Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla
Tankkaus Euroopan maissa
Fenix:
Tuollaiset debit/credit kortit ovat muualla maailmassa todella harvinaisia. Siksi ne on ohjelmoitu tarjoamaan ensisijaisesti credit puolta, koska monissa maissa kassajärjestelmät eivät niitä ymmärtäisi muuten lainkaan.
Näin minua valaisi asiasta Aktia pankin korttiasioista vastaava henkilö, kun joskus sattui kyyditettäväkseni osumaan.
"Masi":
Itselläni on ollut jo noin kymmenkunta vuotta sirullinen pankkikortti, siis belgialainen pankki, ja viimmeinen maa jossa sitä pystyi alkamaan käyttämään oli suomi joka uskoi vuosikausia sen magneettiviivan voimaan. Siis ainut maa missä automaateilla tankaus on ollut vaikeaa normi pankkikortilla on ollut suomi.
Soleil:
Minä kyllä maksan niin harvon ja diseliä en kyllä koskaan. :-[
Minusta meidän vieraat eivät ole voineet maksaa Saksassa joka paikassa kaupoissa visalla. Meidän lähellä olevalla huolatmollakin on ikkunassa visan päällä ruksi.
Varmasti moottoriteiden varsilla 8-15s. kallimpaa diseliä saa maksaa aika monen maa korteilla.
Kyllä käteistä kannattaa olla mukana aina.
"Masi":
Maestro on kait se taikasana joka pitää lukea siellä pankkikortissa
Soleil:
Niin se voi olla, minun saksalaisessa pankkikortissa lukee Maestro, ei suomalaisessa Osuuspankin debit/credit kortissa. En ole Suomi-korttia käyttänyt muuten kuin, automaatista nostanut rahaa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta