Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Akun irroitus
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: Gahpir - 14.07.2013 kello on 19:40 ---Mulla on nyt apuvirtakaapeleilla siellä toinen akku kiinni. Eristää pitää kyllä hyvin nämä roikkuvat liitokset.
Onko muita syitä kuin radio, miksi pitäisi olla sähköä aina autossa?
Mikähän sellainen jännite on, mikä on auton mielestä pudonnut liikaa?
--- Lainaus päättyy ---
Riippuu autosta. Thumb
Jgahpir:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 14.07.2013 kello on 19:44 ---Riippuu autosta. Thumb
--- Lainaus päättyy ---
Niinpä, mutta jotta tästä ketjusta olis jotain hyötyä, niin kerros nyt mihin se sähköttömyys ja alijännite voi vaikuttaa?
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: Gahpir - 14.07.2013 kello on 19:49 ---Niinpä, mutta jotta tästä ketjusta olis jotain hyötyä, niin kerros nyt mihin se sähköttömyys ja alijännite voi vaikuttaa?
--- Lainaus päättyy ---
Edelleen riippuu autosta.
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: Gahpir - 14.07.2013 kello on 19:40 ---Mulla on nyt apuvirtakaapeleilla siellä toinen akku kiinni. Eristää pitää kyllä hyvin nämä roikkuvat liitokset.
Onko muita syitä kuin radio, miksi pitäisi olla sähköä aina autossa?
Mikähän sellainen jännite on, mikä on auton mielestä pudonnut liikaa?
--- Lainaus päättyy ---
Minulla oli Sitikka seisomassa n.6 viikkoa ilman apulatausta. Akku tyhjeni ja tietokoneesta hävisi tiedot. Piti hinata merkkikorjaamolle, jossa sitten latasivat netistä uuden ohjelmiston. Sen jälkeen aina seisonnassa ollut älylaturi (Benton Pro muistaakseni) kiinni akussa. Ei ole enää ollut em. ongelmaa.
Mazza:
Joissain autoissa akun irroittaminen väärällä tavalla saa aikaan ohjausboksien kärähtelyä, mutta silloin kyse on siitä, että akku irroitetaan ennen CAN-väylän sammumista, joka saattaa pysyä päällä puoli tuntia virtojen sammuttamisen jälkeen. Jännitteen käyminen noin alhaalla saattaa jättää vikakoodeja ja saattaa vaatia esp:n ja sähkövarusteiden nollaamista/opetusta, mutta vaurioita tuskin enää syntyy lisää vaikka akun nyppää irti. Kannattaa kuitenkin olla käyttämättä virtoja päällä 30min ennen akun irroitusta, koska CAN-väylä toimii 5 voltilla ja saattaa vielä kituisasti pihistä...
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta