Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Kesärenkaat
eura665:
Meillä on 6kausi alkamassa nokialaisilla 215/75/16 hakka c ja ei täristä tai pullistele kyljet edelleenkään, kantavuus 1250 ja autossakin on kyllä painoa.
Lähetetty minun Che2-L11 laitteesta Tapatalkilla
Moppc:
Akselimassa kertoo mikä pitää kantavuuden vähintään olla. Tämä tieto löytyy rekisteriotteestasi akselikohtaisesti.
- 108 luokalla enintään 2000 kg/akseli.
- 110 luokalla enintään 2120 kg/akseli.
Älä valitse alle vaadittavan kantavuusluokan olevia renkaita. Lisäksi mikäli aiot joskus kierrättää renkaita akselilta toiselle, on hyvä valita sama kantavuusluokka molemmille rengaspareille (eteen/taakse). En tiedä mistä olet noita katsellut mutta lisäämällä renkaan leveyttä saat todennäköisesti käyttämäsi laskurin tarjoamaan korkeampia kantavuusluokkia mikäli tarvetta.
Raksaus:
Tyyppikilvrssä lukee 1700 ja 1950 kg. Ja jos miistelen oikein niin rekisteriotteessa 1900 kummallekin. En tiedä voiko olla näin mutta niin muistelen näin ulkoa.
Mutta siis molemmat noista luokituksen suhteen pitäisi käydä. Mutta kysymys kuuluukin kumpi kannattaa ostaa? Ostohinnassa tulee eroa 20-30 € koko setillä joten ei merkittävää eroa. Kummat on mukavammat ajaa? Ja onko kulutuskestävyydess ä eroja? Entäs ajomelu?
kimi:
Valitse se rengas joka antaa täyden kantavuuden matalemmalla paineella, eli katso renkaan max paine. Pienemmälle paineelle tehty rengas on pehmeämpi ja mun mielestä asautossa mukavampi alla. Nämäkin on makuasioita.
Kosmic:
Meillä on tossa matkakulkimessa viime kesänä hankitut 215/70x15 Hankookit. Ostin kun niitä kauheasti kehuttiin mut en kyllä toisia ostais kyllä ne mun mielestä on niin äänekkäät.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta