Kirjoittaja
Aihe: Akunlämmitin (Luettu 59933 kertaa)
« Vastaus #91 : 24.02.2013 kello on 21:16 »
Itse en ole vielä kertaakaan käyttänyt. Kun autossa ei ole ko. varustetta 
ja minä en ole vielä kertaakaan jättänyt käyttämättä tälle talvelle, jos ulkona -5 - -10 astetta niin pari tuntia piuhassa niin moottorin lämmöt +50 asteessa ja sisälläkin n. +20 ja jos aiheessa pysytään niin tuskinpa lie se akku vielä plussalla lainkaan.
« Vastaus #92 : 24.02.2013 kello on 21:16 »
Akkuvalmistajien mukaan täyteen ladatusta akusta saadaan virtaa ulos noin 40% pakkasessa -18. Jossain toisessa lähteessä se oli 50%.
Siis akku on peruslähtökohdaltaa n täysi mutta kylmyyden vuoksi se ei anna enempää ulos. Tuon mukaan akkuun ei silloin myöskään mene pakkasella enempää virtaa kuin se antaisi ulos.
« Vastaus #93 : 24.02.2013 kello on 21:18 »
Puhalla peli poikki,mennee jankkaamiseksi !!"
Sori. Olen tosiaan yrittänyt pitää itseni poissa akkukeskusteluista, koska tiedän että monella on omat järkähtämättömät mielipiteensä lyijyakkujen toiminnasta. Itse vain olen aikoinaan teknillisessä tehnyt lopputyöni lyijyakkujen lataamisesta sekä purkamisesta, ja suunnitellut latauslogiikan sekä (lähes) häviöttömän latausdiodin. Joten välillä tulee väkisinkin halu oikoa pahimpia väärinkäsityksiä.
« Vastaus #94 : 24.02.2013 kello on 21:24 »
Itse vain olen aikoinaan teknillisessä tehnyt lopputyöni lyijyakkujen lataamisesta sekä purkamisesta, ja suunnitellut latauslogiikan sekä (lähes) häviöttömän latausdiodin. Joten välillä tulee väkisinkin halu oikoa pahimpia väärinkäsityksiä.
No nyt minäkin uskon.. En enää ikinä yritä ladata akkua pakkasessa akkulaturilla, koska se on aivan turhaa.. 
« Vastaus #95 : 24.02.2013 kello on 21:25 »
En enää ikinä yritä ladata akkua pakkasessa akkulaturilla, koska se on aivan turhaa.. 
Kuka noin on väittänyt?
« Vastaus #96 : 24.02.2013 kello on 21:25 »
ja minä en ole vielä kertaakaan jättänyt käyttämättä tälle talvelle, jos ulkona -5 - -10 astetta niin pari tuntia piuhassa niin moottorin lämmöt +50 asteessa ja sisälläkin n. +20 ja jos aiheessa pysytään niin tuskinpa lie se akku vielä plussalla lainkaan.
Kun lähden aamulla jonnekkin, starttaan sitikan pyörimään, putssaan lumet pois, ja jos on kovin kylmä pyörähdän jossakin pari minuuttia. Lähden liikenteesseen moottori on silloin lämmin, ehkä sisätilatkin vähän. No, eristämättömiä sisätiloja ei ole älyllistä ulkopuolisella energialla lämmittääkkään. 
« Vastaus #97 : 24.02.2013 kello on 21:25 »
Samoin.Lisäksi vielä Ardic pöhisemään jos on yli -15". Kuin myöskin akku latautuu verkkovirrassa ollessa, en tiedä paljonko, mutta murheitta menty vuodesta toiseen.
« Vastaus #98 : 24.02.2013 kello on 21:26 »
En minäkään ole tyhmä näissä akkuasioissa,mutta olen senverran viisas,että huomaan,milloin asia menee "aisanyli",silloin on viisasta "kääntää" sivua !
« Vastaus #99 : 24.02.2013 kello on 21:29 »
En enää ikinä yritä ladata akkua pakkasessa akkulaturilla, koska se on aivan turhaa.. 
Minä kun en ymmärrä. Aina kun pakkasella menen mökille lataan akkuja agrilla. Ja ne latautuu.  Auton akuista en välitäkkään. Miksi välittäisin, kun ajan, akut elää omaa elämäänsä, oli kesä tai talvi. 
« Vastaus #100 : 24.02.2013 kello on 21:33 »
Ei muuta kuin käyttöön Venäläinen akun lämmitin... Akku styroksikoteloon ja sen sisälle pieni lamppu palamaan joka ottaa virtaa suoraa akusta 
« Vastaus #101 : 24.02.2013 kello on 21:35 »
Sovittaisko,että tämä aihe tuli loppuun käsitellyksi,pliis!!!
« Vastaus #102 : 24.02.2013 kello on 21:38 »
Ei muuta kuin käyttöön Venäläinen akun lämmitin... Akku styroksikoteloon ja sen sisälle pieni lamppu palamaan joka ottaa virtaa suoraa akusta 
Tuollaisesta ole joskus lukenut. Kuulemma joku on polttoainesäiliöönk in laittanut hehkulampun lämmittämään. Liekö legendaa?
« Vastaus #103 : 24.02.2013 kello on 21:43 »
Sovittaisko,että tämä aihe tuli loppuun käsitellyksi,pliis!!!
Jos tuntuu että liika on liikaa . . . Ei ole pakko avata / lukea enää tätä juttua . . . Tulee esiin vielä kaikenlaista "uutta", joten antaa mennä vaan. . . Aurinkokennoistakin on "väännetty" jutunjuurta sivu tolokulla, joten eiköhän tästäkin yks "epistola" aikaan saada . . .
« Vastaus #104 : 24.02.2013 kello on 21:47 »
Jos tuntuu että liika on liikaa . . .
Ei ole pakko avata / lukea enää tätä juttua . . .
Tulee esiin vielä kaikenlaista "uutta", joten antaa mennä vaan. . .
Aurinkokennoistakin on "väännetty" jutunjuurta sivu tolokulla, joten eiköhän tästäkin yks "epistola" aikaan saada . . .
Sorry,yritän parantaa tapani !" Suutari pysyköön lestissään !!
|