Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla
Tankkaus Euroopan maissa
caddis:
Tarkoitus on suunnata reilun kymmenen vuoden jälkeen alaspäin. Miten nykyään, ilmeisesti luottokortti käy huoltoasemilla lähes kaikkialla? Dieselin hinnoissakaan ei taida olla eri maitten välillä isoja eroja?
K.E.V:
Pääosin käy,kannattaa aina olla myös käteistä. Hintoja esim www.polttoaine.net
Roksis:
Kortit käy hyvin. Linkitys ei ole hallinnassa, vaikka monta opastusta olen saanut, mutta kertaakaan en "kädestä pitäen". Laita osoitteeksi http://gasoline-germany.com/maps.phtml?kartenversion=EUG ja hae sieltä Suomen kohta. sieltä löytyy hintoja. Ei kuitenkaan täysin tätä päivää. Mukavaa matkaa.
Edit: linkki korjattu oikeammaksi
Aakku:
Lähes joka paikassa olen maksanut Visalla.
Kannattaa pitää pientä käteiskassaa varalla. Jossain kylien pienillä asemilla on huoltamot empineet myydä luotolla. Käteiskassaa voi sitten taas täydentää vaikka jostain tavaratalon seinästä automaatilla.
On myös moninaisia käytäntöjä. Itse käyn pienillä asemilla aina kysymyssä kassalla, kuinka toimitaan luottokortilla. Välillä myyjä tulee neuvomaan mittarille ja välillä mittari kytketään päälle ensin sisältä, kunhan on ensin selvitetty maksutapa. Kaikilla asemilla ei voi maksaa tiskillä tankkauksen jälkeen.
kookaburra:
Luottokortit ovat toimineet kaikkialla hyvin, jopa Bulgariassa. Kerran oli ongelmia Belgian Liegessä Shellillä. Myyntipisteen oven pieliä ja ikkunoita kannattaa vilkaista josko siellä on luottokorttien kuvat. Perinteisesti edullista polttoainetta myydään Luxenburgissa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta