rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Navigaattoria Venäjälle  (Luettu 15629 kertaa)

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 10:33
Navigaattoria Venäjälle
« : 14.12.2012 kello on 22:35 »
Olisiko kellään kokemusta ja uskallusta suositella navia Venäjälle, tuo malli kiinnostaisi.. http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/gps-ja-navigointi/TTVIA135LMT/tomtom-via-135-m-europe-45-gps
Kellään kokemusta?

• Vieras
  • Vs: Navigaattoria Venäjälle
    « Vastaus #1 : 14.12.2012 kello on 23:15 »
    Vastaampa nyt vain TomTomiin liittyen pientä moitetta.
    Työhön liittyen saatiin osoite ja vaikka olin rahalla ostanut päivityksen TomTomiin ja kun kirjoitin osoitteen niin ei osannu ehdottaa yhtään mitään.. ??? :(
    Otin vanhan Noksun ja avasin kartta ohjelman ja tekstailin saman osoitteen ja läps.Reitti oli selvä..
    Eli tuon verran luotan TomTomiin ja maksullisiin päivityksiin. Thumbd Thumbd
    Nokialaisessa on ilmainen...ikuisest i.. ;D

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:43
    Vs: Navigaattoria Venäjälle
    « Vastaus #2 : 15.12.2012 kello on 00:55 »
    Eli tuon verran luotan TomTomiin ja maksullisiin päivityksiin. Thumbd Thumbd
    Nokialaisessa on ilmainen...ikuisest i.. ;D

Samanlaisia ne on kaikki: Joku on joskus oikeassa!  Kerran kokeilin Nuukialaisen softaa ja se neuvoi ihan metsään... Kun tutkailin tarkemmin, siinä oli ERITASOLIITTYMÄ, jota ei ollut olemassakaan. Nyt kyseinen paikka on rakennettu uuteen kuosiin, joka todennäköisesti säilyy seuraavat 50v, eikä siinä vieläkään ole sitä eritasoliittymää. That's it.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:04
    « Vastaus #3 : 15.12.2012 kello on 11:18 »
    ^
    Eipälen, että vaikka on 45 Euroopan maatan, niin kuin mullakin Go930T:ssä, ei se Venätän kohdalla ole kovin tarkka.
    Mulla on karttapäivitykset päällä, niin siitä huolimatta tarjoaa omaa karttaa Venäjälle (ilm. tarkenmpi/kattavampi)  :D

Testaa miten hyvin Tompan reittisuunnitelja löytää sinne minne aiotkin - jos ei tuo osaa, eikait se nakkilaattorikaan  :P
    http://routes.tomtom.com/#

EDIT: katsoppa tuon Via 135:n speksejä; https://www.tomtom.com/fi_fi/products/car-navigation/via-135-m-europe/index.jsp#maps
    eli Ryssland; osittain - ostettava oma kartta  8)
    « Viimeksi muokattu: 15.12.2012 kello on 11:29 »

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:36
    • Autossa on pyörät
    « Vastaus #4 : 15.12.2012 kello on 15:58 »
    Just kamraati vei vennäälle Nokian ja siihen ladattiin kartat toimestani valmiiksi. Kuulemma paras  tilaajankin mielestä ja kartatkin saa päivitellä vaikka kerran viikossa iliman rahua.

• Vieras
    « Vastaus #5 : 15.12.2012 kello on 18:28 »
    Samanlaisia ne on kaikki: Joku on joskus oikeassa!  Kerran kokeilin Nuukialaisen softaa ja se neuvoi ihan metsään... Kun tutkailin tarkemmin, siinä oli ERITASOLIITTYMÄ, jota ei ollut olemassakaan. Nyt kyseinen paikka on rakennettu uuteen kuosiin, joka todennäköisesti säilyy seuraavat 50v, eikä siinä vieläkään ole sitä eritasoliittymää. That's it.
    Niin mutta mistä helvetistä minä maksan Tomppaan päivitys maksun kun ei tunne tietä joka on ollut jo 2 vuotta.Nokialainen tuon tunsi ilman ja tähän asti on osannut opastaa kaikkien korpitaipaleiden taakse.En kyllä voisi laittaa enempi rahaa hukkaan. :(

