Kirjoittaja
Aihe: Cramer salkkugrilli (Luettu 235584 kertaa)
« Vastaus #106 : 15.07.2013 kello on 00:26 »
Tuntuu muutkin olevan grameria tuunannut. Minä ihmettelin miksi ne levyt, joihin jalat ruuvataan kiinni, ovat irtaallaan. Porasin niihin levyihin ja grillin pohjapeltiin pienet reijät ja napsautin popniitilla ne levyt pysyvästi pohjaan kiinni. Gramerin kasaus nopeutui ainakin 20 sekuntia entisestään. Eikä häviä mutterilevyt enää.
Pakkausmuovista saksin osien väliin salkun muotoiset välilevyt. Eipä kolise enää.
Olisiko jollain kuvaa siitä rosterietuseinästä? Sellainen pitänee vielä tehdä.
Voiskohan sinne grilliin laittaa vaikka leppälastuja ritilälle antamaan savuaromia?
« Vastaus #107 : 15.07.2013 kello on 02:23 »
Tuntuu muutkin olevan grameria tuunannut. Minä ihmettelin miksi ne levyt, joihin jalat ruuvataan kiinni, ovat irtaallaan. Porasin niihin levyihin ja grillin pohjapeltiin pienet reijät ja napsautin popniitilla ne levyt pysyvästi pohjaan kiinni. Gramerin kasaus nopeutui ainakin 20 sekuntia entisestään. Eikä häviä mutterilevyt enää.
Pakkausmuovista saksin osien väliin salkun muotoiset välilevyt. Eipä kolise enää.
Voiskohan sinne grilliin laittaa vaikka leppälastuja ritilälle antamaan savuaromia?
Näin juurikin olemme tehneet...
« Vastaus #108 : 16.07.2013 kello on 10:46 »
itse ostin myös "cramerin", eli suomeksi bergerin, 3:lla levyllä, joka on se halvempi malli. laatikossa tosin oli Dometicin käyttöohjeet..
mites porukka on käytännössä käyttänyt näitä, mielestäni ritilällä rillaessa lihaa, on hieman hankala kun joutuu aika ylhäällä pitämään riteliä, ja se väli on sitten aika ahdas. vai enkö vaan osaa..
Kertokaatten vinkkejä miten itse oletten valmistaneet ruuvvat näissä
Kiitoskumarrus
« Vastaus #109 : 16.07.2013 kello on 11:43 »
itse ostin myös "cramerin", eli suomeksi bergerin, 3:lla levyllä, joka on se halvempi malli. laatikossa tosin oli Dometicin käyttöohjeet..
Sen Bergerin on valmistanut Dometic, tekee itse omat kopionsa, eroja ei suuria ole. mites porukka on käytännössä käyttänyt näitä, mielestäni ritilällä rillaessa lihaa, on hieman hankala kun joutuu aika ylhäällä pitämään riteliä, ja se väli on sitten aika ahdas. vai enkö vaan osaa..
Ritilän voi kokeilun vuoksi jättää joskus siihen puoleenväliinkin, kyllä siinäkin kypsää tulee, joskin toisinaan ritilä on pakko vetää esille jos enemmän käänneltävää. Harjottelut vasta menossa mutta hyvältä vaikuttaa, pizza ja pannukakku onnistuu myös, vaikka en itse gillimestarina olekaan tai ehkä syy onkin juuri siinä  Töissä pitänee joutohetkenä tehdä jonkinlainen etuseinä ja pesukaukalo johon mahtuu ritilä ja etenkin varraskori. Osottautui hieman haasteelliseksi pestäväksi tuo varraskori, noin niinkuin pelkässä kulkimessa, omavaraisuus astetta pitää parantaa. Oli muuten "hieman" tarkkailun alla Saksassa grilli, kun siellä toistatuntia kana kieppui 
« Vastaus #110 : 16.07.2013 kello on 11:56 »
Osottautui hieman haasteelliseksi pestäväksi tuo varraskori, noin niinkuin pelkässä kulkimessa, omavaraisuus astetta pitää parantaa.
Tuon pesun olen ratkaissut sillä että laitan folion ritilän päälle ja siihen sitten paistettavat ja ei tule pesuongelmia..
« Vastaus #111 : 16.07.2013 kello on 12:05 »
Tuon pesun olen ratkaissut sillä että laitan folion ritilän päälle ja siihen sitten paistettavat ja ei tule pesuongelmia..
