Kirjoittaja
Aihe: Tonnin komerolla karavaanariksi, vaikka väkisin prrrrklll.... (Luettu 105853 kertaa)
« Vastaus #122 : 15.07.2013 kello on 10:59 »
vaunussa on nykyään uunit, ilmastointi (siirrettävä pömpeli modattuna kiinteäksi), kaikki valot niin sisällä kuin ulkonakin mallia ledi yms (kaikki biltemasta)
No tuo perus-rautakauppakama nyt onkin jo tuttua parin vuoden takaisesta OKT-projektista, mutta juuri tuo kaluste-puoli kun ei taida matkavermeiden "Ikeaa" vielä olla, paikkaa josta saisi noita vanerikaappeja yms. sisustustavaraa edukkaasti  Noin tekniikan (?) puolelta itselläkin odottelee asennusta 20m led-nauhaa, joskos kaappeihinkin asentelisi kunnon sisävalot, tuon yleisen "tunnelmavalaistukse n" lisäksi. Kohdevalot jo vaihdoinkin LED-vastaaviin, mutta kun oli joku ex. omistajista nykertänyt piuhojen kanssa, niin tietty oli napaisuudet päin p...ä => pieni johdotuksen selvttely, mistä kohtaa nuo voi fiksuiten vaihtaa oikeinpäin  Ja luonnollisesti tuo ilmastointi kiinnostaa, mutta... Tuollaisen siirrettävän jos laittaa invertterinkin perään, niin taitaa auton oma laturi sanoa työsuhteensa jo pikkuhiljaa irti = ei laiteta ilmastointia  Toki sitten paikallaan, narun jatkonahan tuo ilmastointikin jo toimisi ihan OK eikä investointinakaan olisi kovin kallis vs. paljonko se tuo asuinmukavuutta kesähelteillä, taaten paremmat yöunet 
« Vastaus #123 : 15.07.2013 kello on 11:34 »
Vaunupurkaamoja on kaksi joihin linkit löytyy linkkiosiosta täällä. Ja onhan noita purettavia myytävänä aika ajoin, siis osia purettavista.
Tori. fi (sivu josta en tykkää) sivulla on usein purettavia ja myös muilla markkinasivuilla netissä. Ja oman ilmonkin voi laittaa.
« Vastaus #124 : 15.07.2013 kello on 16:05 »
Kävin pokkaamassa paperit katsastuskonttorilt a. Eipä ole ennen tullut siinäkään puulaakissa kylmä rinki persiiseen, vaan nytpä se jo jonotellessa mietitytti että mitäs sitten, jos se viheliäinen katiska onkin oikeasti varastettu. Selvisin kuitenkin maksamalla (tottakai  ) kaksi rekisteriotetta. 99lle kiitokset tarjouksesta, vaan meillä näyttäisi olevan tuota välimatkaa siihen malliin, että ihan heti en taida lähteä rautoja hakemaan. Sitäpaitsi - vaikka ajatusta sinänsä arvostankin - soisin ihmisten jättävän minulle edes illuusion omanarvontunnosta jättämällä lahjoitukset tarjoamatta. Kohtuuhinnalla, halvalla jopa, voin toki ostoksia tehdä projektia varten, vaan en minä nyt sentään maanjäristyksen kouriin joutunut Haiti ole 
« Vastaus #125 : 15.07.2013 kello on 16:10 »
Ihan hyvää hyvyttäni minä niitä tarjosin ^ kun on tullut saaduksi itse apua silloin kun sitä on kipeästi tarvinnut niin ajattelin jatkaa perinnettä.
« Vastaus #126 : 15.07.2013 kello on 16:12 »
Ihan hyvää hyvyttäni minä niitä tarjosin ^ kun on tullut saaduksi itse apua silloin kun sitä on kipeästi tarvinnut niin ajattelin jatkaa perinnettä.
En minä ilkeydeksi sitä epäilekään. Kunhan nyt vain kiukuttelen ja teeskentelen rahamiestä 
« Vastaus #127 : 15.07.2013 kello on 16:15 »
En minä ilkeydeksi sitä epäilekään. Kunhan nyt vain kiukuttelen ja teeskentelen rahamiestä 

« Vastaus #128 : 15.07.2013 kello on 18:56 »
Puuttumatta sen kummemmin Hra Mullin asuntovaunuostos-siekailuihin totean vain saitille saapuneen varsin sanavalmiin ja oivan kirjoittajan, josta olemme kiitollisia täällä. Lienee ainesta parempiinkin piireihin, ans´ kahtoo ny !  Nooh, sattuu sitä pahemmissakin perheissä. Kuva kertokoon kerrottavansa. Onnea ja menestystä jatkoon Hra Mulli.
