rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Espanjaan keväällä!  (Luettu 60587 kertaa)

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
Vs: Espanjaan keväällä!
« Vastaus #105 : 18.03.2013 kello on 14:33 »
Hirmu kätevä on semmoinen pieni kuvasanakirja, toimii joka ainoassa maassa! Se on pieni vihko,mikä on aihepiireittäin täynnä valokuvia esim ruokalajeja, kulkuneuvoja, kehon osia lääkäriä varten, työkaluja, majoitusvaihtoehtoj a jne jne jne..Eli näytät vain kyseistä kuvaa oikeassa tilanteessa. me ollaan ostettu Turusta Akateemisesta kirjakaupasta, varmaan on muuallakin ja tilaamallakin luulisi onnistuvan!
Itse lukeudun myös siihen joukkoon joka pyrkii opettelemaan joka maassa ainakin päiävä ja kiitos, niillä pääsee pitkälle!

t.Kaarina

Täks kaarina, tuo oli hyvä vihje opuksen saa tilattua netistä tai sitten suomalaisesta kirjakaupasta hyllystä ..siis viiden kielen sanakirja ranska saksa espanja englanti 25€ siis huomenna kirjakauppaan.. Thumb

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #106 : 18.03.2013 kello on 14:42 »
Varo saksalaisia nuoria nättejä flikkoja joilla on vaellussaappaat ja teltta,ne juo kaikki sun kaljas :D

Viime kesänä sellainen tytteli hoiteli mun kaljavarantoni ja itekkin olen aikas hyvä niitä tuhoamaan,hah haa :D

Kyllä kaikki sujuu hyvin-jos ongelmia tekniikan suhteen tulee,niin kyllä ne korjaajat osaavat ilman suomenkielistä mölötystäkin,ellei paremminkin-osoittaa vaan ongelman.

Kyllä siellä monta muutakin kielipuolta liikkuu ja kaikki pärjää tai meinaatko että kaikki rekkakuskimme ovat laudaturin ylioppilaita vieraissa kielissä :D :D :D

Ja nyrkkisääntönä kun pitää että heti suomenrajat taakse jättäessään porukka muuttuu heti ystävillisemmiksi ja auttavaisimmiksi ja paremmin ruuanlaittoa osaaviksi.

Rentoa asennetta ja avointa mieltä ja hyvä et menet vanhalla tutulla autollas eikä millään tuntemattomalla vaapulla!!! ;)                          t migel

Tuohon kaljan tuhooja nais ryhmään olen törmännyt täällä kotimaassakin..-kerran tuurissa olessani ja silloin oli vain yksi sauna - sitä lämmittäessäni tuli siihen nais ryhmä pienessä sivu laitasessa ja halus samaan saunaan minun kanssa... :-[   olin liian  kauan siellä että tytteleillä karsivällisyys loppui odotteluun, niin sipasivat minun simani suuhunsa ja sitten rohkeana tyttönä tunkivat samaan saunaan ja ihan alasti    :P :P......tarina ei kerro mitä sen jälkeen tapahtui rouvia kun olivat. :-* :-*

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:25
« Vastaus #107 : 18.03.2013 kello on 17:56 »
tunkivat samaan saunaan ja ihan alasti

Eiks saunassa yleensä olla ilman vaatteita..??  ::)

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #108 : 18.03.2013 kello on 18:16 »
Eiks saunassa yleensä olla ilman vaatteita..??  ::)

Ollaan ollaan mutta kun minä olin siellä yksin alasti ja sinne pölähti nämä simasuut sekaan kikattamaan ja..... ::)

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #109 : 18.03.2013 kello on 20:16 »
Kielitaidoista sen verran, että onnistuin 90-luvulla korjuuttamaan vuotavan syylarin Liettuassa. Enkä varmasti osaa  noitten maitten kieltä.

Nyt tuli vielä mieleen, että onko sulla autossa kasko ja sen myötä sos-palvelu? Sieltähän saa autoa koskien suomenkielistä palvelua. Samoin karavaanarin tiepalvelusta, jos sen saat autoosi ja ehdit saada. En muista ulkoa ikärajoja noihin vakuutuksiin.

Luonnikasta reissua, vaikka emme kohtaakaan Euroopassa.

Semmoinen osakasko on muttei muistaakseni mitään sos palvelua ,tuon voisin tosin tarkistaa tapiolasta miten menetellä mahdollisen vahingon sattuessa.
Autoliitto tosin tarjoaa karavaanareille muistaakseni.. tarkistamatta asiaa niin jotain 100€ vuosimaksulla tuota ns.sos palvelua....

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:25
« Vastaus #110 : 18.03.2013 kello on 21:26 »
Ollaan ollaan mutta kun minä olin siellä yksin alasti ja sinne pölähti nämä simasuut sekaan kikattamaan ja..... ::)

Olisit vaan reilustu puhunut käsillä!

• Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:21
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #111 : 19.03.2013 kello on 15:42 »
Kato si kun meet ett on   letkunrikkoventtiil i tai pullot kiinni ajaessa.
http://www.karavaanarit.fi/leirintamatkailu/matkalla-ulkomaille/tiedoksi/kaasun-kaytto/
Lainaus
Kaasun käyttö ajonaikana
Suomessa ja Skandinavian maissa kaasun käyttöä ajonaikana ei ole kielletty eikä rajoitettu. Keski- ja Etelä-Euroopassa, suurimmalta osin, on kaasunkäyttö ajon aikana kielletty, jollei ajoneuvon kaasujärjestelmää ole varustettu ajoneuvon rakenteisiin kiinteästi asennetulla paineen säätimellä ja letkunrikkoventtiil illä. Kyseisen järjestelmän asentaminen matkailuvaunuihin, ja vanhempiin matkailuautoihin huoltoliikkeessä on hyvin yksinkertaista, eikä maksa maltaita. Uusimmissa matkailuautoissahan järjestelmä on jo oltava vakiona.

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #112 : 19.03.2013 kello on 17:01 »
Kato si kun meet ett on   letkunrikkoventtiil i tai pullot kiinni ajaessa.
http://www.karavaanarit.fi/leirintamatkailu/matkalla-ulkomaille/tiedoksi/kaasun-kaytto/

No voihan hitto tuokin vielä.....ajattelin että kaksi täyttä pulloa riittää 2 kk mitä luulette riittääkö.
Pitääkö tässä vielä jostain etsiä /tilata kierteelliselle sivusta täytettävälle suomipullolle tuommoinen adapteri?
Ja sitten tuohon ajon aikana jääkaapin käyttöön, niin minulla on kyllä 12v  "toimiva" mutta joka ei kestä jääkaapin kuormitusta kuin hetken ja sitten pompaa pikasulake pois päältä?
Joten joudun ajon aikana pitämään sen kaasulla jotta eväät pysyy kylmänä..harmi. :-[

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 2.12.2025 kello on 18:45
  • Eipä hetkauta, kuljen vain.
    • Blogi
« Vastaus #113 : 19.03.2013 kello on 17:06 »
"Ja sitten tuohon ajon aikana jääkaapin käyttöön, niin minulla on kyllä 12v  "toimiva" mutta joka ei kestä jääkaapin kuormitusta kuin hetken ja sitten pompaa pikasulake pois päältä?"

No miksi?  Etkö saa fiksattua kuntoon ennen matkaa.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
« Vastaus #114 : 19.03.2013 kello on 18:01 »
Kahden pullon luulisi riittävän.
Ja tuo letkurikkoventtiili on muistaakseni sellainen, että auton/vaunun joka on rekisteröity määrätyn päivämäärän jälkeen pitää olla varaustettu sellaisella mikäli ajon aikana käyttää kaasua. (100% varma en ole tästä, mutta muistan näin lukeneeni)

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #115 : 19.03.2013 kello on 18:31 »
"Ja sitten tuohon ajon aikana jääkaapin käyttöön, niin minulla on kyllä 12v  "toimiva" mutta joka ei kestä jääkaapin kuormitusta kuin hetken ja sitten pompaa pikasulake pois päältä?"

No miksi?  Etkö saa fiksattua kuntoon ennen matkaa.

En saa / osaa, kait sen nyt olisin laittanut muuten kuntoon.

• Vieras
  • Vs: Espanjaan keväällä!
    « Vastaus #116 : 19.03.2013 kello on 19:17 »
    Eikös niitä nykyään ole sanelukoneita jotka kääntää sanellun kielen suomeksi?

Vaimolla on semmonen Samsungin puhelin mikä
    kääntää puheen haluamalleen kielelle.

Sanoo vaan sanottavan selvällä suomenkielellä,
    niin kohta puhelin toistaa vaikka epsanjaksi.

Kätevää.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:33
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    « Vastaus #117 : 19.03.2013 kello on 20:11 »
    Kahden pullon luulisi riittävän.
    Ja tuo letkurikkoventtiili on muistaakseni sellainen, että auton/vaunun joka on rekisteröity määrätyn päivämäärän jälkeen pitää olla varaustettu sellaisella mikäli ajon aikana käyttää kaasua. (100% varma en ole tästä, mutta muistan näin lukeneeni)

Tällainen mielikuva minullakin on. Mutta tuo SFC:hän  haluaa vaikeuttaa meidän olemistamme ja elämistämme mahdollisuuksiensa mukaan jäsenistön mielipiteistä välittämättä.

Niin, eikä minulla ole mitään letkurikkoventtiliä -06 autossa. Taidan olla suurrikollinen??

• Aluevalvoja
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:21
    • Autossa on pyörät
    « Vastaus #118 : 19.03.2013 kello on 20:29 »
    Taitaa olla 2007 se raja  :o
    Muuten Paavo Rousku pyörähti tänään ja kertoi tuttavansa saaneen Saksassa 370€ sakot kun oli pullo auki ja EI letkunrikkoventtiil iä.
    Eli ei taida olla SFC joka vaikeuttaa , en ainakaan kuullut että sakottaja oli SFC ...... :laugh: :laugh:

• Vieras
  • Vs: Espanjaan keväällä!
    « Vastaus #119 : 20.03.2013 kello on 08:40 »
    Ompas saanut isot sakot kun ylinopeudesta sakot on todella pienet.
    Tuo kaasu asia on vakava asia kun ajatelee kolaritilannetta vaikkapa tunnelissa tai baanalla missä on paljon autoja ja jos ei ole tuota letkunrikkoventtiil iä. Se täytyy olla jos ajon aikana pitää kaasu laitteita päällä. Hyvä turvallisuus asia, eikä kalliskaan.