rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Onko Nokian Lumia 800 todellakin näin surkea?  (Luettu 95077 kertaa)

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.02.2021 kello on 15:51
Vs: Onko Nokian Lumia 800 todellakin näin surkea?
« Vastaus #15 : 25.03.2012 kello on 16:29 »
Eipähän tuo iPhonekaan ole täysin ongelmaton. Minulla parin vuoden käytön jälkeen alkoi toissa viikolla pimentyä aika-ajoin . Mystisesti ?  palautin tehdasasetukset mut ei auttanut. Liekö akku finaalissa mutta kun ilmoittaa lähes täysiä prosentteja ja hetken päästä taas tyhjää akkua. Laturiin laitettuni taas hetken kuluttua täyttä. Padi taas toimii hienosti ( 1/2 v käyttöä).

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:57
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #16 : 25.03.2012 kello on 17:21 »
Vaihtamalla toimivaan puhelin merkkiin ;)
Tässä nyt kyseltiin neuvoja ja ohjeita, mutta tulihan ne Ristoneuvot ilmi  ??? ??? ???

• Kalustoon kuuluva
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #17 : 25.03.2012 kello on 17:24 »
99:llä ei taida i-tuotteita ollakaan, mutta kiinalaisuushan on näissä realiteetti.

Pitkään vaan myydään Nokiaakin isänmaallisuusajatu ksella, vaikka suomalaisuuden osuus siinä vähenee koko ajan. Samansuuntainen juttu oli, kun tuossa 2006 tienoilla tuli myyntiin Finlux-taulutelevisiota, joissa suomalaista oli vain nimi. Ja kansa osti.

Mutta kun nyt i-tuotteet otit puheeksi niin vähissä on ongelmat. Kun vain Flashin saisivat padiin ja phoneenkin.
Ei minulla ole mielessä mitään isänmaallisuutta. Tunne hyvin tarkkaan mitä tehdään ja missä. mm nuo Salorat ja Finluxit myös.
On vain lapsellista kun neuvoa kysytään alkaa puhua noista kinkki jutuista. Mutta kaikkihan me tyylillämme  ;D

Edit: mulla on tälläkin hetkellä 3 i-tuotetta i-ehjäämössä  :-*
Edit2 Jippii, yx on kuulemma valmis. 3GS iphone josta oli kuuluvuus kateissa on saatu kuntoon.
« Viimeksi muokattu: 25.03.2012 kello on 20:07 »

• Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:32
  • Epsoo
« Vastaus #18 : 25.03.2012 kello on 17:37 »
On siinä vähän enemmän nokiaa kuin tuo, muotoilun lisäksi raudan mekaniikka on nokian käsialaa.

Mikä on raudan mekaniikka? Elektronikka kun on Compalin käsialaa, kun Nokialla ei ollut kokemusta Quallcomin prossuista ja piti puhelinta saada ulos mahd. nopeaan. Ei senpuoleen Compal on iso firma ja tuottaa hyvää laatua, teheehän se monelle merkille puhelimia.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.09.2023 kello on 17:48
« Vastaus #19 : 25.03.2012 kello on 22:00 »
Olen tuollaisen Lumian ajatellut syksyllä ostaa niin olisi kiva saada käyttäjiltä vinkkejä onko ostos kannattava.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.10.2019 kello on 10:54
« Vastaus #20 : 25.03.2012 kello on 22:17 »
Minulle ei ole vielä avautunut, mihin tarvitaan tai kuka tarvitsee monimutkaisia häiriöherkkiä kapuloita taskuunsa. Ei ole vielä tullut vastaan niin tärkeää asiaa, että ei olisi ehtinyt kotona koneella tehdä. Minulle riittää, kun puhelimella voi soittaa ja vastata puheluihin. Oli rasittavaa, kun töissä jouduin kantamaan 5 vuotta BlackBerryä, vaikka sillä ei Suomessa voinut muuta tehdä kuin lukea sähköpostit ja vastata niihin. Sattui vaan olemaan jenkkifirman standardi. Mikään muu ei kelvannut, vaikka esim. Nokian Kommari toimi täällä paljon paremmin.