• Vieras
    « Vastaus #6 : 15.12.2012 kello on 18:33 »
    ^
    Eipälen, että vaikka on 45 Euroopan maatan, niin kuin mullakin Go930T:ssä, ei se Venätän kohdalla ole kovin tarkka.
    Mulla on karttapäivitykset päällä, niin siitä huolimatta tarjoaa omaa karttaa Venäjälle (ilm. tarkenmpi/kattavampi)  :D

Testaa miten hyvin Tompan reittisuunnitelja löytää sinne minne aiotkin - jos ei tuo osaa, eikait se nakkilaattorikaan  :P
    http://routes.tomtom.com/#

EDIT: katsoppa tuon Via 135:n speksejä; https://www.tomtom.com/fi_fi/products/car-navigation/via-135-m-europe/index.jsp#maps
    eli Ryssland; osittain - ostettava oma kartta  8)
    Koitas löytää tuolla Tompan ohjelmalla osoitteen minkä laitan yv: sinulle.. :) ;)
    Noksu sen löysi heti.

• Kalustoon kuuluva
    « Vastaus #7 : 15.12.2012 kello on 19:37 »
    Koitas löytää tuolla Tompan ohjelmalla osoitteen minkä laitan yv: sinulle.. :) ;)
    Noksu sen löysi heti.
    Eipä löytänyt Tomppa, eikä routePlanneri  :-[

GoogleMaps'kin löysi  :-X

• Vieras
    « Vastaus #8 : 15.12.2012 kello on 23:06 »
    Eipä löytänyt Tomppa, eikä routePlanneri  :-[

GoogleMaps'kin löysi  :-X
    Ja Mokia... ;) :-X Thumb
    Edit:Joo kokeilin kannettavalla majapaikassa niin googlemaps löysi kanssa.Eli voisko Android puhelin löytää myös??

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 6.08.2020 kello on 22:15
    « Vastaus #9 : 16.12.2012 kello on 11:09 »
    Juu, kyllä Mokia löytää - pääsääntöisesti. Mutta jos ei ole paikasta hajuakaan, eikä kartan paperiversiota matkassa, niin aika sokeasti joutuu navigaattoriin luottamaan. Paras oli, kun Mokia yritti käännyttää minut "tielle", joka oli itse asiassa ajat sitten kerran metsäkoneella ajettu ura... En ihan viitsinyt vaunun kanssa ryteikköön lähteä, kun ei siellä olisi päässyt pelkällä vetäjälläkään. No, samoja bugeja lienee muissakin naveissa. Mutta on millainen hyvänsä, on syytä käydä tuntemattomampi reitti paperikartalla läpi, jos hiemankaan arveluttaa. Myös Google Mapsin Street View on osoittautunut aivan lyömättömäksi avuksi reitin suunnittelussa siellä, missä se on saatavilla. Venäjällä enimmäkseen ei ole.

• Kalustoon kuuluva
    « Vastaus #10 : 16.12.2012 kello on 11:30 »
    .. Myös Google Mapsin Street View on osoittautunut aivan lyömättömäksi avuksi reitin suunnittelussa siellä, missä se on saatavilla. Venäjällä enimmäkseen ei ole.

Pitää muuten kutinsa! Ihan jo kotoSuomessakin  Thumb

On paljon helpompi tällätä johonkin firmaan kun tietää esim. joltain yrityispuistosta minkä näköinen piha/talo/sisäänkäynti kyseessä - ei tarvii pihassa pyöriä kuin turisti  :laugh:

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 4.07.2018 kello on 20:33
    • Matkailukärpäsen purema
    « Vastaus #11 : 19.08.2013 kello on 13:12 »
    Morjens minunkin puolesta ja tässä iski vaunukuume itelleni ja tuota Venäjän matkailua harrastan melko aktiivisesti  :o Parasta navigaattoria kun kyseltiin niin itse olen seikkaillut (kyllä, ei loma vaan seikkailumatkat  ;D ;D )  Venäjänmaalla niin nyt olen havainnut parhaaksi navigaattoriksi NOKIAN älypuhelimet (ovikartat). Oma mielipiteeni on itse puhelimesta ala-arvoista mutta se navigaatori  Thumb Karttoja voi ladata mistä maasta tahansa ja navigointi toimii loistavasti ja helposti. Pystyy hakemaan hotelleja,huoltiksia,ravintoloita jnejne ilman nettiä . Aiemmin käytin Oziexploreria kannettavassa tietokoneessa mutta nyt on tuo nokia pessyt mennentullen jo kokonsa tähdenkin. Itse reissuihin Venäjällä vaunulla olen ottanut mietinnän, koska se turvallisuus on mitä on..... Vaunulla liikuttaessa siis. Maa itsessäänhän ei ole niinkään pelottava ja kauhea kuin kerrotaan ja ne ketkä kertoo....  >:( No mutta vielä ei ole vaunua ja kun se tulee niin menee koko talvi rakennellessa sitä, koska etinnässä kostea vaunu ja ISO malliltaan esim. (kafi 642 tyyppinen) Kovin montaa asuntovaunua/autoa en ole edes nähnyt tuollapuolen joten kokemukset Suomipojallakin lie vähäiset?  Karjalan alueella se "turvallinen" majoittuminen on myös paljon itsestä kiinni ja järjenkäyttö sallittua kuten Viipurissa ja Pietarissakin. Ensikesään menee väistämättä omat vaunun kanssa seikkailut ja sen aikaa mennään tuolla "retkeilyauto" portterilla Venäjälle ja muuallekkin. 

