rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Focus veturina?  (Luettu 12575 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Focus veturina?
« Vastaus #30 : 22.03.2013 kello on 11:04 »
Muutama päivä siihen menee kun tottuu ettei kytkin poljinta ole.. ;)
Eikä sen jälkeen tule kaipaamaankaan kyseistä poljinta :D

  • Vieras
  • Vs: Focus veturina?
    « Vastaus #31 : 22.03.2013 kello on 11:22 »
    Vielä kun opettelee vasemmalla jalalla jarruttamisen niin olo on kuin rallikuskeilla konsanaan.

    Minähän en oikealla jalalla jarruttele kuin matkailuautolla ajellessa.  ;D

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:44
    • Savo
    Vs: Focus veturina?
    « Vastaus #32 : 22.03.2013 kello on 11:24 »
    Eikä sen jälkeen tule kaipaamaankaan kyseistä poljinta :D
    Näin muuten Ripa kävi. Thumb Mulle ei tule manuaali autoa kuin pakosta.. :D

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:54
    • Epsoo
    Vs: Focus veturina?
    « Vastaus #33 : 22.03.2013 kello on 11:47 »
    vasemmalla jalalla jarruttaminen on turvallisuusriski. imo.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:20
    Vs: Focus veturina?
    « Vastaus #34 : 22.03.2013 kello on 11:56 »
    vasemmalla jalalla jarruttaminen on turvallisuusriski. imo.

    ??

  • Vieras
  • Vs: Focus veturina?
    « Vastaus #35 : 22.03.2013 kello on 12:37 »
    vasemmalla jalalla jarruttaminen on turvallisuusriski. imo.

    Kaikki on vaarallista liikenteessä mikäli jotain ei osaa tehdä, itselläni kävi niin että jalan hiusmurtumisen myötä (kesällä 2005) jos halusi autolla ajaa niin oli opeteltava jarruttamaan vasemmalla jalalla ja sen opettelu vei kolme viikkoa, sen jälkeen en ole oikealla jalalla jarrutellut muuten kuin matkailuautolla ajellessa, se kun nyt sattuu olemaan manuaalivaihteistol la.

    Ei se vaadi kuin opettelua, ei siinä sen kummempaa, mulle on ihan sama kummallako jarruttelee itse kukin, jos oikea jalka joku kerta murtuu vielä niin etten tarvitse keppejä liikkumiseen niin onnistuu autolla ajo kuin vettä vain.  Thumb

    Niin se kaasuttaminen onnistui vakkarilla, vähän kaasua kantapäällä ja sitten vakkarilla loput.


    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:54
    • Epsoo
    Vs: Focus veturina?
    « Vastaus #36 : 22.03.2013 kello on 12:51 »
    Kaikki on vaarallista liikenteessä mikäli jotain ei osaa tehdä, itselläni kävi niin että jalan hiusmurtumisen myötä (kesällä 2005) jos halusi autolla ajaa niin oli opeteltava jarruttamaan vasemmalla jalalla ja sen opettelu vei kolme viikkoa, sen jälkeen en ole oikealla jalalla jarrutellut muuten kuin matkailuautolla ajellessa, se kun nyt sattuu olemaan manuaalivaihteistol la.

    Ei se vaadi kuin opettelua, ei siinä sen kummempaa, mulle on ihan sama kummallako jarruttelee itse kukin, jos oikea jalka joku kerta murtuu vielä niin etten tarvitse keppejä liikkumiseen niin onnistuu autolla ajo kuin vettä vain.  Thumb

    Niin se kaasuttaminen onnistui vakkarilla, vähän kaasua kantapäällä ja sitten vakkarilla loput.

    edit: lisätty vuosi

    Murtuneella raajalla ei saa autoa ajaa, ellei hallintalaitteet ole soveltuvia siihen.

    Olisi kiinnostavaa nähdä miten hyvin jarruttelet yllättävässä tilanteessa, vai ehditkö jarruttamaan arpoessasi kummalla jalalla nyt tässä autossa jarrutetaankin. Tosiasia kumminkin on että vaikka kuinka harjoittelet, niin vasemman jalan motoriikka jarruttamiseen ole yhtä hyvä kuin oikean jalan. (Jos olet oikea kätinen, niin kokeileppa kirjoittaa tekstiä vasemmalla kädellä niin tiedät huonosta motoriikasta jotain. Ei onnistu kaikilta edes kovalla opettelulla). Lisäksi tulee riski käyttää jarrua ja kaasua väärin, esimerkiksi monesti tunnistaa nuo vasemman jalan jarruttajat vilkkuvista jarruvaloista vaikka ei jarrutetakaan.

