Kirjoittaja
Aihe: Espanjaan keväällä! (Luettu 60591 kertaa)
« Vastaus #106 : 18.03.2013 kello on 14:42 »
« Vastaus #107 : 18.03.2013 kello on 17:56 »
tunkivat samaan saunaan ja ihan alasti
Eiks saunassa yleensä olla ilman vaatteita..?? 
« Vastaus #108 : 18.03.2013 kello on 18:16 »
Eiks saunassa yleensä olla ilman vaatteita..?? 
Ollaan ollaan mutta kun minä olin siellä yksin alasti ja sinne pölähti nämä simasuut sekaan kikattamaan ja..... 
« Vastaus #109 : 18.03.2013 kello on 20:16 »
Kielitaidoista sen verran, että onnistuin 90-luvulla korjuuttamaan vuotavan syylarin Liettuassa. Enkä varmasti osaa noitten maitten kieltä.
Nyt tuli vielä mieleen, että onko sulla autossa kasko ja sen myötä sos-palvelu? Sieltähän saa autoa koskien suomenkielistä palvelua. Samoin karavaanarin tiepalvelusta, jos sen saat autoosi ja ehdit saada. En muista ulkoa ikärajoja noihin vakuutuksiin.
Luonnikasta reissua, vaikka emme kohtaakaan Euroopassa.
Semmoinen osakasko on muttei muistaakseni mitään sos palvelua ,tuon voisin tosin tarkistaa tapiolasta miten menetellä mahdollisen vahingon sattuessa. Autoliitto tosin tarjoaa karavaanareille muistaakseni.. tarkistamatta asiaa niin jotain 100€ vuosimaksulla tuota ns.sos palvelua....
« Vastaus #110 : 18.03.2013 kello on 21:26 »
Ollaan ollaan mutta kun minä olin siellä yksin alasti ja sinne pölähti nämä simasuut sekaan kikattamaan ja..... 
Olisit vaan reilustu puhunut käsillä!
« Vastaus #111 : 19.03.2013 kello on 15:42 »
Kato si kun meet ett on letkunrikkoventtiil i tai pullot kiinni ajaessa. http://www.karavaanarit.fi/leirintamatkailu/matkalla-ulkomaille/tiedoksi/kaasun-kaytto/ Kaasun käyttö ajonaikana Suomessa ja Skandinavian maissa kaasun käyttöä ajonaikana ei ole kielletty eikä rajoitettu. Keski- ja Etelä-Euroopassa, suurimmalta osin, on kaasunkäyttö ajon aikana kielletty, jollei ajoneuvon kaasujärjestelmää ole varustettu ajoneuvon rakenteisiin kiinteästi asennetulla paineen säätimellä ja letkunrikkoventtiil illä. Kyseisen järjestelmän asentaminen matkailuvaunuihin, ja vanhempiin matkailuautoihin huoltoliikkeessä on hyvin yksinkertaista, eikä maksa maltaita. Uusimmissa matkailuautoissahan järjestelmä on jo oltava vakiona.
« Vastaus #112 : 19.03.2013 kello on 17:01 »
Kato si kun meet ett on letkunrikkoventtiil i tai pullot kiinni ajaessa. http://www.karavaanarit.fi/leirintamatkailu/matkalla-ulkomaille/tiedoksi/kaasun-kaytto/
No voihan hitto tuokin vielä.....ajattelin että kaksi täyttä pulloa riittää 2 kk mitä luulette riittääkö. Pitääkö tässä vielä jostain etsiä /tilata kierteelliselle sivusta täytettävälle suomipullolle tuommoinen adapteri? Ja sitten tuohon ajon aikana jääkaapin käyttöön, niin minulla on kyllä 12v "toimiva" mutta joka ei kestä jääkaapin kuormitusta kuin hetken ja sitten pompaa pikasulake pois päältä? Joten joudun ajon aikana pitämään sen kaasulla jotta eväät pysyy kylmänä..harmi. 
« Vastaus #113 : 19.03.2013 kello on 17:06 »
"Ja sitten tuohon ajon aikana jääkaapin käyttöön, niin minulla on kyllä 12v "toimiva" mutta joka ei kestä jääkaapin kuormitusta kuin hetken ja sitten pompaa pikasulake pois päältä?"
No miksi? Etkö saa fiksattua kuntoon ennen matkaa.
« Vastaus #114 : 19.03.2013 kello on 18:01 »
Kahden pullon luulisi riittävän. Ja tuo letkurikkoventtiili on muistaakseni sellainen, että auton/vaunun joka on rekisteröity määrätyn päivämäärän jälkeen pitää olla varaustettu sellaisella mikäli ajon aikana käyttää kaasua. (100% varma en ole tästä, mutta muistan näin lukeneeni)
« Vastaus #115 : 19.03.2013 kello on 18:31 »
"Ja sitten tuohon ajon aikana jääkaapin käyttöön, niin minulla on kyllä 12v "toimiva" mutta joka ei kestä jääkaapin kuormitusta kuin hetken ja sitten pompaa pikasulake pois päältä?"
No miksi? Etkö saa fiksattua kuntoon ennen matkaa.
En saa / osaa, kait sen nyt olisin laittanut muuten kuntoon.
« Vastaus #116 : 19.03.2013 kello on 19:17 »
Eikös niitä nykyään ole sanelukoneita jotka kääntää sanellun kielen suomeksi?
Vaimolla on semmonen Samsungin puhelin mikä kääntää puheen haluamalleen kielelle. Sanoo vaan sanottavan selvällä suomenkielellä, niin kohta puhelin toistaa vaikka epsanjaksi. Kätevää.
« Vastaus #117 : 19.03.2013 kello on 20:11 »
Kahden pullon luulisi riittävän. Ja tuo letkurikkoventtiili on muistaakseni sellainen, että auton/vaunun joka on rekisteröity määrätyn päivämäärän jälkeen pitää olla varaustettu sellaisella mikäli ajon aikana käyttää kaasua. (100% varma en ole tästä, mutta muistan näin lukeneeni)
Tällainen mielikuva minullakin on. Mutta tuo SFC:hän haluaa vaikeuttaa meidän olemistamme ja elämistämme mahdollisuuksiensa mukaan jäsenistön mielipiteistä välittämättä. Niin, eikä minulla ole mitään letkurikkoventtiliä -06 autossa. Taidan olla suurrikollinen??
« Vastaus #118 : 19.03.2013 kello on 20:29 »
Taitaa olla 2007 se raja Muuten Paavo Rousku pyörähti tänään ja kertoi tuttavansa saaneen Saksassa 370€ sakot kun oli pullo auki ja EI letkunrikkoventtiil iä. Eli ei taida olla SFC joka vaikeuttaa , en ainakaan kuullut että sakottaja oli SFC ...... 
« Vastaus #119 : 20.03.2013 kello on 08:40 »
Ompas saanut isot sakot kun ylinopeudesta sakot on todella pienet. Tuo kaasu asia on vakava asia kun ajatelee kolaritilannetta vaikkapa tunnelissa tai baanalla missä on paljon autoja ja jos ei ole tuota letkunrikkoventtiil iä. Se täytyy olla jos ajon aikana pitää kaasu laitteita päällä. Hyvä turvallisuus asia, eikä kalliskaan.
|