-Kannattaa myös ostaa varalle niitä paikallisia karttoja eli "General karta" mestoista paperisia mukaan. Itelläni on toi 47 alueen kartasto varalta matkassa kun ei ihan sokeesti toinna luottaa elektorniikkaankaan .

- Ohi aiheen mutta onkos täällä foorumilla itse Venäjällä matkailevia karavaanareita?

• Karavaanari
    • Aiheen aloittaja
    « Vastaus #12 : 19.08.2013 kello on 13:50 »
    - Ohi aiheen mutta onkos täällä foorumilla itse Venäjällä matkailevia karavaanareita?
    [/quote]
    Löytyy kyllä, into sen kun kasvaa. Nähtävä ei lopu kesken. Ja nythän pääsis Ukrainaankin ilman viisumia....

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 4.07.2018 kello on 20:33
    • Matkailukärpäsen purema
    « Vastaus #13 : 19.08.2013 kello on 15:25 »
    Hmm... tosiaan oon juur tänään rekisteröitynyt koko foorumille ja viikonloppuna käytiin jo kattelee ensimmäisiä vaunuehdokkaitakin. Toinen kohde jäi liiaksikin mieleen ja tällä viikolla rohkenen soitella siitä lisää, sopiva projekti omiin ideoihin. MUTTA siis seikkailen omalla autolla Venäjän maalla ja nykyinen kiesi siis portteri joten ne Karjalan pöpelikössä olleet reissut ovat nykyään harvassa mutta muutenkin on tota näkemistä ihan tarpeeks kuin maasturilla ajellessa siellä. Vaunu tuonne Venäjän tielle ei ehkä ole se fiksuin juttu  ^-^ mutta selviäispähän ne huonot paikat vaunusta nopeesti  :) Onkos täällä sit mitään "yhteistä" innostusta lähteä tuonne jonnekkin, käyttäen edes pikkusen järkeviä teitä? Porukalla olisi kaikki asiat paljon mukavampia tuollapäin seikkaillessa.

Hauskinta tässä on se et nykyäänkin on retket omavaraisia kun on kaikki roippeet ahdettu tuohon omaan käyttökulkineeseen niin ainut luksus asia vaunussa olis toi peseytyminen ihan suihkussa näillä reissuilla. Nykyään komeesti järvissä jne... TOSIN voihan sitä järjestellä retken ilman vaunuakin Pietariin  ;)

• Karavaanari
    • Aiheen aloittaja
    « Vastaus #14 : 20.08.2013 kello on 11:20 »
    ^-^ mutta selviäispähän ne huonot paikat vaunusta nopeesti  :) Onkos täällä sit mitään "yhteistä" innostusta lähteä tuonne jonnekkin, käyttäen edes pikkusen järkeviä teitä? Porukalla olisi kaikki asiat paljon mukavampia tuollapäin seikkaillessa.
    Hauskinta tässä on se et nykyäänkin on retket omavaraisia kun on kaikki roippeet ahdettu tuohon omaan käyttökulkineeseen niin ainut luksus asia vaunussa olis toi peseytyminen ihan suihkussa näillä reissuilla. Nykyään komeesti järvissä jne... TOSIN voihan sitä järjestellä retken ilman vaunuakin Pietariin  ;)

Tuossa olisi paljonkin ideaa. Orgin lukijamatka naapuriin  Thumb