rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Tonnin komerolla karavaanariksi, vaikka väkisin prrrrklll....  (Luettu 105828 kertaa)

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 3.02.2021 kello on 18:57
Re: Tonnin komerolla karavaanariksi?
« Vastaus #105 : 14.07.2013 kello on 22:22 »
Älkääpä nyt masentako kaveria. Ostamalla kasan rakennustarvikkeita ja varaamalla muutaman viikon illat vaunun parissa reippailulle, niin käsissä on paaaljon parempi vaunu kuin käytetyllä rahalla olis saanut. Vaunujen rakenne on niin yksinkertaista, että sen kanssa kyllä pärjää melkein kuka vain.

Joten eikun remonttia tekemään O0

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:10.09.2016 kello on 09:49
Vs: Tonnin komerolla karavaanariksi?
« Vastaus #106 : 14.07.2013 kello on 22:30 »
Mazzan kanssa täysin samaa mieltä. Materiaalit näihin on halpoja. Tonnin vaunuun laittaa tonnin materiaaleihin ja sopivasti työtä. Lopputuloksena on kahden tonnin täysin terve vaunu, josta voi mennä itselleen takuuseen. Aika hyvä verrattuna siihen, että ostaisi kahden tonnin vaunun, jonka joutuisi senkin käymään läpi... Hmm...

• Vieras
  • Vs: Tonnin komerolla karavaanariksi?
    « Vastaus #107 : 14.07.2013 kello on 22:34 »
    Jeps on kahdenlaista reissaajaa..
    Niitä jotka reissaa ja niitä jotka korjaa vaunuansa.. :-*
    Kumpaan kuulut... ;D
    Itse en viitisisi alkaa mihinkään korjaustoimenpitees een omassa vaunussa joten hankin valmiin vaunun (tai siis luulin niin)Keväällä amattimiehet asensivat uuden Alden 3010 pannun jälleen rikottavaksi.. 8)
    Mutta itse olen vain asennellu kaukokäynnistyksen vaunuuni ja muuten vaan nauttinu kaikesta.
    Näin sen haluan jatkuvankin Thumb Thumb

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:10.09.2016 kello on 09:49
    « Vastaus #108 : 14.07.2013 kello on 22:40 »
    Jeps on kahdenlaista reissaajaa..
    Niitä jotka reissaa ja niitä jotka korjaa vaunuansa.. :-*
    Kumpaan kuulut... ;D
    Itse en viitisisi alkaa mihinkään korjaustoimenpitees een omassa vaunussa joten hankin valmiin vaunun (tai siis luulin niin)Keväällä amattimiehet asensivat uuden Alden 3010 pannun jälleen rikottavaksi.. 8)
    Mutta itse olen vain asennellu kaukokäynnistyksen vaunuuni ja muuten vaan nauttinu kaikesta.
    Näin sen haluan jatkuvankin Thumb Thumb

Näin se vaan on. Mielipide on niin kuin p-reikä. Jokaisella on semmoinen.  Ite tykkään puunailla, tuunailla, korjailla ja joskus harvoin kun kerkeää myös reissailla.
    « Viimeksi muokattu: 14.07.2013 kello on 22:53 »

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:22.10.2025 kello on 16:43
    « Vastaus #109 : 14.07.2013 kello on 22:48 »
    Vai onko kolmenlaisia reissaajia?
    Niitä jotka pistää rahan äänellä (vaikka eivät aina voisikaan), niitä jotka kerran tekee remonttia ja kulkee sitten edullisella hyvä vaunulla ja sitten niitä jotka korjaa remonttia jota eivät tehneet kunnolla.

Onhan tuo ikävää luettavaa että noin heikosti on vaunukaupassa käynyt mutta ei muuta kuin kerralla kunnon remontti jonka tekee huolella ja sen jälkeen huoletonta matkaa. Vaunun ei tarvitse olla uusi ja hieno jotta se täyttää käyttäjänsä toiveet. Jokainen meistä menee omian tarpeiden ja lompakon mukaan eteenpäin. Niin kuin toisessa keskustelussa tuli esille niin matkustusväline ei tee kenestäkään karavaanari vaan se on asenne joka tässäkin asiassa ratkaisee.

Itse olen joskus miettinyt vanhan vaunun ostamista tarkoituksena rakentaa se kokonaan uudestaan oman mieltymyksen mukaan. Vaunu on sinäsä yksinkertainen rakenne ja kun peukalo ei ole ihan keskellä kämmentä niin luulisi onnistuvan.

