rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Mikä rengasmerkki?  (Luettu 10292 kertaa)

• Vieras
  • Vs: Mikä rengasmerkki?
    « Vastaus #15 : 8.05.2014 kello on 11:33 »
    Joo samaa ne on rengasmyyjät täälläkin sanoneet, toki sen heidän sanomanaan hiukan kyseenalaistaa mutta eihän tuo kivaa ole jos tuollainen halkeama johonkin kadun reunakiveen hiukan osuen saa aikaan vielä pahempaa, ei siellä takatallissakaan ole kuin yksi vararengas mukana.

Saattanee olla että hankin nuo Nokian C Cargot mikäli niistä ei pahempaa kuulu, olisipahan sentään kotimaan merkkiset renkaat ja suht halvatkin.

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:10.04.2022 kello on 08:56
    Vs: Mikä rengasmerkki?
    « Vastaus #16 : 8.05.2014 kello on 11:46 »
    Mulla on tuollaiset nokiat koossa 215/75/16 hyvät renkaat mielestäni joskin hiljaisessa vauhdissa tuntuu hieman "pintakovilta" meno rauhoittuu yli 50nopeuksissa, vertailukohtaa ei minulla ole kun olivat jo kun auton ostin, ajettu minulla noin 10tkm ja 8millin merkki vielä näkyy.

Lähetetty minun HUAWEI G700-U20 laitteesta Tapatalkilla

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:25
    « Vastaus #17 : 8.05.2014 kello on 12:03 »
    Mitä renkaita karavaanarit hankkineet matkailuautoonsa vai onko tuo mun misukkojen ongelma niin uusi ettei tuollaista ole vielä vastaan muilla tullut ?

Piti oikein könytä pihalle...
    Michelin XC Camping, valmistettu 5106 Ransakassa, vajaa 50000km, pintaa vielä toiseen mokomaan, ei minkäänlaista vian poikastakaan.

• Vieras
    « Vastaus #18 : 8.05.2014 kello on 12:19 »
     Thumb ulos könyämisestä.  ;D

Sitä minäkin ettei tuollainen vika vielä kuusivuotiaaseen renkaaseen kuuluisi, no, tässä taitaa tulla nyt mun kommentti misukoista, onnettomat renkaat ovat kun eivät tuon pitempään kestä, merkki vaihtuu, kokeilisiko välillä tuota Nokiaa.  :-\

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
    « Vastaus #19 : 8.05.2014 kello on 13:05 »
    Minulla on nuo Continentalin Vancot ollut käytössä yli 100 000km ja ne on vuodelta -09. Pintaa paremmissa jotka nyt on edessä reilut 5mm. Mielestäni äärettömän kovat renkaat jotka vaatii taakse max sallitun paineen toimiakseen, 5,x baria muistaakseni (75 psi).

Nyt muutama sata kilometriä ollut reilusti ylimitoitettu Michelinin tavara-auto rengas takana ja tuo Continental edessä pienemmällä paineella. Toistaiseksi olen ollut tyytyväinen ja ilmeisesti tuon ajon pehmenemisen on huomannut myös meidän kissat kun takasänky ei aikaisemmin kelvannut ajon aikana, nyt kelpaa.

Perttu Muurosen (http://www.suomenvaunuosa.fi/)  kanssa keskustelin aiheesta kun tänä keväänä uusin iskarit ja renkaat taakse ja hän suositteli Nokian Hakka C rengasta joka on pärjännyt hyvin saksalaisissa testeissä. Nokialaisissa on ollut olkakulumia jos alla on aluvanteet, näin käyttämäni rengasliike taas väitti. Ongelma on esiintynyt jos vanteen leveys on ollut vakiovannetta leveämpi.

Me ajetaan pikkuteitä ja hiekkateitäkään ei vältetä ja muistaakseni sinä viihdyt paremmin valtateillä. Tälläkin on merkityksensä ja asettaa eri vaatimukset renkaille. Huonolle tielle ei Vanco sovellu ainakaan ajomukavuus mielessä.

• Vieras
    « Vastaus #20 : 8.05.2014 kello on 13:31 »
    Perttu Muurosen (http://www.suomenvaunuosa.fi/)  kanssa keskustelin aiheesta kun tänä keväänä uusin iskarit ja renkaat taakse ja hän suositteli Nokian Hakka C rengasta joka on pärjännyt hyvin saksalaisissa testeissä. Nokialaisissa on ollut olkakulumia jos alla on aluvanteet, näin käyttämäni rengasliike taas väitti. Ongelma on esiintynyt jos vanteen leveys on ollut vakiovannetta leveämpi.

Me ajetaan pikkuteitä ja hiekkateitäkään ei vältetä ja muistaakseni sinä viihdyt paremmin valtateillä. Tälläkin on merkityksensä ja asettaa eri vaatimukset renkaille. Huonolle tielle ei Vanco sovellu ainakaan ajomukavuus mielessä.

Hyvä kuulla kokemuksen rintaääntä eri merkeistä, Ducaton jousitus on itsestään jo niin jäykkä ettei siinä enää jäykkärunkoisempia renkaita kaipaa, alkaa pikkuhiljaa rengasvalinta kääntyä sitten noihin Nokialaisiin.

Itse en kaipaa renkaalta muuta kuin kestävyyttä ja mukavuutta jos nyt sellaista voi matkailuautorenkaal ta edes vaatia, toki mikään liukuja se saa olla vesisateella mutta eipä näillä nyt hurjastellakaan.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:43
    • viva la France
    « Vastaus #21 : 8.05.2014 kello on 14:05 »
    Hyvä kuulla kokemuksen rintaääntä eri merkeistä, Ducaton jousitus on itsestään jo niin jäykkä ettei siinä enää jäykkärunkoisempia renkaita kaipaa, alkaa pikkuhiljaa rengasvalinta kääntyä sitten noihin Nokialaisiin.

Itse en kaipaa renkaalta muuta kuin kestävyyttä ja mukavuutta jos nyt sellaista voi matkailuautorenkaal ta edes vaatia, toki mikään liukuja se saa olla vesisateella mutta eipä näillä nyt hurjastellakaan.

Kokonaispaino 4005 kg ja siitä saa etu-akselilla olla 2100 kg. Continentalit kestivät nätisti ajaen pää-osin keski-euroopan maanteitä, ehkä neljännes moottoritiellä, 23 000 km. Muuten kait aivan hyvä kumi, mutta ei sovelllu fiatin etu-akselille, sillä edellisessä transitissa menivät uusiksi vasta 50 000 km kohdalla. Tosin transun kokonaisaino oli 3500 kg.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
    • Kulkija
    « Vastaus #22 : 8.05.2014 kello on 14:54 »
    Huonolle tielle ei Vanco sovellu ainakaan ajomukavuus mielessä.

Mulla on nuo alla ensiasennusrenkaina . Vaihdoin (vasta) nyt ne etuakselilta taakse ja päinvastoin, kun oli ekaa talvea talvikumitkin. Laiskuutta.

Edessä kuluminen huomattavasti voimakkaampaa, mutta pintaa on vielä hyvin jäljellä, ajettu vajaat 40 t. Varmaan menisi sen puolesta vielä pari kesää/reilut 20 t km. Sen sijaan ne näyttävät ja tuntuvat jo hiukan kovettuneilta, ovat alkuvuoden 2008 valmistetta.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:25
    « Vastaus #23 : 8.05.2014 kello on 17:25 »
    Nyt muutama sata kilometriä ollut reilusti ylimitoitettu Michelinin tavara-auto rengas takana ja tuo Continental edessä pienemmällä paineella. Toistaiseksi olen ollut tyytyväinen ja ilmeisesti tuon ajon pehmenemisen on huomannut myös meidän kissat kun takasänky ei aikaisemmin kelvannut ajon aikana, nyt kelpaa.

Pidin kanssa entiwanhaan turhan takapainoisessa Viiatissa takana isompia renkaita. Oli ihan passeli homma.

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:53
    « Vastaus #24 : 8.05.2014 kello on 17:50 »
    Contin as-auto käyttöön tarkoitettu http://www.rengaskontti.fi/auton-renkaat/4019238318388 on käytössäni, toinen sarja jo menossa.

Kääntyy sinne minne haluaa, ei taitu alle kun kyljet renkaassa on jämäkät.

Erittäin huonona seikkana pidän sitä että jokainen katkein tiessä ja kolo tulee tärähdyksenä ja äänenä pirttiin. Kulutuskestävyys on heikko.

Kunhan tiedän että joku rengas on hiljaisempi mutta yhtä turvallinen vaihdan siihen seuraavaksi, Hyvästi Conti .. .. ..

• Kalustoon kuuluva
    « Vastaus #25 : 8.05.2014 kello on 17:51 »
    Mulla on nuo alla ensiasennusrenkaina . Vaihdoin (vasta) nyt ne etuakselilta taakse ja päinvastoin, kun oli ekaa talvea talvikumitkin. Laiskuutta.

Edessä kuluminen huomattavasti voimakkaampaa, mutta pintaa on vielä hyvin jäljellä, ajettu vajaat 40 t. Varmaan menisi sen puolesta vielä pari kesää/reilut 20 t km. Sen sijaan ne näyttävät ja tuntuvat jo hiukan kovettuneilta, ovat alkuvuoden 2008 valmistetta.

Minulla kun tuo laite on takavetoinen niin kulutus huomattavasti vähempi. Edellinen omistaja oli nuo laittanut alle 09 ja renkaat paistettu alkukesästä -09.
    Nyt takana olevissa valmistusajankohta on viikko 14 tänä vuonne, eli tuoreet ovat.

• Kalustoon kuuluva
    « Vastaus #26 : 8.05.2014 kello on 17:56 »
    Contin as-auto käyttöön tarkoitettu http://www.rengaskontti.fi/auton-renkaat/4019238318388 on käytössäni, toinen sarja jo menossa.

Kääntyy sinne minne haluaa, ei taitu alle kun kyljet renkaassa on jämäkät.

Erittäin huonona seikkana pidän sitä että jokainen katkein tiessä ja kolo tulee tärähdyksenä ja äänenä pirttiin. Kulutuskestävyys on heikko.

Kunhan tiedän että joku rengas on hiljaisempi mutta yhtä turvallinen vaihdan siihen seuraavaksi, Hyvästi Conti .. .. ..

Just kotiuduin päivän asioilta ja liikenteessä olin asautolla. Aivan uskomaton ero vanhoihin nimenomaan jonkun kaivon, asvalttipaikan, kaivonkannen tai vastaavan yli kun ajaa nyt niitä tuskin tuntee. Se Conti ei mikään mukava rengas ole.