Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Elintason nousu

<< < (19/43) > >>

jorma:
Kyllä mielestäni sodan jälkeinen aika aina näihin päiviin asti on menty aika monilla sektoreilla niin että huominen päivä on ollut aina edellistä päivää parempi.Toki sitten on aina niitä joille syystä tai toisesta ei ole ollut onni myötä.

Dorotea:

--- Lainaus käyttäjältä: jorma - 29.01.2011     kello on 22:53 ---Kyllä mielestäni sodan jälkeinen aika aina näihin päiviin asti on menty aika monilla sektoreilla niin että huominen päivä on ollut aina edellistä päivää parempi.Toki sitten on aina niitä joille syystä tai toisesta ei ole ollut onni myötä.

--- Lainaus päättyy ---

Aina on ollut ja tulee olemaan ns. kahden kerroksen väkeä. Tasa-arvoisuuteen ei koskaan päästä ja ei tarvitsekaan. Jokainen ihminen on eri muotista tehty, eikä silloin voida odottaa jokaisen pärjäävän samalla tavalla. Toiset ovat yrittäjiä, toiset palkkatyössä, jotkut vieroksuvat molempia tapoja.

Mulle on joskus työnhakija suoraan sanonut, ettei hän viitsi tulla töihin koska työttömyyskorvaus liitosta on lähes sama kuin maksettava palkka. Ja sen saa tekemättä mitään. :'(

Ipsu:
Moniko teistä jäisi kotiin "laiskottelemaan" 500€ kuukausittaisella bruttotulolla??
 (maksaen siitä 20% veroa ja käteen jää 400€)
Tämä on monelle työttömän arkea.

Dorotea:

--- Lainaus käyttäjältä: Ipsu - 29.01.2011     kello on 23:26 ---Moniko teistä jäisi kotiin "laiskottelemaan" 500€ kuukausittaisella bruttotulolla??
 (maksaen siitä 20% veroa ja käteen jää 400€)
Tämä on monelle työttömän arkea.

--- Lainaus päättyy ---

Varmaankaan ei kovin monta vapaaehtoista löydy mainitsemallasi tulolla. Täytyy myöntää, että olen ollut poissa työelämästä jo siksi kauan, että kokemukseni ovat nykymittapuun mukaan varmaankin  vanhentuneita. Myöskään työttömyydestä omakohtaisesti mulla ei ole mitään kokemusta. Olen ehkä ollut siinä onnellisessa tilanteessa, että aina on töitä ollut. Mutta aika on muuttunut ja ei välttämättä parempaan suuntaan.

moon:

--- Lainaus käyttäjältä: Dorotea - 29.01.2011     kello on 23:00 ---Toiset ovat yrittäjiä, toiset palkkatyössä, jotkut vieroksuvat molempia tapoja.
...
Mulle on joskus työnhakija suoraan sanonut, ettei hän viitsi tulla töihin koska työttömyyskorvaus liitosta on lähes sama kuin maksettava palkka. Ja sen saa tekemättä mitään. :'(

--- Lainaus päättyy ---
Niimpä... nimenomaan vieroksuvat töitä. Kuten jo ensimmäisessä viestissäkin kirjoitin, sairaat tai muutoin töihin kykenemättömät ovat aivan oma lukunsa. Jos nämä vieroksujat saataisiin patistettua pois tilastoista, tukirahaa jäisi paljon enemmän näille, jotka sitä oikeasti tarvitsevat.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View