• Vieras
    « Vastaus #110 : 15.07.2013 kello on 00:06 »
    Eikö tuossa ole mahdollista, että vaan on laitettu vahinko kiertämään?

Juu, vaan tapa jolla se tehtiin tekee siitä konnantyön. Myyjän puheissa kun tuo katto oli siivottu kosteasta jne jne...

Noin yleisesti yhdelle jos toisellekin. En minä haaveillut täydellisestä kapineesta pikkurahalla. Vaan olisi tuolla nyt joutanut viikonlopun- pari pystyä reissaamaan. Olen aivan varma, että kaikki kohtuuhinnalla saatavat vaunut eivät olisi olleet samaa kaliiberia. Toki pikku-, tai isovikaisia, vaan tämän operaation kuvio on ilmiselvä. Ei ole pienintäkään mahdollisuutta, että nuo peittävät työt olisi tehty hyvässä uskossa. Alla oleva tauhka on pikimustaa.

Laskeskelin tuossa, että kolmellasadalla on melkein värkännyt tuohon kapineeseen uudet sisäseinät eristeineen, jos runkopuista on jäljellä mitään mihin niitä kiinnittelisi. Projektit-ketjussahan on jo valmiiksi sen verran perusteellisia kuvia että homman luonne on oikeastaan aika selvää. Pohdiskelen lähinnä paikkaa moiselle pelleilylle. Ei tuota oikein keittiössä voi rakentaa ja avotaivaan alla voi noiden päätyjen aukaiseminen osoittautua vikapistoksi.

Niille, jotka nyt pohdiskelevat ja kokeilumielessä jo ääneen tavailevat sanoja "mitäs minä sanoin", voisin pyytää rasti ruutuun tehtävään vastauksen. Rasti ruutuun tehtävä kuuluu seuraavasti:
    Haluatteko oikeasti sanoa, että kaikki maassamme alle 1500 euron vaunua myyvät ihmiset ovat arkkikonnia ja jokainen noista vaunuista on samantasoisella "remontilla" ehostettu myyntikuntoon. (  ) juu, (  ) ei.

Itse olen sitä mieltä että vastaus on (X) ei.

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:19.11.2016 kello on 12:51
    « Vastaus #111 : 15.07.2013 kello on 00:10 »
    Mulli, ei muuta kuin pää pystyyn ja askartelemaan. Ulkokuvissa seinät näytti ihan kohtuu suorilta, niin tuskinpa kaikki runkotavara ihan multaa vielä on.  Thumb

• Vieras
    « Vastaus #112 : 15.07.2013 kello on 00:22 »
    ...Ulkokuvissa seinät näytti ihan kohtuu suorilta, niin tuskinpa kaikki runkotavara ihan multaa vielä on.  Thumb

Jos on multana isommin, niin saapahan ainakin akka kasvualustaa salaateille, kun tykkää sellaisia istutella  :P

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:30.11.2025 kello on 22:46
    « Vastaus #113 : 15.07.2013 kello on 01:22 »
    Kertakaikkiaan harmillista. Samalla tavalla olisi varmaan käynyt minullekin. En olisi sieltä lateksin hajun alta osannut epäillä tuollaisia kosteusongelmia vaikkakaan tuohon rahaan nyt ihan priimakuntoista vaunua varmasti saa.
    Kuinkas olisi kunnollisen pressukatoksen hankkiminen jos remonttihommat päätät aloittaa? 

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:45
    • Autossa on pyörät
    « Vastaus #114 : 15.07.2013 kello on 08:11 »
    Kyllähän meistä jokainen on vanhalla aloittanut? -67 mallinen ACE ambassador oli meidän eka oma. huh huh ???
    Edullisestikin niitä löytyy kelpo kulkineita edullisesti.
    Org:sta ostimme kaverille keväällä Solkku 510L:n, vm-90, maksoi kai 3600€ ja siihen ei mitään kummallista ole tarvinnut tehdä.
    Sähköviritykset hiiteen, uudet punaiset listanauhat ,kiertovesipumpun voitelu, pesu ja vahaus.
    Hieno tuli, kaikki toimii ja on täysin kuiva Thumb

• Vieras
  • Vs: Re: Tonnin komerolla karavaanariksi?
    « Vastaus #115 : 15.07.2013 kello on 09:11 »
    ...Kuinkas olisi kunnollisen pressukatoksen hankkiminen jos remonttihommat päätät aloittaa?..

