rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Monellako on mopo  (Luettu 20825 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Monellako on mopo
« Vastaus #120 : 7.04.2016 kello on 22:51 »
Voi itku. Onneks mun lapset on jo aikuisia.

Aivan. Sama täällä. Kaikkea voi odottaa, ensimmäisten pullamössö vanhempien lapset on teini-ikäisiä.  ::)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:10
  • Eipä turhia höttyillä :)
« Vastaus #121 : 8.04.2016 kello on 08:55 »
Tämmönen Tunturi oli meikäläisen eka kunnollinen mopo.

Itse aloitin faijan wanhalla Jupiter Sport -66

Itse asiassa allekirjoittaneella on pidempikin historia tuon (ei kuvan yksilö) mopon kanssa, natiaisena faija kun tuli sillä töistä, ei kotipihaan ollut asiaa ellei ottanut mua portilla tarakalle kyytiin :D Sittemmin se säilöttiin latoon, josta kaivettiin esiin -82 kun allekirjoittanut täytti 14v. Eka homma oli purkaa koko mopo ihan nippeleiksi, putsata, puunata, maalata ja uusia. Näin mopon entisöinnissä tuli newbiellekin mopon tekniikka varsin tutuksi, enkä tuon kanssa koskaan ongelmiin joutunutkaan, aina oli valmis ratkaisu takataskussa jos jotain eteen tuli kun tunsi moponsa läpikotaisin 8)

Tuolla sitten päästeltiinkin 18v saakka ja seuraava kokemus mopoihin tuli vasta -00 kun hommasin oman Kymco Cobra Cross -moposkoden bränikkänä työmatkakulkineekse ni. Ja tuon jälkeen sitä onkin sitten ollut lähes tauotta vähintään yksi L-luokan ajoneuvo talossa, isompien osuessa välille 600-750cc 8)

Tuosta ekasta isommasta 650cc fillarista ja sen hankinnasta aikanaan kirjoittelin pienen artikkelinkin http://www.motot.net/wiki/Moottoripy%C3%B6r%C3%A4_Saksasta ^-^

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:36
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #122 : 8.04.2016 kello on 09:54 »
No , tässä se eka mopo, eikä mikään EMW , tää oli ennen.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:58
« Vastaus #123 : 8.04.2016 kello on 10:02 »
^ vielä kun olis BB ajamassa, niin Vot..... ;)

Edit: Tosta kuvasta joku voisi löytää varmaan kaksikin mopoa....
« Viimeksi muokattu: 8.04.2016 kello on 10:27 »

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:06
« Vastaus #124 : 8.04.2016 kello on 10:24 »
No, nyt alkaa olla otsikon moottoripolkupyöriä kuvissa  ;D

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
  • Kulkija
« Vastaus #125 : 8.04.2016 kello on 10:37 »
Miettinyt, että mihinhän ne kaikki 80- luvun mopot on kadonneet. Jollain on varmaan liiterissä iso kokoelma.

Aivan. Sama täällä. Kaikkea voi odottaa, ensimmäisten pullamössö vanhempien lapset on teini-ikäisiä.  ::)

Niinhän se on. Ja ne vanhemmat pullamössöllä syöttäneiden vanhemmat alkaa olla eläkeiässä.

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #126 : 8.04.2016 kello on 10:47 »
Niinhän se on. Ja ne vanhemmat pullamössöllä syöttäneiden vanhemmat alkaa olla eläkeiässä.
Off-Topic:
No kyllä kait minäkin kuulun siihen pullamössö sukupolveen...

Ainakin mulle syötettiin -60 luvulla pullamosoa, joka tarkoitti sitä, että kahvin sekaan laitettiin nisupullaa täyteen. Sillä kait opetettin jo pienestä kahvin makuun. Nykynuoriso vannoo vain energiajuomiin ja kokikseen.
Sillä mosolla oli kait monta nimeä, riippuen paikkakunnasta.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
« Vastaus #127 : 8.04.2016 kello on 10:56 »

Ainakin mulle syötettiin -60 luvulla pullamosoa, joka tarkoitti sitä, että kahvin sekaan laitettiin nisupullaa täyteen. Sillä kait opetettin jo pienestä kahvin makuun. Nykynuoriso vannoo vain energiajuomiin ja kokikseen.
Sillä mosolla oli kait monta nimeä, riippuen paikkakunnasta. [/ot]

Eikös pullamössö sukupolvella käsitetä, näitä hampurilais paikkojen ja pizzeerioiden tiloissa mussuttajia. Oisko -70 luvulla syntyneet.  ;)
P.S. Itse olen syntynyt -50 luvun alussa ja osittain vielä työn kylessä kiinni. Ei kai ne -70 luvulla syntyneet vielä eläkkeellä ole.  ;)

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #128 : 8.04.2016 kello on 11:05 »
^
Mulle Pullamössö tuo mieleen vapaan kasvatuksen....

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
  • Kulkija
« Vastaus #129 : 8.04.2016 kello on 11:12 »
Off-Topic:
Eikös pullamössö sukupolvella käsitetä, näitä hampurilais paikkojen ja pizzeerioiden tiloissa mussuttajia. Oisko -70 luvulla syntyneet.  ;)
P.S. Itse olen syntynyt -50 luvun alussa ja osittain vielä työn kylessä kiinni. Ei kai ne -70 luvulla syntyneet vielä eläkkeellä ole.  ;)

Sinun lapsesi ovat.

Minä olen vanhempi ja mun lapset on sushisukupolvea. :laugh:

Mutta se totuus on hyvä muistaa, että jokaisen varttuneen sukupolven mielestä nuoriso on ollut perseestä. Kumman hyvin silti pärjänneet, tähän asti.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:28.11.2025 kello on 12:09
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
« Vastaus #130 : 8.04.2016 kello on 13:23 »

Aiheesen liittyen näytti olevan kirpparilla myynnissä. Kunnosta ja/tai hintatasosta en osaa sanoa mitään kun ei ole lainkaan mun alaa.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 2.12.2025 kello on 16:15
  • Tekniikan diletantti
« Vastaus #131 : 8.04.2016 kello on 13:53 »
Kuka minkäki mopoksi laskee. Mä oon laitellu noita itäisen saksan vehjeksiä kuntoon, ja vaikka valtiovalta viisaudessaan ne laskee moottoripyöriksi niin mulle net on mopottimia kyllä. Turvavarusteet on vimpanpäälle. Jos maantiellä onnettomuus, niin näillä ei sinne kerkee mukaan kylläkään. Ja on lukkiutumattomat jarrut. Minä ainakaan ole niitä lukkoon saanut.

• Kaikkien Kaveri
  • Tekniikan diletantti
« Vastaus #132 : 8.04.2016 kello on 14:01 »
Tämä on Essi. Siis MZ ES 250, ihan huippu mopotin. Parempi kun joku huonompi. Tuo kaksitahtisen tuoksu, tuo Walter Kaadenin suunnitteleman vastapainepakoputke n pauke. Kaksitahtisen tuottama sininen auer maisemassa, hämmästelevän väestönosan suunnattomaksi riemuksi. Silmien kirvely, sormien mustuus... Hienoa.

• Kaikkien Kaveri
  • Tekniikan diletantti
« Vastaus #133 : 8.04.2016 kello on 14:09 »
No yks Jupiteriki...

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
« Vastaus #134 : 8.04.2016 kello on 16:54 »
On Rauzilla hienot mopot .Voi jehna.