    Turvallisinta ja helpointa on automaattivaihteise lla ajaessa käyttää vain oikeaa jalkaa ja unohtaa vasen kokonaan.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:20
    Vs: Focus veturina?
    « Vastaus #37 : 22.03.2013 kello on 13:43 »
    Turvallisinta ja helpointa on automaattivaihteise lla ajaessa käyttää vain oikeaa jalkaa ja unohtaa vasen kokonaan.

    Mä olen sitten varmaan turvaton, kun sillon joskus, kun ajan Emännän autoa, ajan sitä kaksjalkasesti... Mitenkähän ne jenkit, joilla melkein kaikki on automaatteja?

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:08
    Vs: Focus veturina?
    « Vastaus #38 : 22.03.2013 kello on 15:38 »
    Mulla oli reilut 10 v autom. jenkkejä käyttöpeleinä, ja osasin jarruhommat molemmilla jaloilla  :laugh:

    Mutta jos tarkkuutta (löysät pois ja tarkat liikkeet) vaaditaan, esim. maastossa, niin vas. jalka hoitaa jarrun ja oik. annostelee soppaa  Thumb Jos tarvitaan molempia samanaikaisesti ... toisekseen taitaa pullamössöjenkit ajaa nimenomaan 'kahdella_jallalla'. Jenkkien jarrupedaali on vasemmalla, etäällä kaasusta ja leveä - eurokinnereissä toisin..

    Kytkinfriikkinä inhoan automaattien vedottomuutta tyhjäkäynnillä  ^-^

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:20.09.2023 kello on 17:48
    Vs: Focus veturina?
    « Vastaus #39 : 22.03.2013 kello on 15:51 »
    Eiköhän me kaikki tavalliset kuljettajat olla opittu jarruttamaan oikealla jalalla.
    Niinkuin autokoulussa opetetaan.

    Jos jälkeenpäin rupeaa matkimaan ralliautoilijoiden tapaa käyttää  jarruttamiseen, ohjamiseen ja sitomiseen vasenta jalkaa ei siitä pitkän päälle hyvää seuraa.

    Itse ajan automaattivaihteist a autoa ja tosiaan ala normaaliliikenteesä Juha Kankkusta matkimaan.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:20
    Vs: Focus veturina?
    « Vastaus #40 : 22.03.2013 kello on 15:54 »
    Kytkinfriikkinä inhoan automaattien vedottomuutta tyhjäkäynnillä  ^-^

    Ja tyhjäkäynnillä ne kuiteskin liikkuu koko ajan... Sikskin se vasen on ruuhkassa/jonossa hyvä siellä jarrulla, toinen kaasulla valmiina. Ja voihan siinä jo vähän härnätä kierroksia kun valot on vaihtumassa.  8)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Vs: Focus veturina?
    « Vastaus #41 : 22.03.2013 kello on 15:55 »
    Automaatti autossa oikea jalka on kaasu sekä jarrujalka Thumb

  • Vieras
  • Vs: Focus veturina?
    « Vastaus #42 : 22.03.2013 kello on 18:14 »
    Automaatti autossa oikea jalka on kaasu sekä jarrujalka Thumb

    Tässä olisi näköjään väännön paikka jos oikein haluttaisiin, mutta ei kehtaa.

    Toiset jarruttaa oikealla, toiset vasemmalla ja sitten ne kolmannet jarruttavat vaikka molemmilla.  Thumb

    Mä olen jo ääneni antanut.  ;D

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:20.09.2023 kello on 17:48
    Vs: Focus veturina?
    « Vastaus #43 : 22.03.2013 kello on 18:26 »
    Jenkkiautoissahan on iso jarrupoljin että molemmat jalat sopii siihen yhtäaikaa ja lukeekin että" Power Brake ".
     Tarkoittaa varmaan että kahdella jalalla. :)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:11
    Vs: Focus veturina?
    « Vastaus #44 : 22.03.2013 kello on 20:20 »
    Kyllä monet ohjaa vasemmalla jalalla.
    Kerran näin yhden kuorma-autokuskin, joka jarrutti oikealla kädellä mäessä, kun oli kuulemma vikaa käsijarrussa.