Ite ujostelin Mersuun vaihtoa (ehkä semmosen ökyimagon takia), mutta täytyy kehua, että on se hyvä auto! Nyt vaihtuu merkki, muista syitä, mutta on siinäkin jotain tähdellistä!
Ei voi kiistää, on se mese hyvä auto ajaa ja diiselit ovat vielä yllättävän taloudellisiakin. Mutta mielestäni se hyvä ja rauhallinen, yllätyksellitön ajo-ominaisuuskaan ei riitä jos jokainen vehon huoltomies tulee jo nimeltä tutuksi

Meillä tuo mersun laatukäsite ei ikävä kyllä toteutunut. Noh lopputulemana maajohtaja antoi oulun vehon johtajalle suoran kehoituksen tutustua huolella käymäämme sähköpostikeskustel
uumme ja hoitaa asia kuntoon. Tämä soittikin ja lupasi hoitaa asian, mutta alkoi utelemaan kuka oikein olen kun HÄN ei tunne minua ja mikä oikein olen ammatiltani? Kun kerroin olevani yleistyömies Jantunen hän kävi röyhkeäksi ja uhkasi tämän tulevan meille vielä kalliiksi. Mitäs siinä, katkaisin puhelun ja toimitin sähköpostit tuttavuudelleni saksaan.
Saksasta sainkin viestiä takaisin, että tämä ei voi olla totta, mutta kun oli suomen maajohtajan sähköinen allekirjoitus alla ja kerroin paikallisen johtajan alkaneen uhkailemaan vielä puhelimessa.
Seuraavana päivänä tuli viesti jotta heidän takuu toimii joka maassa ja kaupungissa, eikä auton ostomaalla tahi jälleenmyyntipaikal
la ole mitään väliä, en ollut ostanut autoja oulun veholta vaan yksityiseltä tuojalta joka toi niin uusia kuin ns tehtaan jagerwageneita. Sain myös kehoituksen soittaa suoraan maajohtajalle, hän kuulema osaa ja varmasti haluaa hoitaa asian kuntoon tai auto noudetaan suoraan meiltä kotoa saksaan huollettavaksi. Ei autoa korjattu saksassa, ei helsingissä vaan ihan täällä oulun vehossa.
Saimme vielä pitkäksi venähtäneen korjauksen ajaksi vehon ilmaisen vuokra-auton ja laskua ei ole vieläkään näkynyt.
Niin että hyvin se oulun vehokin oppii meitä sekatyömiehiäkin kohtelemaan kun maajohtaja käy henkkohtaisesti pitämässä koulutusta. Ei tarvinnut kuin vaihtaa paikallinen herra nokkamies työpöytineen, niin loppu hoitui jo kuin tanssi, eikä kukaan enää kysellyt tuttavuuksiani tahi ammattia taikka etes orgin palstan arvoa