Olethan muistanut hankkia Kelan ulkomailla toimivan Kelakortin.
|
Olethan muistanut hankkia Kelan ulkomailla toimivan Kelakortin.
Ihan hyvä reitti kun teidän ei tarvii muuta kuin päästä määränpäähän! Maisemien katselut ja nähtävyydet voi tehdä myöhempänä ja takaisintullessa. Ekaks migel ei minua tarvitse teititellä sano reilusti lmc vaan... Tuokin haaveritta meno minua miellyttää ja mietityttää, ei tässä toisaalta aikataulua ole muuta kuin jos 12 päivän tienoolla huhtikuuta kerkeäis perille. Kas kun tytär tulee ryanairilla vasta sitten malagaan ja minä menen körötellen yksin sinne ja takas, toisaalta helpottais tuota nähtävyyden katselua jos olisi toinen kuski mukana.. Olethan muistanut hankkia Kelan ulkomailla toimivan Kelakortin. NO TÄSSÄ LISTAA SAA TÄYDENTÄÄ.. Kopasttu voppari.com sivulta DOKUMENTIT allergiapassi rokotustodistukset reseptit kansainvälinen ajokortti (tarvittaessa) vakuutuspaperit pankkikortti puhelinnumerot joista mahdollisesti kadonnut pankkikortti voidaan kuolettaa luvat (kalastus yms.) valokopiot kaikista dokumenteista (suositus) passikuvat matka /laivaliput passi / henkilökortti rekisteriote/-otteet valtakirja (tarvittaessa) viisumit (tarvittaessa) LEIRINTÄKORTIT KV-kortin voit hankkia SF-Caravanin toimistosta, mikäli olet järjestön jäsen Camping-kortti (pohjoismaissa matkaillessa) KARTAT ja OPPAAT yleiskartta sekä maakohtaiset kartat (näitä navigaattori ei korvaa) leirintäalueopas esim. ECC, ACSI, ADAC kohdekohtaiset oppaat sanakirja (tarvittaessa) TÄYDET KAASUPULLOT Ota mukaan sallittu määrä täysiä kaasupulloja. (Suomalaisen kaasupullon vaihto ei muualla maailmassa onnistu) SÄHKÖLIITÄNTÄJOHTO JA ADAPTERI valtaosassa Keski-Eurooppaa on leirintäalueilla käytössä jo kolminapaiset siniset liittimet/pistokkeet. VARARENGAS tarkista, että renkaissa on myös ilmaa KÄSITYÖKALUJA ELEKTRONIIKKA adapteri kännykkä PR-radio "maailmanradio" herätyskello hiustenkuivaaja parranajokone kamera /videokamera kameran- /videokameran jalusta silitysrauta korvalappustereot ELÄIMILLE Huom. Espanjassa on omat säädöksensä koirille rokotustodistukset alusta lääkkeet ensiapulaukku remmi kuonokoppa (tarvittaessa) juoma kissanhiekka kuljetuslaatikko (tarvittaessa) ruokaa lista eläinlääkäreistä ennen kotiinpaluuta (heisimatolääkitys) FILMIT JA TARVIKKEET digitaalikamera muistikortit patterit laturi videonauhaa / filmirullia HYGIENIA after shave kynsiharja desinfiointiainetta kynsileikkuri nenäliinoja deodorantit hammasharja ja -muki pesuaineita saippua shampoo wc-paperia aurinkovoide JALKINEET mukavat ajokengät juhlakengät kumisaappaat lenkkitossut sandaalit JUOMAT kahvi, jos muiden kahvit eivät Sinulle maistu RUOKA ja RUOKAILUVÄLINEET (ruokaa ei kannata mukanaan varata jollei sitä tarvitse omaa ruokavaliota varten, tai halua matkan varrella tarjota ystävilleen jotakin kotimaahan liittyvää kuten hapanleipä, lenkkimakkara, silliä, lohta yms...) LUETTAVAA LAUKUT ja REPUT reppu on hyvä apuväline kävellessä vaikkapa vain kaupungilla VAROTUSKOLMIOT AUTOON JA VAUNUUN sekä keltaiset turvaliivit huom. mm. Espanja edellyttää useampaa kuin yhtä varotuskolmiota autoon / vaunuun. Useimmissa Euroopan maissa turvaliivit alkavat olla auatossa pakollinen lisävaruste. POLKUPYÖRÄT Jos matkailuautosi /-vaunusi perässä on polkupyöräteline on se syytä merkitä varoitusmerkillä Varoitusmerkkiä on myytävänä ainakin Saksalaisissa vaunutarvikeliikkei ssä. LASTENRATTAAT Ristus että on nuorta reetua palstalla...olen kohta kuus..... Kyllä sitä Sinäkin vielä ikäännyt... ![]() Tästä siis kyselin ja näyttää uupuvan listasta. On hyvä olla mukana ja uusi kortti tulee automaattisesti postissa kun edellinen vanhenee
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/net/040504143116mh Itse olen miettinyt sitä, että pitäiskö kaikki viralliset paperit ja dokumentit skannata omalle konelle ja olla valmiina vaikka kaiken varalta esim.hotmailin sähköpostissa? Koskaan ei ole mitään papereita viety mutta kerta se on ensimmäinenkin.
![]() Ajattelin vain sellaista tilannetta että suihkussa käydessä auto palaa ja kaikki paperit mukana. ![]() No, toissa kesänä puhelin varastetiin pankkiaulan tuolilta ja Suomessa. LMC-99, onko pyykinaru mukana? Minä viimekesänä poistin se kulkupelintallista ja kohta sitä olisi tarvinnut. Tästä siis kyselin ja näyttää uupuvan listasta. On hyvä olla mukana ja uusi kortti tulee automaattisesti postissa kun edellinen vanhenee Juu niin puuttui , tuo on ollut taskussa jo pari vuotta. Ja sitten meille eläkeläisille huom. jotka espanjaan menevät niin todistus kelalta että olet eläkkeellä, saat sitten hyvät alennukset sun muut jotka eläkeläisille kuuluvat.
On...ja pesuainetta.. Edit: Vaan pyykkilauta puuttuu jos tuota meikäläisen vatsaa ei oteta huomioon.. ![]() Varsin kattava ja hyödyllinen on edelläoleva luettelo kaikesta "tarpeellisesta." Lisäisin siihen vielä, painosta huolimatta, kotimaisen puhelinluettelon. Sen pois jättämiseksi eivät riitä kenenkään selitykset kännykässä olevien tärkeiden numeroiden mukana olo...
Varsin kattava ja hyödyllinen on edelläoleva luettelo kaikesta "tarpeellisesta." Lisäisin siihen vielä, painosta huolimatta, kotimaisen puhelinluettelon. Sen pois jättämiseksi eivät riitä kenenkään selitykset kännykässä olevien tärkeiden numeroiden mukana olo... Nyt laitoit pahan. Taitaa olla useampi vuosi siitä kun viimeksi sellaista selailin tai numeroa hain. Ja pitääkö sitten jos tuota noudattaa pitää mukana kaikki maan luettelot. Nyt laitoit pahan. Taitaa olla useampi vuosi siitä kun viimeksi sellaista selailin tai numeroa hain. Ja pitääkö sitten jos tuota noudattaa pitää mukana kaikki maan luettelot. "Onko paha paikka?" Arkinen kysymys kännykkä liikenteessä. Voi se kysymys olla vaikkapa; "onks sulla kotimaan numeroa mistä voisi kysyä sitä asiaa mistä nää spanjurit ei ymmärrä mitään....?" Se nyt vaan täytyy itse arvioida minkä luettelon ottaa matkalle mukaan. Itse en ota virtaset-lahtiset luetteloa mukaan, mutta sellaisen palvelu/kaupallisen kylläkin..... ^^
Jösses Käyttääkö joku noita vielä. ![]() Viimeiset 5 vuotta kannettu monesta firmasta avaamattomia pakettaja suoraan kierrätykseen. Niitä tuli pk-seudulla yhteen aikaan 2 versiota (kilpailijoita) - nyt ei taida tulla enää mitään.. Euroopassa kannattaa pitää sellaista johtoa/adapteria liitäntäkaapelille mukana, jossa on vaihtoehtoinen suojaamaan (PE) naaraskosketin (ks. kuva) - ts. pistorasiassa sojottaa piikki pystyssä sitä varten.. etelässä voi tulla pulma vastaan, jos suomalainen vanha suko-tulppa johdossa. Kerran ruotsalais naapurille johtoa lainannut Puhelinluetteloon liittyen..Meillä pidetään tärkeänä numeroa nimeltä "Numerot ulkomailta"..Se on palvelunumero, mikä vastaa ulkomailta soitettuihin kotimaan numeron tiedusteluihin....j a se on+35820205
Tätä on tarvittu on matkoilla aina silloin tällöin, vakkapa sinä vuonna kun sen ainoan kerran jätimme hakematta vihreän kortin, ja juuri silloin matkustimme Balkkanin, Albaniaan ja Turkkiin, mitkä sitä vaativat...soitelti in sitten vakuutusyhtiöihin ja autoliittoon ja ties minne.....onpa konsultoitu suomalaista sairaalaa, auton merkkikorjaamoa jne jne... Toinen tärkeä kännykässä oleva numero on visan kuolettamisnumero, ympäri vuorokauden voimassaoleva:) Sitäkin kerran tarvittu... t.Kaarina Ei *aatana nyt rupes jännitämämään, enää kolmetoista päivää lähtöön...sanokaa nyt hyvät ihmiset olenko ihan pöhkö...?
Olen lähdössä espanjaan kolmen maan kautta ... saksa ranska ja espanja yhtään muuta kieltä en osaa muuta kuin tätä härmän kieltä.. ja nyt hirvittää kuinka tulen pärjäämään ![]() Toisaalta ole sopinut muutaman kaverin kanssa jos ongelmia tulee niin voin soitella, heillä on tuota kielitaitoa (saksa ranska italia englanti) että lähin tulkki on tuo kännykkä jos jotain ongelmia alkaa tien päällä olemaan ..mutta silti..voitteko kuvitella että heppu lähtee euroopan matkalle ilman kielitaitoa..dorka ihan dorka jätkä. |