rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: kertokaapas käyttäjät, minkä merkkinen parranajokone on paras ?  (Luettu 5395 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
Philishave koneita minulla on ollut, mutta eipä ole juuri tullut käytettyä. Enempi tulee partaa ajeltua ensin sängelle millinkoneella ja perään partahöylällä. Leukaparta ja räkäjarrut siistitään sitten kotimaisin Fiskarsin oranssien voimin.

komea on sulla leukaparta  Thumb
tuosta kuvasta päätellen ainakin  :)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:30.11.2025 kello on 21:04
  • seniori
Minulla on kaksi partakonetta.
1. Philishave C281, jolla lyhennetään kerran viikossa koko parta haluttuun mittaan (nykyisin 3mm) ja tehdään rajaukset. Akkukäyttöinen. 5-10v.
2. Braun series 1, jolla ajan parran pieniltä alueilta poskilta ja alahuulen alta. Sen sivuleikkuri on tehoton, mutta en tarvitsekaan sitä. Ajo 2-3 päivän välein

Partahöylä on aina repinyt "haiveniani". Sänki pelastaa turhilta pussauksilta  :D

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
Minulla on kaksi partakonetta.
1. Philishave C281, jolla lyhennetään kerran viikossa koko parta haluttuun mittaan (nykyisin 3mm) ja tehdään rajaukset. Akkukäyttöinen. 5-10v.
2. Braun series 1, jolla ajan parran pieniltä alueilta poskilta ja alahuulen alta. Sen sivuleikkuri on tehoton, mutta en tarvitsekaan sitä. Ajo 2-3 päivän välein

Partahöylä on aina repinyt "haiveniani". Sänki pelastaa turhilta pussauksilta  :D

;D ;D ;D
niin että se brauni olis kuitenkin hyvä
jos ei käytä sänkeä  Thumb

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.02.2020 kello on 15:16
Parta leikataan mauserilla (samalla kuin koiranturkit) ja tukka taas höylällä, vedelty jo useampi vuosi kun letin kasvu on vähän paikoittaista ja hyvin on toiminut eikä oo niin merkkiuskollista... . :D

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:28.03.2025 kello on 12:31
  • 1299XX
Miehelle ostin just keväällä tämän:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/0165/djchc/Gillette-Fusion-ProGlide-Styler

On sillä noita Philisaven koneitakin ollut, mutta herkkä iho tykkää enemmän tosiaan tosta höylästä ja geelistä. Ja tolla trimmerillä saa kätevästi muotoiltua viikset ja leukaperistä ensin pisimmät karvat lyhyemmiksi höylää varten.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.10.2019 kello on 10:54
Vaikea kysymys. En ole tähän ikään päästyäni vielä löytänyt parasta, mutta vähiten huonoja kylläkin. Vähiten huonon tuloksen olen saanut Gilletellä, mutta laiskuuttani käytän ladattavaa Philipsin 3-teräistä.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:06
Parta katkeaa oikeaan mittaan samalla koneella kun tukkakin!  :D
Paras kohtaamani 'oikea' parranajokone on Braun 50v takaa: Yksiosainen ajopaa ja kunnollinen sivuleikkuri. Voisi vieläkin käyttää siistimiseen, jos saisi jostain uuden teräverkon.

• Matkailija
  • Viimeksi paikalla: 7.04.2014 kello on 17:40
onko tälläsestä kokemusta kellään
Braun Series 3 340s-4 Wet & Dry ?

Ei kokemusta suoranaisesti tuosta mallista. Itsellä Braunin 3-sarjan Cruzer, joka leikkaa melko hyvin. Enimmäkseen tulee kuitenkin käytettyä Gilletten höylää, tulee sileä jälki.

Tuo malli on varmaan hyvä kone, kun sitä voi käyttää märkänä ja lisäksi kun laittaa jotain aralle iholle tarkoitettua ajogeeliä.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:16.09.2018 kello on 17:06
Sellainen vanhanaikainen, maasepän takoma vesuri jonka on tahkonnut ja liipanut kunnolla terään ja sopivan pituisella varrella varustanut, sellainen on aikas etevä peli parranajossa! Tarkemmissa rajjauksissa voi vähän voimaa vähentää, muutoin kunnon heilautuksilla parta pois! Lasolia palsamiksi, sisäisesti ja ulkoisestikin!  Thumb ;D :laugh: :laugh: :P :P

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Alku sähkökäyttösellä rajaajalla ja loput sit 3 teräsellä käsihöylällä ;) Ja partavaahto :D

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
Ei kokemusta suoranaisesti tuosta mallista. Itsellä Braunin 3-sarjan Cruzer, joka leikkaa melko hyvin. Enimmäkseen tulee kuitenkin käytettyä Gilletten höylää, tulee sileä jälki.

Tuo malli on varmaan hyvä kone, kun sitä voi käyttää märkänä ja lisäksi kun laittaa jotain aralle iholle tarkoitettua ajogeeliä.

kiitoksii  :)
tää nyt kuulostaa siltä
että se braun ehkä sittenkin  on se melkein paras
ja kun höylää ei nyt voi käyttää
niin hommaampas tuon braunin
kun vaan saan jostain
sen hyvän löydettettyä  (halwalla ;D )Thumb
ps. onkos täällä parranajokoneen myyjiä paikalla
saa tarjota vaikka yv  Thumb

• Vieras
  • Vanha mainos."Ajakaa millä tahansa ja loput Braunilla"

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:10.11.2025 kello on 09:31
    Tuosta parran ajamisesta tuli mieleen, että koska olette käyneet viimeksi oikein parturilla? Siis sellaisella, joka oikeasti ajaa sen parran.
    Minä kävin vuonna 1989. Ihan tukanleikkuun yhteydessä parturi ehdotti. Oli ihan hieno kokemus. Kiirus loppuu siihen tuolille kun saa lämpösen pyyhkeen kasvoille. En tiedä tekeekö nykyään enää kukaan missään moista, mutta jos tulee sellainen vastaan niin kokeilkaas.

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:40
    Sipulle, olin katselevinani Anttilan mainoksesta hinnaksi 79,95 tai 89,95 (en muista tarkkaan, kun ei nyt ole tuota tarjous lehteä tässä) tuolle Braunille.

• Matkailija
    • Viimeksi paikalla: 7.04.2014 kello on 17:40
    Tuosta parran ajamisesta tuli mieleen, että koska olette käyneet viimeksi oikein parturilla? Siis sellaisella, joka oikeasti ajaa sen parran.
    Minä kävin vuonna 1989. Ihan tukanleikkuun yhteydessä parturi ehdotti. Oli ihan hieno kokemus. Kiirus loppuu siihen tuolille kun saa lämpösen pyyhkeen kasvoille. En tiedä tekeekö nykyään enää kukaan missään moista, mutta jos tulee sellainen vastaan niin kokeilkaas.

Vuonna 2006 tuli käytyä Turkissa oikealla parturilla. Miellyttävä kokemus ja en niin sileää leukaa ole itse saanut aikaiseksi. Voisi kyllä käydä useamminkin.