« Vastaus #129 : 15.07.2013 kello on 22:28 »
Jaaha... Iski uskon puute. Avasin tuossa nyt tuota takakulmaa ja kuvien ( http://postimg.org/gallery/90neyndg/5d840797/ ) esittämää on nyt havaittu. Eli vermeen runko on käytännöllisesti katsoen mustaa puuta. Ruuvimeisseli uppoaa keskimäärin sentin verran joka paikkaan, vaikka ihan puruksi ei vielä ole mennyt kuin pari pientä pätkää. Lisäksi vaunua on korjattu reippaammalla remontilla jo aikaisemmin. Kuten näkyy, foamilla on menty alakautta, eli jossain vaiheesa on yritetty pelastaa vaunu ihan tosissaan. Harmi ettei kattoa ole pidetty tiiviinä tuon jälkeen. Tosin viimeisin korjausmies, kuten kuva 94 kertoo, on tyytynyt mustaan jeesusteippiin ja varsinaiseksi lämmöneristemateria aliksi on kelvannut tuo katon pelti. Liekö sitten teipin nimessä esiintyvän kuuluisuuden vaikutuksella arveli jatkossa pysyvän kuivana ja lämpimänä. Lattiassa on ainakin peräpäässä sanomista. Tosin se oli jo ehtinyt kuivua. Lieden tuuletuksesta ja kattolistan saumasta on tullut vettä ihan urakalla. Parhaat parin nyrkin kokoiset styrox palat kanniskelivat kilon verran vettä mukanaan. Rupesin miettimään, että missä vaiheessa se on vihellettävä peli poikki. Noita foorumin remonttikuvia selaillessa tulee siihen uskoon, että nuo kulmat olisivat olleet suhteellisen kuivia remontoiduissa vaunuissa. Tässä on mustana koko siltä matkalta, joka on nyt paljaana. Lieko tolkullista rakentaa koko puurunko uusiksi? En minä työlle hintaa laske. Siitä ei ole kyse. Vaan en oikein nyt tiedä onko tuossa sen vertaa vaunua että sitä korjaisi. Näyttää että pitäisi tehdä uusi, kun kaikki tekniikkakin on enemmän tai vähemmän sökönä. Ja joku neuvoi että perää kohti helpottaa. Kun perä on tällainen, uskaltaako keulaa edes avata? Vaan nyt ainakin tiedän, että mennessäni katsomaan seuraavaa (älkää kuvitelkokaan, että tämä on ohi tällä) vaunua, minulla on mukanani A-tikkaat. Kattoa läheltä kurkkiessani olisin osannut mennä heti oikeisiin paikkoihin kaivelemaan. Olen myös ihan opiskelumielessä sorkkinut arilaisia kupruja, ruttuja ja rakoja (nyt ei ollut kyse juuri siitä raosta, eli voit lakata haaveilemasta sellaisista paljastuksista tässä litaniassa). Sen jälkeen olen kaivanut rutut auki ja olen laajentanut tietämystäni vaunuvaurioiden erilaisista muodoista huikeasti. Vaikuttaisi siltä, että lähes kaikki suorasta, siististä ja puhtaasta poikkeava kätkee oikeasti märkää alleen. Lisäksi ei montaa metriä tarvinnut avata, niin oppi arvaamaan mistä löytyy mustaa ja mikä on vain tavan märkää. ...Lienee ainesta parempiinkin piireihin,...
Se kopla, jota totutusti nimitetään paremmiksi piireiksi on saanut tämän maan tähän jamaan. Soisin siis kernaasti, ettei minua sotkettaisi asuntovaunutrokarei hin, kansanedustajiin tahi muihin moraaliltaan arveluttaviin piireihin koska minulla on ihan täysi työ elää aikuisuuteni villin soittajanulkin nuoruuden ja varsinkin sitä seuranneen yli 13-vuotisen mainosalan uran moraalisia ratkaisuja pohdiskellessa. Sen sijaan tuo kuva kannusti jatkamaan yhden pohdiskelemani ratkaisun hiomista. Tuon rungon päälle kun voi kuitenkin rakentaa lähes mitä vaan...
« Vastaus #130 : 15.07.2013 kello on 22:42 »
Jaaha...
Iski uskon puute. Avasin tuossa nyt tuota takakulmaa ja kuvien ( http://postimg.org/gallery/90neyndg/5d840797/ ) esittämää on nyt havaittu. Eli vermeen runko on käytännöllisesti katsoen mustaa puuta. Ruuvimeisseli uppoaa keskimäärin sentin verran joka paikkaan, vaikka ihan puruksi ei vielä ole mennyt kuin pari pientä pätkää.
Lisäksi vaunua on korjattu reippaammalla remontilla jo aikaisemmin. Kuten näkyy, foamilla on menty alakautta, eli jossain vaiheesa on yritetty pelastaa vaunu ihan tosissaan. Harmi ettei kattoa ole pidetty tiiviinä tuon jälkeen. Tosin viimeisin korjausmies, kuten kuva 94 kertoo, on tyytynyt mustaan jeesusteippiin ja varsinaiseksi lämmöneristemateria aliksi on kelvannut tuo katon pelti. Liekö sitten teipin nimessä esiintyvän kuuluisuuden vaikutuksella arveli jatkossa pysyvän kuivana ja lämpimänä.