Ensimmäinen matkapuhelimeni oli 1985 raahattava Philipsin salkkumalli, joka painoi 4,5 kg ja maksoi silloin 16500 mk. Silläkin tuli hyvin toimeen, kun oli latausjohdot mukana tai oli kiinni autotelineessä.

• Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Epsoo
« Vastaus #21 : 25.03.2012 kello on 22:29 »
Minulle ei ole vielä avautunut, mihin tarvitaan tai kuka tarvitsee monimutkaisia häiriöherkkiä kapuloita taskuunsa. Ei ole vielä tullut vastaan niin tärkeää asiaa, että ei olisi ehtinyt kotona koneella tehdä.

No, minulla ainakin on tämä orgin ylläpito sen verran tärkeä että vaatii kapulaltakin jotain :D
Esim. tämän takia tuo WP7 ei minulle käy, siihen kun ei saa edes VPN yhteyksiä vaikka SSH clientti löytyy :(

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
  • Kulkija
« Vastaus #22 : 25.03.2012 kello on 22:37 »
IPhonen clou on siinä, että laitteessa on myös puhelin. Jos sellaista kaipaa. Kaikki muu tuppaa olemaan tärkeämpää.

Lähti taas aiheesta mulla, mutta enpä haluaisi ottaa takapakkia, mitä Nokiaan vaihtaminen väistämättä olisi. Kamera mulla on erikseen, joten se ei ole peruste.

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 13:24
« Vastaus #23 : 25.03.2012 kello on 22:58 »
Minulle ei ole vielä avautunut, mihin tarvitaan tai kuka tarvitsee monimutkaisia häiriöherkkiä kapuloita taskuunsa. Ei ole vielä tullut vastaan niin tärkeää asiaa, että ei olisi ehtinyt kotona koneella tehdä. ...
   Ensinnäkin, puhelimessa puhuminen on minulle se asia mitä puhelimella teen ehkä kaikkein vähiten. Mun ei tarvii soitella tuttaville missä ne just tällä hetkellä on, eikä tuttavatkaan kysele missä minä olen. ;) Eikä tarvitse olla puhelimen häiriöherkkä ollakseen monipuolinen.  :D
 Ehkä eniten tarviin puhelimelta hyvää kameraa, kunnollinen kamera on aivan avainhomma työasioiden dokumentoinnissa. Ja tietenkin helppoa tiedonsiirtoa puhelimesta eteenpäin. Riippuu tietenkin vähän hommasta mitä työkseen tekee... Yleensäkin asioin meluiten sähköpostissa ja txt viesteillä, silloin ei synny niinkään epäselvyyksiä että kuka sanoi ja mitä sanoi.  :D

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #24 : 25.03.2012 kello on 23:36 »
Olen tuollaisen Lumian ajatellut syksyllä ostaa niin olisi kiva saada käyttäjiltä vinkkejä onko ostos kannattava.
   En ole mikään tietokoneasiantunti ja, pikemminkin näissä asioissa aika avuton, eteenpäin menen enemmänkin sillä että olen äärettömän sitkeä kokeilemaan kaikkea lähes loputtomiin asti.  ;)
   Nää minun pulmat näyttää olevan enemmänkin Windowsin ohjelman ominaisuuksia, samankaltaisia Bluetooth "ongelmia" lienee myös Applen malleissa sekä uusimmissa Andoideissa.
  Kuten aloituksestani ilmenee, ostin tämän Lumian silkasta uteliaisuudesta. Samsungit ja iphonet on jollain lailla tuttuja entuudestaan.

Netin surfailu sähköpostit jne. sujuu hyvin, kamerakin tuntuu kohtuullisen hyvältä. Tässä nyt vaan sattui muutama minulle tärkeä ominaisuus olemaan erilainen kuin mihinkä olen tottunut.   Ilman käyttöohjeen avaamista menin aika pitkään. mutta pitihän sitä sitte jossain vaiheessa vilkaista;)