Ritilän alla pidetty, niin kaukalo pysyy puhtaana mutta vartaassa ei tuo folio oikein onnistu. Pitääkin kokeilla ritilänpäälle laittaa jokukerta.
« Vastaus #112 : 16.07.2013 kello on 12:19 »
Meidän Gramerissa (ostettu vuosi sitten) on mutterilevyt pistetty pistehitsillä kiinni pohjaan jo tehtaalla. Mut "muttereiden" materiaali niin pehmeää että kierteet alkaa olla loppu jo viiden kasauskerran jälkeen. Todella pettynyt olen grillin mekaaniseen laatuun
« Vastaus #113 : 16.07.2013 kello on 12:37 »
Onpas laatu romahtanut... 2008 ostetussa ei mitään vikaa, kasauskertoja luokkaa 150 kpl.
Vaan eikös ne tee helposti ite uusiksi. Avartaa nykyiset kierteet isommaksi aukoksi ja hitsaa/hitsauttaa sopivankokoiset mutterit sisäpuolelle. Esimerkiksi.
« Vastaus #114 : 16.07.2013 kello on 13:26 »
Ritilän alla pidetty, niin kaukalo pysyy puhtaana mutta vartaassa ei tuo folio oikein onnistu. Pitääkin kokeilla ritilänpäälle laittaa jokukerta.
Olemme pitäneet foliota ritilän päällä tipun ,kanin tai ankankoipien pyöriessä moottorivartaassa. No problem Mulla on kai 2005 mallinen tuo vanhempi, ei vielä ole korkannut kierteet vaikka kymmeniäkertoja vuodessa purettu ja kasattu
« Vastaus #115 : 16.07.2013 kello on 14:03 »
Meidän Gramerissa (ostettu vuosi sitten) on mutterilevyt pistetty pistehitsillä kiinni pohjaan jo tehtaalla. Mut "muttereiden" materiaali niin pehmeää että kierteet alkaa olla loppu jo viiden kasauskerran jälkeen. Todella pettynyt olen grillin mekaaniseen laatuun 
Joo mulla kävi nyt Manamansalon kierroksella että 1 pehmeä mutterin kierre anto periksi.  Eikä ole kasattu kun tyyliin 20 kertaa. Mutta nyt tein niin että hioin sen laatikon reikien ulkopuolelta 2 kantilta maalia pois ja laitoin rosterimutterit hitsillä kiinni peltiin.Ei ainakaan nyt nuo kierteet mene.Seuraavaksi tietty korkkaa ne jalkaosan pultin kierteet. 
« Vastaus #116 : 16.07.2013 kello on 21:06 »
Kannataa laitaa jalat paikoilleen heti uutena ja sit porata vastakappaleet kahedlla reijällä,Sitten pop niitillä kiinni niin pysyy kierteet kunnossa.Kaikki lihat saa helposti paistettua erillisellä parilalla keittolevyjen päällä.Kun ostaa sopivan parilan mahtuu sekin salkun sisälle.Puhtaana pito on helppoa kun laitaa alumiini pellin päälle folion ja sen alimalle tasolle 
« Vastaus #117 : 16.07.2013 kello on 21:11 »
Kakspuolinen (hyvä laatuinen) teippi pitää myös ne lirpakkeet kiinni. Kunnon puhdistus ennen teipin asennusta ja pysyy.
« Vastaus #118 : 17.07.2013 kello on 09:11 »
Sipulla taitaa olla kyseinen härpäke vuodelta..öö..-90? Isäntänsä oli sen maalannu ja taas o ku uus.. Meillä hajos het ekana siitä sivuseinästä yks nääki ku vähä kovemmi kasattiin tai purattiin..en ny muist..on se öö..alumiininen syrjä.. Mut kyl se silti on iha hyvi pelittäny..
« Vastaus #119 : 18.07.2013 kello on 22:39 »
Siihen isompaan eli 3-levyiseen Cramerin mahtuu metripizza sisään oikein mukavasti. Kerran olen kokeillut mutta silloin pelti suoraa ritilän alla ja pohjan suhteen oli vähän toivomisen varaa. Pitäisi testata vielä ainakin toinen kerta pelkällä ritilällä miten onnistuisi.
|