Lattiassa on ainakin peräpäässä sanomista. Tosin se oli jo ehtinyt kuivua. Lieden tuuletuksesta ja kattolistan saumasta on tullut vettä ihan urakalla. Parhaat parin nyrkin kokoiset styrox palat kanniskelivat kilon verran vettä mukanaan.
Rupesin miettimään, että missä vaiheessa se on vihellettävä peli poikki. Noita foorumin remonttikuvia selaillessa tulee siihen uskoon, että nuo kulmat olisivat olleet suhteellisen kuivia remontoiduissa vaunuissa. Tässä on mustana koko siltä matkalta, joka on nyt paljaana. Lieko tolkullista rakentaa koko puurunko uusiksi? En minä työlle hintaa laske. Siitä ei ole kyse. Vaan en oikein nyt tiedä onko tuossa sen vertaa vaunua että sitä korjaisi. Näyttää että pitäisi tehdä uusi, kun kaikki tekniikkakin on enemmän tai vähemmän sökönä.
Ja joku neuvoi että perää kohti helpottaa. Kun perä on tällainen, uskaltaako keulaa edes avata?
Vaan nyt ainakin tiedän, että mennessäni katsomaan seuraavaa (älkää kuvitelkokaan, että tämä on ohi tällä) vaunua, minulla on mukanani A-tikkaat. Kattoa läheltä kurkkiessani olisin osannut mennä heti oikeisiin paikkoihin kaivelemaan. Olen myös ihan opiskelumielessä sorkkinut arilaisia kupruja, ruttuja ja rakoja (nyt ei ollut kyse juuri siitä raosta, eli voit lakata haaveilemasta sellaisista paljastuksista tässä litaniassa). Sen jälkeen olen kaivanut rutut auki ja olen laajentanut tietämystäni vaunuvaurioiden erilaisista muodoista huikeasti. Vaikuttaisi siltä, että lähes kaikki suorasta, siististä ja puhtaasta poikkeava kätkee oikeasti märkää alleen. Lisäksi ei montaa metriä tarvinnut avata, niin oppi arvaamaan mistä löytyy mustaa ja mikä on vain tavan märkää.
Se kopla, jota totutusti nimitetään paremmiksi piireiksi on saanut tämän maan tähän jamaan. Soisin siis kernaasti, ettei minua sotkettaisi asuntovaunutrokarei hin, kansanedustajiin tahi muihin moraaliltaan arveluttaviin piireihin koska minulla on ihan täysi työ elää aikuisuuteni villin soittajanulkin nuoruuden ja varsinkin sitä seuranneen yli 13-vuotisen mainosalan uran moraalisia ratkaisuja pohdiskellessa.
Sen sijaan tuo kuva kannusti jatkamaan yhden pohdiskelemani ratkaisun hiomista. Tuon rungon päälle kun voi kuitenkin rakentaa lähes mitä vaan...

« Vastaus #131 : 15.07.2013 kello on 23:02 »
Jep. Nyt tunnet vaunun rakenteet niin hyvin, että ei muuta kuin kunnon käyttövaunua hakemaan. Uutta suoleen kun vanha kuolee. Moni on maksanut kymmenkertaiset oppirahat tuohon verrattuna.
« Vastaus #132 : 15.07.2013 kello on 23:21 »
Tuon rungon päälle kun voi kuitenkin rakentaa lähes mitä vaan...
Jo pikku korjauksistakin tuppaa tulemaan helpolla liikaa painoa, saati sitten uuden tekemisestä?
« Vastaus #133 : 15.07.2013 kello on 23:38 »
Jo pikku korjauksistakin tuppaa tulemaan helpolla liikaa painoa, saati sitten uuden tekemisestä?
Jos minä värkkään siihen muumitalon mallisen saunan vanhan rungon päälle 
« Vastaus #134 : 15.07.2013 kello on 23:50 »
Se kopla, jota totutusti nimitetään paremmiksi piireiksi on saanut tämän maan tähän jamaan. Soisin siis kernaasti, ettei minua sotkettaisi asuntovaunutrokarei hin, kansanedustajiin tahi muihin moraaliltaan arveluttaviin piireihin koska minulla on ihan täysi työ elää aikuisuuteni villin soittajanulkin nuoruuden ja varsinkin sitä seuranneen yli 13-vuotisen mainosalan uran moraalisia ratkaisuja pohdiskellessa.
Voisin tähän kommentoida winen kommenttia, varsinkin kun "hieman tiedän asiasta", niin hän ei todellakaan tarkoittanut mitään noista, vaan ihan foorumin sisäistä asiaa. Merkityksen ehkä saat tietää myöhemmin, mutta se on winen ja sinun välinen asia. Negatiivista se kumminkaan ollut. 
|