Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Manuaali vs Automaatti
Haapaniemen Paroni:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 20.04.2013 kello on 13:33 ---Onko tuosta ryömimisilmiöstä jo päästy eroon?
Oli sijaisautona Sitikka C5 ja tuntui kyllä hullulta, kun piti jarrulla pidätellä valoissa.
Olen tottunut C4 robottivaihteistoon, eikä se ainakaan ryömi ilman kaasua minnekään.
--- Lainaus päättyy ---
Kyllähän sitä manuaaliakin pitää pidätellä mäkilöissä jarrulla,kunhan vaan ette käytä käsijarrua ja sit etsimään ykköstä silmään,kun valot vaihtuneet vihreiksi ;) :D Automaatilla jo kaukana valoista :D
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: Risto66 - 20.04.2013 kello on 13:49 --- Kyllähän sitä manuaaliakin pitää pidätellä mäkilöissä jarrulla,kunhan vaan ette käytä käsijarrua ja sit etsimään ykköstä silmään,kun valot vaihtuneet vihreiksi ;) :D Automaatilla jo kaukana valoista :D
--- Lainaus päättyy ---
Ok
Tuosta vastauksesta voi siis päätellä, että tuollainen ryömintäilmiö ei ole poistunut mihinkään.
Mäessä toki täytyy pitää jarrulla kaikkia autoja paikallaan. Tuo käsijarru on omassani automaattisesti kytkeytyvä, joten sitä en joudu käsin käyttämään. Mäessä toimii mäkilähtöavustin, joten siltäkin osin se lienee helpompaa.
Ainoa hiukan omituinen systeemi on tuo stop & start, joka edellyttää jarrun painamista. Itse kun olen tottunut pysähdyttyäni vapauttamaan jalat polkimilta.
En tiedä kuinka nopeasti valoista pääsen, kun en ole mitään kisaa tuolla liikenteessä ajelemassa. Helppoa se kuitenkin on, kun voi vakkarista valita valmiiksi tavoitenopeuden, eikä tarvitse käyttää muita hallintalaitteita kuin rattia.
pamaus:
Tästä keskustelusta saa käsityksen että automaattia ei voita mikään.
Se vaan ei riitä vielä minulle.
Ja minunkin edellinen auto oli 6v manuaali volkkari. En vaihtanut kytkintä, enkä vauhtipyöriä enkä laatikkoa. Tosin ajoin sillä vaan 280 tkm.
Se taitaakin olla niin, että se on taitolaji tämä manuaalilla ajo. Kaikilta se vaan ei onnistu, kun kytkimet palaa.
Topelius:
--- Lainaus käyttäjältä: Lahti32 - 20.04.2013 kello on 10:55 ---oliko sulla mersu, Audi vai volkkari?
--- Lainaus päättyy ---
zf4hp20.
99:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 20.04.2013 kello on 13:33 ---Onko tuosta ryömimisilmiöstä jo päästy eroon?
--- Lainaus päättyy ---
Minkä takia suunnitellusta ominaisuudesta pitää päästä eroon?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta