rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Onko Nokian Lumia 800 todellakin näin surkea?  (Luettu 71650 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:54
  • Autossa on pyörät
Vs: Onko Nokian Lumia 800 todellakin näin surkea?
« Vastaus #30 : 2.04.2012 kello on 08:04 »
Kyllä noilla anteroilla on pystynyt siirtelemään noita tiedostoja ilman mitään suljettua softaa.
No löytyihän siitä ehkä ainoa hyvä asia.  ;D
vieläkun 10 v pinnistää voi vahingossa löytyä toinenkin  ::)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:27.05.2024 kello on 17:12
Vs: Onko Nokian Lumia 800 todellakin näin surkea?
« Vastaus #31 : 2.04.2012 kello on 08:40 »
Perjantaina tuli Lumia 800 itselle käyttöön ja parin ensimmäisen päivän perusteella tuntuu kyllä varsin mukavalta laitteelta. Käytettävyys todella sulavaa ja käyttöliittymä on looginen. Sovellustarjonta ainakin Androidiin verrattuna paljon suppeampi, joskin kaikki (??) on löytynyt mitä itse olen tarvinnut ja onhan  Android-marketissa on paljon tauhkaa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 15:36
Vs: Onko Nokian Lumia 800 todellakin näin surkea?
« Vastaus #32 : 9.04.2012 kello on 21:07 »
Perjantaina tuli Lumia 800 itselle käyttöön ja parin ensimmäisen päivän perusteella tuntuu kyllä varsin mukavalta laitteelta. Käytettävyys todella sulavaa ja käyttöliittymä on looginen. Sovellustarjonta ainakin Androidiin verrattuna paljon suppeampi, joskin kaikki (??) on löytynyt mitä itse olen tarvinnut ja onhan  Android-marketissa on paljon tauhkaa.
  Joo, kyllä tällä puhelut onnistuu, tosin vaatimattomalla äänenlaaadulla. En vaan tiedä miksi tarvitsee älypuhelinta puheluihin. ?
  Jos käyttää esim kameraa, niin kuvia ei voi välittömästi nimetä?  Lähettää kyllä voi, mutta ihmettelen että mihin tarvitsee lähettää nimeättömiä kuvia?  Eikä bluetoothilla tee mitään, kun se kyllä tunnistaa laiitteet, mutta ilmoittaa sitten kylmästi: ei tueta. ?
  Musiikkisoittimen korvakuulokeliitänt ään voi liittää pakkauksen mukana tulevat nappikuulokkeet, jotka tosin eivät pysy minun korvissani missään asennossa ollessani, voi toki myös liittää mitkä tahansa 3,5mm kuulokkeet mutta niistä kaikista ääni ei kuulu normaalisti , vaan oudosti vääristyneenä. Aivan uusi ongema minulle tälläinen. Äänen muokkausmahdollisuu tta ei ole.
   Mielenkiintoinen kokemus on jos kuuntelee musiikkia hiljaisella volyymllä, ja tulee herätys. Laite kytkee volyymin täysille puoleksi sekunniksi ennen herätysääneen siirtymistä, sama efekti takaisin musiikinkuunteluun siirryttäessä.  Herätys kokemus on kyllä ennenkokematon!!!  Laturin johto on 120cm pituinen, yhdessä huonon akunkeston kanssa mielenkiintonen yhdistelmä. Pitää totutella käsittelemään laitetta 80cm päässä pistorasiasta.
 Lisäys: Ymmärtääkseni  laitteen herätystoiminto herättää myös arkipyhinä, vaikka asetus on "arkipäivisin".
 Kyllähän näitä riittäis lueteltavaksi...  ;)   
« Viimeksi muokattu: 9.04.2012 kello on 22:32 »

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:27.05.2024 kello on 17:12
Vs: Onko Nokian Lumia 800 todellakin näin surkea?
« Vastaus #33 : 10.04.2012 kello on 22:59 »
  Joo, kyllä tällä puhelut onnistuu, tosin vaatimattomalla äänenlaaadulla. En vaan tiedä miksi tarvitsee älypuhelinta puheluihin. ?
  Jos käyttää esim kameraa, niin kuvia ei voi välittömästi nimetä?  Lähettää kyllä voi, mutta ihmettelen että mihin tarvitsee lähettää nimeättömiä kuvia?  Eikä bluetoothilla tee mitään, kun se kyllä tunnistaa laiitteet, mutta ilmoittaa sitten kylmästi: ei tueta. ?
  Musiikkisoittimen korvakuulokeliitänt ään voi liittää pakkauksen mukana tulevat nappikuulokkeet, jotka tosin eivät pysy minun korvissani missään asennossa ollessani, voi toki myös liittää mitkä tahansa 3,5mm kuulokkeet mutta niistä kaikista ääni ei kuulu normaalisti , vaan oudosti vääristyneenä. Aivan uusi ongema minulle tälläinen. Äänen muokkausmahdollisuu tta ei ole.
   Mielenkiintoinen kokemus on jos kuuntelee musiikkia hiljaisella volyymllä, ja tulee herätys. Laite kytkee volyymin täysille puoleksi sekunniksi ennen herätysääneen siirtymistä, sama efekti takaisin musiikinkuunteluun siirryttäessä.  Herätys kokemus on kyllä ennenkokematon!!!  Laturin johto on 120cm pituinen, yhdessä huonon akunkeston kanssa mielenkiintonen yhdistelmä. Pitää totutella käsittelemään laitetta 80cm päässä pistorasiasta.
 Lisäys: Ymmärtääkseni  laitteen herätystoiminto herättää myös arkipyhinä, vaikka asetus on "arkipäivisin".
 Kyllähän näitä riittäis lueteltavaksi...  ;)
Itse en ole havainnut puhelujen äänenlaadussa mitään vikaa, tosin päivitin puhelimen heti - mahtoiko tuolla olla vaikutusta, en tiedä. Ainakin akun kestoon se on auttanut ja puhelin kestää omassa käytössäni helposti 1.5vrk (sähköpostin jatkuva synkkaus, satunnaista surffausta ja jonkin verran puhumista/viestien kirjoittamista)

Bluetooth ongelmista olen kuullut muiltakin, mutta ainakin oman autosoittimen kanssa luuri pariutui heittämällä ja autosoitin toimii HF:nä kuten pitääkin.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 15:36
Vs: Onko Nokian Lumia 800 todellakin näin surkea?
« Vastaus #34 : 11.04.2012 kello on 00:04 »
Itse en ole havainnut puhelujen äänenlaadussa mitään vikaa, tosin päivitin puhelimen heti - mahtoiko tuolla olla vaikutusta, en tiedä. Ainakin akun kestoon se on auttanut ja puhelin kestää omassa käytössäni helposti 1.5vrk (sähköpostin jatkuva synkkaus, satunnaista surffausta ja jonkin verran puhumista/viestien kirjoittamista)
Bluetooth ongelmista olen kuullut muiltakin, mutta ainakin oman autosoittimen kanssa luuri pariutui heittämällä ja autosoitin toimii HF:nä kuten pitääkin.
Puhelimeni on uusimman päivityksen mukainen. Mihinkään seikkaan runsaasta paristakymmenestä havaisemastani epäkohdasta ei  päivityksellä ollut havaittavaa vaikutusta.
 
 Fontti on pientä, miksiköhän?   Miettiä sopii mitä tällä valinnalla haetaan...

   Itseään voi viihdyttää vaikka ottamalla esille kuukauden kalenterin. Siinä on ruudukko kuukauden päivistä. Juhlapyhätkin on merkitty. Esim Vapunaatto, vappu jne. Fontti vaan on niin pientä ettei koko tekstin olemassaoloa edes näe, ellei vartavasten sitä osaa etsiä. ;D
   Lumia kyllä ymmärtää kalenterissaan arkipyhät, mistä kiitos, ja varsinkin juuri siitä johtuen, jos käyttää Lumiaa herätyskellona, ja asettaa herätyksen asetukseen  "arkipäivisin" voisi odottaa ettei töihin herätetä  arkipyhänä. Mutta herätys kyllä tulee...;)

   
       

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:27.05.2024 kello on 17:12
Vs: Onko Nokian Lumia 800 todellakin näin surkea?
« Vastaus #35 : 11.04.2012 kello on 08:55 »
Puhelimeni on uusimman päivityksen mukainen. Mihinkään seikkaan runsaasta paristakymmenestä havaisemastani epäkohdasta ei  päivityksellä ollut havaittavaa vaikutusta.
Hmm.. Varsin outoa sillä itselläni putosi keskimääräinen purkuvirta päivityksen myötä ~170mA -> ~100 mA ja tuollaisen eron luulisi vaikuttavan jo akun kestoon