Jotakin sellaista, tai yritän lainata jonkun navetanvinttiä. Katson ensin, onko verme kunnostettavissa ennen lisärahan sijoittamista. Se ei pressutallikaan ilmaiseksi takapihalle kohoa.

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 3.02.2021 kello on 18:57
    « Vastaus #116 : 15.07.2013 kello on 09:21 »
    Auttakaapa joku paikallinen hyvässä foorumihengessä miestä mäessä ja lainatkaa loppukesäksi pressutallia;) Saadaan nopeasti teidentukkoja lisää liikenteeseen!

• Vieras
    « Vastaus #117 : 15.07.2013 kello on 09:49 »
    Onhan tuossa askarreltavaa, mutta ei tuo mahdoton ole, ylihintaahan tuosta kyllä maksoit oikeampi hinta olisi ollut luokkaa parikolme sataa euroa (akseliston arvo)

Itse tuli juuri käytyä omalla 100e maksaneella kabella tangomarkkinoilla, toki remontteihin on mennyt luokkaa 1500euroa, tosin vaihdoin mm sisustan kokonaan toisenlaiseen+vaihtelin lattiamatot yms mitkä nostivat kuluja merkittävästi, mutta nyt voin ainakin 100% varmuudella tietää nukkuvani ruutikuivassa vaunussa. ( ja tuntuu kanssa karavaanareilta saavan enemmän katseita vm84 vaunulla kuin uuden karhealla  ;D )

Tsemppiä vaa kyllä tuosta vielä vaunun tekee, saa siihen toki hukata kuukauden arki-illat askarrellessa.

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:28.10.2025 kello on 16:34
    Re: Vs: Tonnin komerolla karavaanariksi?
    « Vastaus #118 : 15.07.2013 kello on 10:07 »
    Onhan tuossa askarreltavaa, mutta ei tuo mahdoton ole, ylihintaahan tuosta kyllä maksoit oikeampi hinta olisi ollut luokkaa parikolme sataa euroa (akseliston arvo)

Itse tuli juuri käytyä omalla 100e maksaneella kabella tangomarkkinoilla, toki remontteihin on mennyt luokkaa 1500euroa, tosin vaihdoin mm sisustan kokonaan toisenlaiseen+vaihtelin lattiamatot yms mitkä nostivat kuluja merkittävästi, mutta nyt voin ainakin 100% varmuudella tietää nukkuvani ruutikuivassa vaunussa. ( ja tuntuu kanssa karavaanareilta saavan enemmän katseita vm84 vaunulla kuin uuden karhealla  ;D )

Tsemppiä vaa kyllä tuosta vielä vaunun tekee, saa siihen toki hukata kuukauden arki-illat askarrellessa.

Tuliko sunnuntaina Seinäjoelta Lapuan suuntaan iltapäivällä? Tulin ehkä sua vastaan vaunun kanssa Oulusta.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:05
    • Eipä turhia höttyillä :)
    « Vastaus #119 : 15.07.2013 kello on 10:12 »
    remontteihin on mennyt luokkaa 1500euroa, tosin vaihdoin mm sisustan kokonaan toisenlaiseen+vaihtelin lattiamatot yms mitkä nostivat kuluja merkittävästi

Sen verran newbie vielä näissä kuvioissa, mutta mistäs noita kamoja näihin löytää? Esim. Ikeaan lienee ihan turha reissata, joku keittiön kaapiksi tarkotettu lastulevyviritys ei ehkä "ihan" jo painonsakaan puolesta sovi vaunussa käytettäväksi :D Jostain kovalevystä DIY-tyyliin jonkun kaapinkin nykertäminen... No lopputulos ei välttämättä "ihan" ole tehdaskaapin näköinen ::) Meinaan jos himmeli vain ulkopuolelta on kondiksessa = edes joten kuten vedenpitävä, niin sisäpuolelta purkaen ja rakentaa uusiksi vain kuoret säilyttäen. Ulkokuori jos vain suojaa sen verran ettei tartte perssujen kanssa leikkiä. Samanlaista pientä askaretta meinaan tässä itsekin tuohon Ducatoon olen ajattelemassa => saisi sisustuksesta mieleisensä näköisen 8)

Edit: Yksi "vastaava" projekti: http://raihat.net/tike/asvaunu.htm, kohteena SOLIFER Arctic 552L Thumb
    « Viimeksi muokattu: 15.07.2013 kello on 10:31 »