meille oikein soppeli (vielä kun saadaan vedet rakenteista pois  :P ). Ja minulle on aivan yksi ja lysti, kuka sen auton omistaa/maksaa.

Mutta sen verran herkkänahkainen olen, että vähän harmittaa, että tämä(kin) tosiasia minulle selvisi. En edellisellä reissulla vielä ymmärtänyt alueella hävetä autoni ikää tai kolhuja tai kosteuttakaan. Nyt jo tiedän paremmin.  :(

Ei varmaan ole mitään yhteisöä olemassa, jossa ei olisi tätä kateutta/arvostelua, näinhän se tietysti on. Meidän perhe elää koira/hevosmaailmassa ja olinkin luullut, että ne olivat pahimmat... Ja juu, meidän ravurit ei meitä elätä, vaan me ne, mutta muutama Voittaja-ruusuke on sentään parilla koiralla -nehän ne autuaaksi tekeekin ihmisen!  ;D

Terkkuja nyt kaikille karavaanareille. Minä olen sitten se, joka sinnikkäästi,  naama illillään morjenstaa siitä vanhasta matkailuautosta kaikille!  :-*

Eiku paanalle vaan ja lapa pystyyn ku osutaan, eli on meitä  vanhalla kulkevia muitakin.
Hyvä palsta tämä on kun ei ihan joka juttua ota tosissaan. :D
Välillä jotkut pienimu...set innostuvat kehumaan vehkeitään mutta kaikkihan tiedämme syyn siihen,  ja
annetaan heidän kehua, parempihan se on näin kuin hakata vaikka muijja pellolle. . :D :D :D :D

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:03
« Vastaus #11 : 26.07.2013 kello on 11:29 »
Minä olen tähän ikään oppinut, että useimmat ihmiset ovat oman elämänsä parhaita asiantuntijoita, ja osaavat elää niin kuin tykkäävät.  Ei ole tarvetta muita neuvoa, paitsi jos neuvoa kysytään. Mutta turha on myöskään mulle tulla tolppasähkön ylivoimaisuutta tyrkyttämään. Osaan päättää ihan itse, milloin sitä tarvitsen.

• Vieras
  • Vs: Mitä tarkoittaa ettei rahasta saa keskustella?
    « Vastaus #12 : 26.07.2013 kello on 11:30 »

Älä suotta häpeile vanhaa.Jokainen liikkuu sellaisella vehkeellä kun haluaa ka se nyt ei ketään pitäis liikuttaa.Ei muuta kuin reissuun ja lapaa pystyyn kyl täältä vastaan heilahtaa käsi olipa kulkine millainen hyvänsä. Thumb
    Ja ei muuta kuin kirjoittelemaan lisää.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 08:29
    « Vastaus #13 : 26.07.2013 kello on 11:48 »
    Minä olen tähän ikään oppinut, että useimmat ihmiset ovat oman elämänsä parhaita asiantuntijoita, ja osaavat elää niin kuin tykkäävät.
    Minä taas olen huomannut, että useimmat ei osaa elää niin kuin haluaisivat. Ne on niitä sitku, mutku, voiku ihmisiä. NYTKU on aikaa lähen keräämään mustikoita ja illalla viimestä kertaa tänä kesänä paikalliseen kesäteatteriin hommiin.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
    • Jo vain !
    « Vastaus #14 : 26.07.2013 kello on 12:08 »
    En ymmärtänytkään viime kesänä vielä miksi ihailevat katseet seurasivat etutelttojen siimeksestä ja markiisien alta  meitä kun pysäköin hienon ja täysin toimivan  1990 mallisen  Ford Matkaajan jonkun tuliterän Motorhomeen viereen.
    Vielä kun tempaisin kaasukotelosta grillihiilet ja penkin alta loistavan grillin ja levitin halpahallista ostetut ohjaajatuolit kedolle ja aloin grillata makkaraa .
    Hämmästyksen silmät olivat levitä pitkin poskia kun kerran keräsin parilta aarilta kuivat männyn kävyt ja grillasin niillä .
    Tuolloin naapuri markiisin alta siirryttiin jo viinilaseineen sisätiloihin ,eikä aamusella näkynyt ketää ulkosalla ennen lähtöämme .

Harmi ko on syntynny sevverran tyhymäksi ettei ossaa aina hävetä ko pitäs .
    Mutta nyt on kamppeet sevvertasen kunnossa että taitaapi syysreisuu mennä enämpi puskia pitkin .
    Saa nähhä pystyykö tuossa vessassa suihkua ottaan ko on se kuiteski aina välillä kainaloita huuheltava jos ei ulukona tarkene viruttaa ittiänsä.
    Harmittaa ko meitä on palio vanhoilla autoilla ajavia jokka moikkaa jo kaukaa ja kahelta penkiltä .
    Nykkun  on tuo peltiloota nin luuleeko net vain pakettiautoksi ko kaikki Atrian tarrat on otettu poijes ko kait sitä on värijätty uuvestaan .
    Minoon yrittänny olla lapa pystyssä het ko tajuaa että motorhome tai vaunuilija tulee vastaan  ^-^
    Ko ei ihan tyhyjästä viittis sitä caravaanitarraakaan maksaa ,vai vieläkö niitä vahitaan niinko ennen.