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:50
Vs: Onko Nokian Lumia 800 todellakin näin surkea?
« Vastaus #36 : 11.04.2012 kello on 12:22 »

   Lumia kyllä ymmärtää kalenterissaan arkipyhät, mistä kiitos, ja varsinkin juuri siitä johtuen, jos käyttää Lumiaa herätyskellona, ja asettaa herätyksen asetukseen  "arkipäivisin" voisi odottaa ettei töihin herätetä  arkipyhänä. Mutta herätys kyllä tulee...;)

   
     

Olen kuullut, ettei herätys toimi jos virta ei ole päällä. Miltei kaikissa muissa mielestäni herätys toimii oli puhelin päällä tai ei. Huonon akkukestävyyden kanssa tuo voi olla ongelma jos puhelin sammuu yöllä. Kuulopuhetta siis.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:54
  • Autossa on pyörät
Vs: Onko Nokian Lumia 800 todellakin näin surkea?
« Vastaus #37 : 11.04.2012 kello on 14:00 »
Olen kuullut, ettei herätys toimi jos virta ei ole päällä. Miltei kaikissa muissa mielestäni herätys toimii oli puhelin päällä tai ei. Huonon akkukestävyyden kanssa tuo voi olla ongelma jos puhelin sammuu yöllä. Kuulopuhetta siis.
Ei toimi useimmissa Androideissa, eikä Samsungin halpis luureissakaan. EI OLE kuulopuhetta  :-X

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:41
  • Epsoo
Vs: Onko Nokian Lumia 800 todellakin näin surkea?
« Vastaus #38 : 12.04.2012 kello on 11:25 »
No löytyihän siitä ehkä ainoa hyvä asia.  ;D
vieläkun 10 v pinnistää voi vahingossa löytyä toinenkin  ::)

Nyt kuukauden E7 ja Bladea verranneena, ainakin opera mini toimii Bladessa huomattavasti paremmin kuin E7:ssa jossa se sekoilee välilehtien kanssa. Lisäksi tiedonsiirto toimii luotettavammin tuossa Bladessa (osaa paremmin vaihtaa WLANista mobiiliin ja viceversa). E7:ssa taas akku kestää standby tilassa pidempään, mutta jos käyttää puhelinta niin Bladessa kestää pidempään. Navigointia en ole Bladella käyttänyt, mutta E7 navigointi sekoilee välillä (alkaa vetämään edestakaisin ohjetta, eli ihan kuin tehtäisiin u-käännöstä kokoajan), lisäksi navigoinnin valikot ovat todella omituisia, esim. koti näppäintä ei löydy muuten kuin ensin laittamalla päämääräksi jotain jonka jälkeen sitten poistaa päämäärän. Vasta tämän jälkeen valikosta löytyy kotiin näppäin. Tai sitten en vain osaa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:54
  • Autossa on pyörät
Vs: Onko Nokian Lumia 800 todellakin näin surkea?
« Vastaus #39 : 12.04.2012 kello on 11:35 »
En tiedä mitä karttaohjelmaversio ta käytät. Itsellä Nokia Maps Suite 2.0 ja ei nyi eikä påtki mitenkään. Ei myöskään aiempi 3.09 ja aiempi 3.08 oli ok. Siitä vanhemmat ei toimineet näin hyvin. Tyttäreni oli myös juuri Kroatiassa viikon ja tuli loistavasti toimeen Nokian kartoilla. Varmaan makuasia ja vielä vähemmän maistuu jos/kun on sitä antipatiaa taustalla  8)

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:41
  • Epsoo
Vs: Onko Nokian Lumia 800 todellakin näin surkea?
« Vastaus #40 : 12.04.2012 kello on 11:55 »
En tiedä mitä karttaohjelmaversio ta käytät.

Näyttäis olevan v3.09 12wk09 b05, Map version 0.2.45.110

Pitänee kiikuttaa puhelin huoltoon, kunhan kerkiää.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:54
  • Autossa on pyörät
Vs: Onko Nokian Lumia 800 todellakin näin surkea?
« Vastaus #41 : 12.04.2012 kello on 12:43 »
Tee sille iso reset. Ja asenna softat uusiksi. Palauta varmuuskopiostasi pelkät yhteystiedot, tällöin ei risat sovellukset tule takaisin.
ps. Myin kaverille N9:n ja hän viikonpäästä hävitti 5" Navigonin pois (tämän vuoden malli). Kertoi Nokian kartaston olevan paljon parempi ,tarkempi ja uudempi. Kuin Navigonissa. Hän on ammattiautoilija ja todennäköisesti tietä äasian jotenkin.
Tämä Lumiasta poikkeaminen sallittakoon , puhuttiinhan me jo E7:sta välillä  ;)

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:41
  • Epsoo
Vs: Onko Nokian Lumia 800 todellakin näin surkea?
« Vastaus #42 : 12.04.2012 kello on 18:32 »
voi toki myös liittää mitkä tahansa 3,5mm kuulokkeet mutta niistä kaikista ääni ei kuulu normaalisti , vaan oudosti vääristyneenä.

Johtuu siitä että Lumia vaatii erikoiskuulokkeet jotta ääni tulisi normaalisti.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 15:36
Vs: Onko Nokian Lumia 800 todellakin näin surkea?
« Vastaus #43 : 13.04.2012 kello on 17:54 »
Johtuu siitä että Lumia vaatii erikoiskuulokkeet jotta ääni tulisi normaalisti.
   Jaaha, asia jota olen epäillytkin.
...
  Viisi Nokian puhelinta olen ostanut lapsenlapsilleni lähimmän vuoden sisällä. Tähän asti kaikki hyvin. Kuudes, ja näillä näkymin viimeinen Nokialainen on tämä Lumia.

    ...Tähän päivään saakka minulla on yhdet kuulokkeet ja niillä voin kuunnella kaikista laitteista mitä minulla on. Läppäri, pöytäkone, puhelin, radio, telkkari jne.

  Toiset kuulokkeet minulla on matkailuautossa, siellä voi niillä kuunnella läppäriä, puhelinta telkkaria jne.

  On niin päin v....a kun vaan olla voi että minulla pitäisi olla jokaiselle laitteelle omat korvakuulokkeet.
 
  Kyllä minulla kuulokkeita on nykyisinkin paljon. Kun en elä kuin sika elää, jokaisella perheenjäsenellä on omat nimellä varustetut nappikuulokkeet. joilla voi kuunnella mistä tahansa laitteesta. Meillä ei tungeta korvanappeja toisen korvista toisen korviin. Sellainen on niiden hommia jotka käyttää vessapaperistakin molemmat puolet.

   Hyvin pyyhkii Nokialla, ihan itse sen tekivät...
 

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:01
E7:n karttaopastus
« Vastaus #44 : 13.04.2012 kello on 18:00 »
Nyt kuukauden E7 ja Bladea verranneena, ainakin opera mini toimii Bladessa huomattavasti paremmin kuin E7:ssa jossa se sekoilee välilehtien kanssa. Lisäksi tiedonsiirto toimii luotettavammin tuossa Bladessa (osaa paremmin vaihtaa WLANista mobiiliin ja viceversa). E7:ssa taas akku kestää standby tilassa pidempään, mutta jos käyttää puhelinta niin Bladessa kestää pidempään. Navigointia en ole Bladella käyttänyt, mutta E7 navigointi sekoilee välillä (alkaa vetämään edestakaisin ohjetta, eli ihan kuin tehtäisiin u-käännöstä kokoajan), lisäksi navigoinnin valikot ovat todella omituisia, esim. koti näppäintä ei löydy muuten kuin ensin laittamalla päämääräksi jotain jonka jälkeen sitten poistaa päämäärän. Vasta tämän jälkeen valikosta löytyy kotiin näppäin. Tai sitten en vain osaa.

Kävin tänään ensimmäistä kertaa testaamassa E7:n karttaohjelmaa. Oli todella positiivinen yllätys. Ei sekoillut, laski nopeasti uuden reitin, kun tarkoituksella käännyin väärästä risteyksestä. Kotinäppäin löytyy hyvin jne.
Tällä mennään toistaiseksi.