Nonii. ajelipa auto viereemme. Pari katti-matikaista kurkisteli het ikkunasta. hienoja kisuja. Isäntä rupattelemaan, tyttökin pihalla, ja mä menin käymään huussissa. Tai oikea vesivessa se...
Palatessani huomasin, että perskuta, asunto-osan ovi oli lopsahtanu lukkoon. Ohjaamon ovet oli ihan tarkoituksella.... Ja avaimet, tietenki sisällä. Voihan venäjä vähän pahemmin ilmaistuna. Kuskin ikkuna oli pienen raon verran auki, mutta eihän meillä mitään välineitä ollut. Viereisen kulkuneuvon isäntä oli tuumannu että pitäs olla rautalankaa, ja oli painellu sisälle kulkimeensa. Meidän isäntä kuvitteli että josko se olis apua tarjoamassa, etsimässä kenties jotain tarviketta. Mutta eipä. Oli vain tuumannu että onneksi on lämmin yö.

Että näin. Onneks se takaovi ei ollut ihan loppuun saakka runtattuna kiinni ja tyttö onnistui jollain tikulla sörkkimään lukon kohtaa että auki saatiin. Mua meinas alkaa ihan v*ttamaan, ja kaivelinki jo taskuja että onko mulla oluttuopilliseen rahaa taskun pohjalla... No, ei tarvinu lähteä oluselle

Mutta että semmosta apua....
Isäntä on lähdössä elokuun eka viikko kalareissulle pohjoiseen käsivarren suuntaan kaiketi. Onko ketään siellä suunnalla, joka voisi tarjota vaikka saunaa, tai kenties mökkiä vaikka vuokrata... Tai muuten vain mukavaa seuraa tarjota tai kenties kalalle oppaaksi tai mukaan ihan varta vasten?