• Kalustoon kuuluva
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #25 : 26.03.2012 kello on 08:05 »
Hyvin harvalla puhelimella voidaan blutoothin yli siirtää tiedostoja ilman jotakin jotakin suljettua ohjelmaa. Symbianilla se onnistuu. Minä käsittelen sähköposteja ja välillä nettiä ihan pakosta pitkin päivää. Välillä pakko saada kohtalainen kuvakin jostain. Valintani on sen vuoksi E7 jossa kirjoittamista helpottava näppis + nuo edellämainitut ominaisuudet. Reissussa helpottaa laitten wlan ja navi jotka auttaa ettei tarvitse isompaa kanniskella kaupungeissa. Istahtaa penkille tai kahvilaan ja ottaa E7:n esille. Vapaa wlan löytyy melkein aina. Sillävoi tarkistaa omat sähköpostit jne. (Minulla ainakin tulee ilmoitukset saapuneista laskuista sähköpostiin)
Muuten voisin ottaa 6310i:n ainoaksi.
En WP:tä ,I-laitetta ,eikä Androidia. Blackberrystä puhumattakaan.
Mutta olettaisin että on toistaiseksi vapaus käyttää jokaisella mitä huvittaa , siitä kenenkään kantaa ottamatta.

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #26 : 27.03.2012 kello on 19:54 »
 No, tässä nyt vaan sattuu olemaan juuri niissä ominaisuuksissa puutteita jotka mulle olis tärkeitä. Oma syy, kun ostaa heräteostoksen, tarkistamatta onko ostoksessa ne ominaisuudet joita itse tarvitsee. Vaan kyllähän näistäpulmista yli mennään opettelemalla jokin muu tiedonsiirtotekniik ka.  :D
   Mukava tällä on netissä surffailla, sivut ja esim pdf tiedostot aukeaa tosi nopeasti.

Tässä linkissä on vertailu Lumia 800 vs N9.
 http://www.mtv3.fi/uutiset/it.shtml/mtv3-testasi-nokia-lumia-800---haparoiva-askel-vai-uusi-suunta/2011/11/1448697

Lisäys:
 Tässä vielä tuhti annos lisätietoa Windows puhelimista, Lumia 800 alkaa vasta puolivälin jälkeen: http://mrwpf.wordpress.com/   
« Viimeksi muokattu: 27.03.2012 kello on 23:29 »

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #27 : 1.04.2012 kello on 22:48 »
 Joo, eipä tässä paljon laulun aihetta ole. 

• Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Epsoo
« Vastaus #28 : 1.04.2012 kello on 23:50 »
   Tässä linkissä on vertailu Lumia 800 vs N9.
 http://www.mtv3.fi/uutiset/it.shtml/mtv3-testasi-nokia-lumia-800---haparoiva-askel-vai-uusi-suunta/2011/11/1448697

Kannattaa muuten huomioida se että tuo ei ole kovinkaan ammattitaitoinen toimittaja, ja vertailussa on aikamoinen biassointi lumian hyväksi.
Tämän huomaa esim kuvista joissa lumiaan on laitettu täysikirkkaus päälle ja N9 on himmeänä. Samoin kerrottu että "Nokia Lumia 800 -älypuhelimen Amoled-näyttö tarjoaa mainion kuvanlaadun.", kun N9 on myös amoled näyttö vaikkakaan sitä ei hehkutetakkaan. Lisäksi hehkutetaan lumian 1,4gigan prossua (minkä se tarvitseekin) vaikka N9 pyörii yhtä sulavasti hitaammalla (ja samalla vähemmän virtaa kuluttavalla) prossulla.
Toimittajan puusilmäisyyden huomaa hyvin myös kuvasta josta hän toteaa "Nokia Lumia 800 ja Nokia N9. Lumian tunnistaa takaa katsoen ainoastaan reunassa olevasta kamerapainikkeesta, jota N9-mallissa ei ole.", mikä ei pidä paikkaansa. Puhelimet erottaa helposti salamavalon paikasta, joka on lumiassa symmetrisesti linjassa.

• Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Epsoo
« Vastaus #29 : 1.04.2012 kello on 23:51 »
Hyvin harvalla puhelimella voidaan blutoothin yli siirtää tiedostoja ilman jotakin jotakin suljettua ohjelmaa.

Kyllä noilla anteroilla on pystynyt siirtelemään noita tiedostoja ilman mitään suljettua softaa.