rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Kuis se on, synnytäänkö karavaanariksi vai voiko myös oppia ?  (Luettu 11650 kertaa)

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:20.04.2013 kello on 20:50
Tässä pohdiskelen, että kuis se oikeesti on, tiedän ihmisiä jotka ovat elämänsä alusta alkaen olleet karavaanereita, eivätkä siitä sen ihmeempää älämölöä ole pitäneet. (se kel onni on se onnen kätkeköön, ehkä ?) Voiko sitä tulla täysiveriseksi karavaanariksi näin "vanhemmilla" (no ei me mitään vanhoja olla) päivillä ?
Ja tämä pohdinta on pohdittu huumorimielessä, mutta olisipa mielenkiintoista kuulla mielipiteitänne kuinka se "kastijako" menee tai onko sitä ?  ;)

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:21.09.2025 kello on 17:58
Meillä ei porukat oo koskaan innostunu tästä matkailun muodosta,mutta itse oon tykänny reissata puskaparkeissa ihan laavusta lähtien.Sitten tuli mahdollisuus ostaa kulkine halvalla niin päätin toteuttaa haaveen,jotta ois aamulla mukava nousta lämpimästä ylös...

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:57
  • Kulkija
Varmaan voi tulla, mutta ite olen kasvanut tähän sisään.

Lapsena vaunussa, sitten nuorena telttaa, laavua, autiotupaa, taivaanalustaa, monenlaista vuokrahuonetta, hostellia, halpaa hotellia. Sitten kun elämä vakiintui yhdelle paikkakunnalle ilmaantui vaunu pihaan heti kun se oli taloudellisesti mahdollista, ja vaihtui autoon vähintään yhtä nopeasti.

Oppimista edesauttaa motivaatio; pitää olla syy omistaa vaunu tai auto. Reissaamishalu itsessään riittää, mutta monenlaiset harrastukset tehostavat, näköjään. Mulle riittää matkailunhalu, mitä nyt erilaisia luonto- ja kulttuurikohteita, lähinnä museoita mieluusti kiertelen.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:05
  • Lempäälä
  Varmaankin aika vähän on niitä syntymästään asti olleita vaanareita???. Muut ovat opetelleet?

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:34
Koskaan ei ole liian myöhäistä!

Antaakohan Helena Anhava(?) anteeksi jos ihan hiukan muokkaan hänen runoaan:

"Älä koskaan tule tietyn ikäiseksi,
älä tietyssä asemassa olevaksi,
ettet voisi tällaisena kevätpäivänä
istua Ducaton rattiin ja
pöräyttää Damiin
syömään tötteröjäätelöä"

Älkääkä saivarrelko, söin minä sen tötteröjäätelönkin  :P

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.11.2025 kello on 09:31
Kyllä varmaan geeneissäkin vikaa täytyy olla :laugh: Meinaan mullakin on isän puolella saamelaisverta ainakin sukututkimusten mukaan ja nehän vaelteli välillä laidunmaita tokan kanssa.Isän veli ja sisar perheineen oli karavaanareita, tosin Ruåttin puolella. No sitten on äiten puolelta hänen sisarensa perhe ja mun velipuolen perhe ainakin karavaanareita. Kaikilla vaunuvehkeet. Että tairan olla aikas toivoton tappaus ???.
Tosin sen verran on kaavaa rikottu, että kuljetaan piironkilla. Vaunu olis kyllä ostettu, mutta ei saatu tohon pihalle lupaa tuoda.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.10.2019 kello on 10:54
Opettelemistahan tämä on ollut yli 30 vuotta. Isälle ilmestyi ensimmäinen vaunu joskus 70-luvulla, kun oli työnsä takia viikot poissa ja tarvitsi työmaalle asunnon. Sitä sai lainata, kun se sattui olemaan vapaana. Sittemmin on ollut yksi oma vaunu ja nyt viides auto menossa.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:52
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Jotkut on ilmeisesti rokotettu grammarin neulalla. Tai sitten niissä on tippa mustalaisen verta.

Siitä se alkaa.

Kiertäminen.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:28.10.2025 kello on 16:34
Täytyy kyllä sanoa että papalta periytynyt nyt jopa 2,5v poikaani,  joka on aivan himo karavaanari :-)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 08:29
Mulla on ainakin *ustalaisen verta kolmen sukupolven takaa. Liekö se syy.

• Matkailija
  • Viimeksi paikalla:15.07.2025 kello on 22:08
Hyvin on periytynyt. Vanhemmilla ollut pari asuntoautoa ja vaunu joilla pienenä reissailtu. Oma asuntoautokin tuli hommattua laitettavaksi jo ennen ajokortin saamista.  Thumb

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:28.03.2025 kello on 12:31
  • 1299XX
Kumpaankohan mää nyt sit kuulun kun isä aikanaan rakensi ite sellasen telttakärryn. Se telttaosa on hiiren makupaloina osin toiminut, mutta peräkärry vieläkin viikottain käytössä. Lasketaanko tää nyt sit perityksi. Tosin kauhee vaunukammo mun vanhemmilla on ollut, äiti on puoliväkin pari kertaa käynyt nyt mein vaunussa ja isä ei kertaakaan. Isä kyllä Hiacen omistaessaan nukkui siellä takaosassa öitä.. Kai tää sit geeneissä on tietyllä tapaa ja ite vaan oon päätynyt tollaseen lämpymämpään ja kuivempaan vaihtoehtoon kuin mitä telttakärry ja Hiace on olleet.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 8.01.2017 kello on 23:20
Meillä faija hankki ekan "panssarivaunun" joskus 80-luvun alussa kun oli aina reissuhommissa ja siitä pitäen noilla vaunuilla mentiin satunnaisesti lomillakin. Jos vaunu oli pihassa, niin itse otin sen luvan kanssa majaksi. Itse tykkään kyllä yöpyä tontilta löytyvältä laavulla, pojan kanssa telttaillaan jos kelit sallii ja vaunu on monesti pesänä tuossa pihassakin. Faija muuten on asunut useamman vuoden nyt vaunussa ja kesät veneessä, joten kait tämä periytyy :D

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:20.04.2013 kello on 20:50
Ihania tarinoita, kiitos ! Luen illemmalla nämä uudelleen oikein ajatuksen kanssa, nyt on nimittäin kiire pakata auto ainakin kahvitarpeilla ja kyllä me johonkin puskaan mennään ne keittämään.  :D

Toivottavasti tänne tulee lisää tarinoita. Thumb

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 05:59
  • Pahkakoski
Minä kait olen se suvun mustalammas. En löydä hakemallakaan suvusta sellaista joka olisi kiinnostunut karavaani elämästä, saatikka ett olisi jokin liikuteltava matkailuväline jossa voi yöpyä. Itse olen ollut kiinnostunut asiasta niin pitkään kuin muistan. Kiertelin tuossa muutama vuosi sitten myyntiedustajana ja väitän että yhdellä viikolla ei Suomessa ollut liikkeellä toista myyntiedustajaa joka teki asiakas käyntejä 20 vuotta vanhalla Solifer 5500 matkailuautolla ja lisäksi minulla oli vielä kissa mukana. Vaimolla sattui olemaan koulutusta etelässä ja siitä syystä moinen järjestely.