Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Kesärenkaat

<< < (93/111) > >>

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi -  7.05.2016     kello on 23:58 ---Valitse se rengas joka antaa täyden kantavuuden matalemmalla paineella, eli katso renkaan max paine. Pienemmälle paineelle tehty rengas on pehmeämpi ja mun mielestä asautossa mukavampi alla. Nämäkin on makuasioita.

--- Lainaus päättyy ---
Kuulostaa loogiselta....

Meneekö se noin? Maksimipaine on hyvin usein jotain muuta, kuin käytettävä paine. Kertoo ehkä runkorakenteen kestävyydestä, mutta voiko sitä rengasta silti käyttää pienemmällä paineella, kuin verrokkia, jossa maksimi paine on korkeampi.

kimi:
Minulla olettamus että max painetta käytetään max kantavuudella. Tämä on oikeasti salatiedettä jota valmistajat ei suoraan kerro. Kuten mainitsin aikaisemmassa viestissä mun Michelin Agilis renkaassa on mainittu kantavuusluokka määrätylle ilmanpaineelle. Siinä ei sitten taas ilmoiteta miten paljon voi pienentää painetta kun akselipaino kevenee

Moppc:
Esimerkiksi aiemmin mainitsemani HANKOOK VANTRA kantaa 1250 kg max paineella 5.5 bar (80 psi).

"Masi":
Muistakaa sitten kesä aikaan kun baanalla ajelette helteellä pitkiä matkoja alle maksimi paineiden että rengas kuumenee paljon enemmän
ja runkovaurioita tulee herkästi. Löysä rengas kun kuumenee rungon myötäävästä liikeestä nopeasti.

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: Bavaria - 12.05.2016     kello on 09:54 ---Muistakaa sitten kesä aikaan kun baanalla ajelette helteellä pitkiä matkoja alle maksimi paineiden että rengas kuumenee paljon enemmän
ja runkovaurioita tulee herkästi. Löysä rengas kun kuumenee rungon myötäävästä liikeestä nopeasti.

--- Lainaus päättyy ---

Tarkoitat varmasti alle sen paineen joka rengas vaatii kantamaan siihen kohdistuvaa painoa. Yleensä autoihin on määritetty alkuperäisrenkaille eri paineet eteen ja taakse, samalle renkaalle. Kuumalla kelillä renkaan paine kasvaa muutenkin kun sen ilma lämpenee, useita kymmenesosia baria.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View