Kirjoittaja
Aihe: kertokaapas käyttäjät, minkä merkkinen parranajokone on paras ? (Luettu 5372 kertaa)
« Vastaus #16 : 2.06.2013 kello on 19:00 »
Minulla on kaksi partakonetta. 1. Philishave C281, jolla lyhennetään kerran viikossa koko parta haluttuun mittaan (nykyisin 3mm) ja tehdään rajaukset. Akkukäyttöinen. 5-10v. 2. Braun series 1, jolla ajan parran pieniltä alueilta poskilta ja alahuulen alta. Sen sivuleikkuri on tehoton, mutta en tarvitsekaan sitä. Ajo 2-3 päivän välein Partahöylä on aina repinyt "haiveniani". Sänki pelastaa turhilta pussauksilta 
« Vastaus #17 : 2.06.2013 kello on 19:10 »
« Vastaus #18 : 2.06.2013 kello on 22:21 »
Parta leikataan mauserilla (samalla kuin koiranturkit) ja tukka taas höylällä, vedelty jo useampi vuosi kun letin kasvu on vähän paikoittaista ja hyvin on toiminut eikä oo niin merkkiuskollista... . 
« Vastaus #19 : 2.06.2013 kello on 22:35 »
« Vastaus #20 : 2.06.2013 kello on 23:44 »
Vaikea kysymys. En ole tähän ikään päästyäni vielä löytänyt parasta, mutta vähiten huonoja kylläkin. Vähiten huonon tuloksen olen saanut Gilletellä, mutta laiskuuttani käytän ladattavaa Philipsin 3-teräistä.
« Vastaus #21 : 3.06.2013 kello on 09:14 »
Parta katkeaa oikeaan mittaan samalla koneella kun tukkakin!  Paras kohtaamani 'oikea' parranajokone on Braun 50v takaa: Yksiosainen ajopaa ja kunnollinen sivuleikkuri. Voisi vieläkin käyttää siistimiseen, jos saisi jostain uuden teräverkon.
« Vastaus #22 : 3.06.2013 kello on 10:19 »
onko tälläsestä kokemusta kellään Braun Series 3 340s-4 Wet & Dry ?
Ei kokemusta suoranaisesti tuosta mallista. Itsellä Braunin 3-sarjan Cruzer, joka leikkaa melko hyvin. Enimmäkseen tulee kuitenkin käytettyä Gilletten höylää, tulee sileä jälki. Tuo malli on varmaan hyvä kone, kun sitä voi käyttää märkänä ja lisäksi kun laittaa jotain aralle iholle tarkoitettua ajogeeliä.
« Vastaus #23 : 3.06.2013 kello on 10:34 »
« Vastaus #24 : 3.06.2013 kello on 12:22 »
Alku sähkökäyttösellä rajaajalla ja loput sit 3 teräsellä käsihöylällä  Ja partavaahto 
« Vastaus #25 : 3.06.2013 kello on 18:22 »
Ei kokemusta suoranaisesti tuosta mallista. Itsellä Braunin 3-sarjan Cruzer, joka leikkaa melko hyvin. Enimmäkseen tulee kuitenkin käytettyä Gilletten höylää, tulee sileä jälki. Tuo malli on varmaan hyvä kone, kun sitä voi käyttää märkänä ja lisäksi kun laittaa jotain aralle iholle tarkoitettua ajogeeliä.
kiitoksii  tää nyt kuulostaa siltä että se braun ehkä sittenkin on se melkein paras ja kun höylää ei nyt voi käyttää niin hommaampas tuon braunin kun vaan saan jostain sen hyvän löydettettyä (halwalla  )  ps. onkos täällä parranajokoneen myyjiä paikalla saa tarjota vaikka yv 
« Vastaus #26 : 3.06.2013 kello on 18:40 »
Vanha mainos."Ajakaa millä tahansa ja loput Braunilla"
« Vastaus #27 : 3.06.2013 kello on 22:25 »
Tuosta parran ajamisesta tuli mieleen, että koska olette käyneet viimeksi oikein parturilla? Siis sellaisella, joka oikeasti ajaa sen parran. Minä kävin vuonna 1989. Ihan tukanleikkuun yhteydessä parturi ehdotti. Oli ihan hieno kokemus. Kiirus loppuu siihen tuolille kun saa lämpösen pyyhkeen kasvoille. En tiedä tekeekö nykyään enää kukaan missään moista, mutta jos tulee sellainen vastaan niin kokeilkaas.
« Vastaus #28 : 3.06.2013 kello on 22:51 »
Sipulle, olin katselevinani Anttilan mainoksesta hinnaksi 79,95 tai 89,95 (en muista tarkkaan, kun ei nyt ole tuota tarjous lehteä tässä) tuolle Braunille.
« Vastaus #29 : 4.06.2013 kello on 09:58 »
Tuosta parran ajamisesta tuli mieleen, että koska olette käyneet viimeksi oikein parturilla? Siis sellaisella, joka oikeasti ajaa sen parran. Minä kävin vuonna 1989. Ihan tukanleikkuun yhteydessä parturi ehdotti. Oli ihan hieno kokemus. Kiirus loppuu siihen tuolille kun saa lämpösen pyyhkeen kasvoille. En tiedä tekeekö nykyään enää kukaan missään moista, mutta jos tulee sellainen vastaan niin kokeilkaas.
Vuonna 2006 tuli käytyä Turkissa oikealla parturilla. Miellyttävä kokemus ja en niin sileää leukaa ole itse saanut aikaiseksi. Voisi kyllä käydä useamminkin.
|