rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: konepelti jumissa  (Luettu 12263 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:52
Vs: konepelti jumissa
« Vastaus #30 : 5.04.2013 kello on 09:23 »
Ei ku te ootte ymmärtänyt väärin: Henkan jälkeläinen ratkaisi kammenkääntäjien luokkaantumisten takia, että pyörivän moottorin kanssa ei voi joutua kosketuksiin - kun avaimet ovat virtalukossa, ei konepeltiä avata koneen käydessä  :P  :laugh:

Kakkosavaimien raahaaminen on itsetuhoisuuttaa ja ennakkoon huudin avaaminen on harkittu itse***ha  ^-^

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:12.02.2024 kello on 20:53
Vs: konepelti jumissa
« Vastaus #31 : 5.04.2013 kello on 19:01 »
Jos tuo johtuu jäästä niin kokeiles höyryävän kuumalla vedellä valella (tarpeeks monta ämpäriä) konepelti lämpimäksi (jos on pakkasta vähänkään niin tuulilasin pesunestettä siihen veden joukkoon ja apulainen pitämään sitä aukaisukahvaa aukiasennossa.
 
Naapurilla läksi skodasta vaijeri irti kiinnityksestä ja joutui lokasuojan kautta purkamalla aukaseen pitkällä koukulla. Oli sellainen temppu että hattua tarvi nostaa.

On niillä merkkihuollossa noihin konsti jos vaijeri on poikki.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 14:42
  • nautitaan elämästä niin kauan kuin voidaan.......
Vs: konepelti jumissa
« Vastaus #32 : 7.04.2013 kello on 13:40 »
Kyllä kai tässä kohta pitää kallistua sille puolelle että tuo vaijeri on sitten tosiaankin poikki, kun puhaltimella oon tuota lämpöö laittanu ja mitään ei vaan tapahu  >:D.
Tuo hyvissä oleva vipu josta pelti avataan ei anna mitään vastetta....mutta mikä ...kele sen vaijerin ois katkassu talven aikana itekseen.....

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 9.07.2016 kello on 11:14
Vs: konepelti jumissa
« Vastaus #33 : 7.04.2013 kello on 15:17 »
Eikös niissä oo se liitoskohta siinä kuskinpuolen umpion kohdalla, josko olis vaan siitä irronnu!

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 14:42
  • nautitaan elämästä niin kauan kuin voidaan.......
Vs: konepelti jumissa
« Vastaus #34 : 7.04.2013 kello on 15:25 »
Voi olla mut ei pysty näkemään kun peltiä ei auki saa.....onkos kukaan purkanu hytin puolelta...saako pään esiin sieltä

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 9.07.2016 kello on 11:14
Vs: konepelti jumissa
« Vastaus #35 : 7.04.2013 kello on 16:42 »
saa sen vaijerin siitä kahvasta irti mutta eipä siitä taida olla sen enempää hyötyä! Mä olen joskus töissä näitä joutunu aukomaan, pitkällä ja jäykällä rautalangalla oon päässy käsiks maskin välistä siihen lukkolaitteeseen.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 14:42
  • nautitaan elämästä niin kauan kuin voidaan.......
Vs: konepelti jumissa
« Vastaus #36 : 7.04.2013 kello on 18:44 »
No nyt on konepelti auki....syy oli konepellin ilmaaukon kautta valunut vesi talven aikaan ja se oli jäätynyt. Tuo ilman otto torvi on umpijäässä, minne asti se on valunu se vesi, nyt oon käyttäny lämppärin moottorin irti ja siellä ei jäätä ollut, mistähän sitten vois katsoa antakkee neuvoja. Kai siinä suodatin jossain välissä pitäs olla mutta missä se on....

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 14:42
  • nautitaan elämästä niin kauan kuin voidaan.......
Vs: konepelti jumissa
« Vastaus #37 : 7.04.2013 kello on 20:31 »
Nyt jäätä saatu poistettua ja kuivatus käynnissä, tuossa ilmanottoputkessa kuulema on vedelle poistoreikä, eli sen kun saa sulamaan niin sitten voi huokaista, saapas nähä millno uskaltaa polkasta auton tulille. Ens talveksi pitää suojat laittaa paremmin tuonne konehuoneeseen....

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:45
Vs: konepelti jumissa
« Vastaus #38 : 7.04.2013 kello on 20:38 »
Ulkopuolinen ikkunasuoja, joka ulottuu ilma-aukkojen yli on aika ehdoton, muuten käy juurikin noin.

Vesi saattaa päästä ja jäätyä myös jakohihnan koteloon ja sitten käy huonosti. Sulla tosin taitaa olla ketju (3.0 l moottori?).

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 14:42
  • nautitaan elämästä niin kauan kuin voidaan.......
Vs: konepelti jumissa
« Vastaus #39 : 7.04.2013 kello on 20:49 »
Ketju on ja tuo vesi on tullu lasin ja peiton välistä, suoja on yltänyt noitten ilmaaukkojen yli

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:45
Vs: konepelti jumissa
« Vastaus #40 : 7.04.2013 kello on 20:54 »
Niin joo, Kabessa taitaa olla "lippa" niin lyhyt ja pyöristetty että voi käydä noin. En tosin muista että itellä olisi tapahtunut tuota, kori oli kuitenkin sama kuin sulla.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 14:42
  • nautitaan elämästä niin kauan kuin voidaan.......
Vs: konepelti jumissa
« Vastaus #41 : 7.04.2013 kello on 20:58 »
Tuosta lipan muodosta se munkin mielestä johtuu, eli kabelle miinuspiste....

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:37
Vs: konepelti jumissa
« Vastaus #42 : 7.04.2013 kello on 21:16 »
Tuossa paikallisen autoliikkeen pihassa olen ihmetellyt myytäviä matkailuautoja paksun lumikerroksen alla. Ei niiden päältä kertaakaan ole lumia poistettu talven aikana.
Keväällä sitten myydään innokkaille harrastajille.

Samanlaisen lumikerroksen alla olivat kyllä tuliterät henkilöautotkin.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:45
Vs: konepelti jumissa
« Vastaus #43 : 7.04.2013 kello on 21:24 »
Joopa, en kyllä viiattia menisi starttailemaan tuossa tilanteessa. En tiiä hinataanko ne sisälle sulamaan ensiksi.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
Vs: konepelti jumissa
« Vastaus #44 : 7.04.2013 kello on 21:31 »
Tuossa paikallisen autoliikkeen pihassa olen ihmetellyt myytäviä matkailuautoja paksun lumikerroksen alla. Ei niiden päältä kertaakaan ole lumia poistettu talven aikana.
Keväällä sitten myydään innokkaille harrastajille.

Samanlaisen lumikerroksen alla olivat kyllä tuliterät henkilöautotkin.
  En ole sitten ainut,kyllä auton pitää kestää.