Kirjoittaja
Aihe: Käteinen vai kortti (Luettu 15367 kertaa)
« Vastaus #77 : 25.01.2012 kello on 21:30 »
Tässä minä olen sitä mieltä että mitä voit auttaa tien päällä toista niin joskus se palkitsee sinua kun olet itse samassa tilanteessa.
Onhan se näinkin. Just jäätiin loppiaisena vaunun kanssa matkan varrelle kun menovesi loppui.. Mies lähti kävellen kogti seuraavaa taajamaa kunnon lumituiskussa ja me muksujen kanssa istuttiin autossa.. Joku ystävällinen paikallinen oli todennut että tuo lumimiehen näköinen kaveri on varmaan sen vaunuyhdistelmän kuski ja nappasi kyytiinsä jottei miehen tarvinnut kävellä 10 km matkaa..
« Vastaus #78 : 25.01.2012 kello on 21:37 »
Onhan se näinkin. Just jäätiin loppiaisena vaunun kanssa matkan varrelle kun menovesi loppui.. Mies lähti kävellen kogti seuraavaa taajamaa kunnon lumituiskussa ja me muksujen kanssa istuttiin autossa.. Joku ystävällinen paikallinen oli todennut että tuo lumimiehen näköinen kaveri on varmaan sen vaunuyhdistelmän kuski ja nappasi kyytiinsä jottei miehen tarvinnut kävellä 10 km matkaa..
En osaa muuta sanoa, kuin että tuossa olisi ollut Karavaanarin tiepalvelu paikallaan.
« Vastaus #79 : 25.01.2012 kello on 21:40 »
Yksinkertainen varmuustekijä on 4 litran varakanisteri,sillä pääsee huoltsikalle!!!
« Vastaus #80 : 25.01.2012 kello on 22:01 »
Ja minä (+mies) ei olla tyhmyyttäämme koskaan pyydetty Euroakaan.. Maasturilla on kyl noussu ojasta auto jos toinenkin, eikä koskaan oo tajuttu et siit pitäs rahaaki pyytää.. Yksi kaveri oli Sprinterin kans ajanut tien sivuu ja sit lipsahtanu pois päällysteeltä ja suti vasemman puolen pyörät siel ojan penkal. Auto liikkui kui edes takas mut ei noussu. Hinausapua kaveri oli soittanu jostain 30 km päästä ja oli luvattu olla paikan pääl tunnin pääst.. Pikanen nyppäys Pajerolla ja auto oli taas tien puolella. Kaveri kiitteli kovasti, sillä oli perjantai ja kello viiden paikkeilla, joten kotiin oli kaveri varmaan menossa (oisko ollu viel pääsiäinen tulossa tai joku muu pyhäpäivä)..
Terve! Tuolla kun leipänsä reppii pikkuteillä kuormia kuskaillessa, niin ymmärrän hyvin että pienen korvauksen ottaa ylimääräsistä hommista. Tuossakin, kun työn lomassa juteltiin, niin ymmärsin olleeni kolmas sille päivälle. Ja oman aikansa se ottaa, ja se on työajasta pois.
« Vastaus #81 : 25.01.2012 kello on 22:17 »
niin se on .. et hyvä hyvitetään hyvällä nimittäin joskus ennen vanhaan pikkujoulu aikaan löysin lompakon jossa oli silloista rahaa 100mk ei ollut nimeä eikä muuta ..oottelin siinä aikani joskos joku etsis ..ei ollut etsijää vein sen sitten poliisille ihan vain sillä ajatuksella et joskos ois sieltä kysellyt en tiedä minne lompakko sieltä päättyi  no kului vuosi tai jotain kun tytär hävitti lompakkonsa jossa ei ollut niinkään rahaa kuin jokunen ropo , mut se silloin hieman harmitti minnuu kun olin ostanit just uuden linja-auto kortin eipä mennyt ,kuin seuraavaan aamuun niin soitti paikalisen kippon pitäjä et oli löytänyt niiltä nurkilta lompakon likka sai lompsansa eikä mitään ollut puuttunut et näin se hyvä hyvitetään 
« Vastaus #82 : 25.01.2012 kello on 22:27 »
Juu, ei ollut viime talvena vaihtorahaa.. Tuli asiallisen oloinen vähemmistöpariskunt a kysymään hinausapua. Olivat joltain naapurilta saaneet neuvoksi kysellä raktorivetoapuja.. Hintakin (20€) sovittiin ennakkoon. Matkaa oli tapahtuma paikalle n. 2km. Ruotsalaisvalmiste saatiin piennarviivan oikealle puolelle ja tuli maksun aika ohjasi hra "tummaverinen" rva:nsa luokse palkanmaksuun - kaivoi kukkarostaa rutatun 200€ lappusen: "onko rikkoa"  Vakuutteli tulevansa maksamaan "huomenna", joka edelleenkin tarkoittaa kait sitä..
« Vastaus #83 : 25.01.2012 kello on 22:39 »
Juu, ei ollut viime talvena vaihtorahaa..
Tuli asiallisen oloinen vähemmistöpariskunt a kysymään hinausapua. Olivat joltain naapurilta saaneet neuvoksi kysellä raktorivetoapuja.. Hintakin (20€) sovittiin ennakkoon. Matkaa oli tapahtuma paikalle n. 2km. Ruotsalaisvalmiste saatiin piennarviivan oikealle puolelle ja tuli maksun aika ohjasi hra "tummaverinen" rva:nsa luokse palkanmaksuun - kaivoi kukkarostaa rutatun 200€ lappusen: "onko rikkoa"  Vakuutteli tulevansa maksamaan "huomenna", joka edelleenkin tarkoittaa kait sitä..
meille viittoilli yhden kerran kaks kansallispukuista naista kanisteri kädessä tienposkessa näytti siinä olevan parkissa volvokin ei pysähdytty kun tien toisella puolen oli tb sitä en tiedä joskos heillä ei ois sit ollut ropoja jotta oisivat voineet bensansa maksaa kun isäntä painoi vain kaasua ja ajoi lujaa heitin ohi jotaa se aisia jäi nyt selvittämäti mut ei haittaa 
« Vastaus #84 : 26.01.2012 kello on 06:32 »
Jokunen vuosi sitten olimme Puijon näkötorniin ostamassa lippuja,kun edessämme oli isä ja lippalakkinen pojan viikari.Isänsä meinasi, että on vähän hintavat nuo liput,että ei hänellä ole rahaa. Siihen poika isälleen vähän lippa vinossa ja melkein tippa linssissä,että isä vingauta Visaa. He ainakin käyttivät korttia. 
Reissussa aikoinaan oisko ollut 7v poikamme kun kaupan kassalla karkkia ostaissa, myyjä sanoi hinnan niin poika antoi 10e ja sanoi: "laita visalle". Taisi olla se päivä pelastettu myyjällä, oli ollut kuulemma naurussa pitelemistä eikä ihan tainnut riittääkkään.
« Vastaus #85 : 26.01.2012 kello on 12:59 »
Aikoinaan kun oli neliveto auto niin useamman kerran joutu hinaushommiin. Kun kysyivät mitä maksaa niin sanoin. Jos näet joskus jonkun samassa tilanteessa, niin älä aja ohi.
Muutama vuosi sitten lehdessä oli juttu ulkomaalaisesta pariskunnasta joka pohjoiseen ajaessaan oli kadottanut lompakon. Huomattuaan asian palasivat takaisipäin ja Viitasaarella menivät paikallisen poliisin juttusille. Poliisin selvittäessä asiaa hän kysyi naisen nimeä jonka lompakko oli. Nimen kuultuaan poliisi sanoi. Äsken tänne tuo tuotiin ja palautti sen. Nainen tarkasti sisällön ja totesi kaikan olevan tallella. Hyvää mainosta suomalaisille. Kuinkahan pieneen prosenttiin tuo palauttaja sopii.
« Vastaus #86 : 26.01.2012 kello on 13:27 »
Aikoinaan kun oli neliveto auto niin useamman kerran joutu hinaushommiin. Kun kysyivät mitä maksaa niin sanoin. Jos näet joskus jonkun samassa tilanteessa, niin älä aja ohi.
Muutama vuosi sitten lehdessä oli juttu ulkomaalaisesta pariskunnasta joka pohjoiseen ajaessaan oli kadottanut lompakon. Huomattuaan asian palasivat takaisipäin ja Viitasaarella menivät paikallisen poliisin juttusille. Poliisin selvittäessä asiaa hän kysyi naisen nimeä jonka lompakko oli. Nimen kuultuaan poliisi sanoi. Äsken tänne tuo tuotiin ja palautti sen. Nainen tarkasti sisällön ja totesi kaikan olevan tallella. Hyvää mainosta suomalaisille. Kuinkahan pieneen prosenttiin tuo palauttaja sopii.
niin , mutta toivoa sopii et olis moni niin rehellinen ja palauttaus löytämänsä vaikka st sen lompakon voihan sen paluttaa nimettömänäkin jos on kiusaus ottaa vaikka ne egut sieltä itse oisin todella onnellinen jos niin kävis koska niiden uusien korttejen hommaaminen on todella työlästä mut ne egut mitä minullakin on lompakossa ovat paljon helpommin kovattavissa ..
« Vastaus #87 : 26.01.2012 kello on 19:38 »
Toisenlainen(?) tarina kadonneesta lompakosta.
Tulin marketista ja olin työntämässä kärryä katokseen. Huomasin paksun lompakon yhdessä kärryssä. Hetken mietin, mitä tekisin sille. No, sitten katsoin sisälle ja näin ajokortin. Siitä nimi ja soitto numerotiedusteluun. Soitin annettuun numeroon. Ensin luuri lyötiin 3-4 kertaa kiinni. Sitten kun vastattiin, niin selitys oli, että luulin pojan soittavan. Minulla ei ollut salaista numeroa, että numeron piti näkyä. Kerroin lompakosta ja ihmettelyn ääni: Sielläkö se oli?
Parinkymmenen minuutin kuluttua hän tuli noutamaan lompakkoaan. Pikaisen tarkistuksen jälkeen lompakko kassiin ja menoksi. Ei puhettakaan, että olisi korvannut edes soittoja. Eikä kiitoksen sanaa.
Auton takavalojen poistuessa, tuli mieleen, että minkähän takia tuli vaivauduttua moiseen. Jos olisin etukäteen arvannut kohtelun, niin olisin......
« Vastaus #88 : 26.01.2012 kello on 19:49 »
Kerran kovassa kiireessä unohdin lompakkoni postimerkkiautomaat in päälle Seinäjoen rautatieasemalla. Huomasin joskus tunnin päästä, eikä sitä siellä tietenkään enää ollut. Mutta löytötavaratoimisto ssapa oli  . Poliisi sanoi, että nuori ja nätti tyttö oli sen tuonut ja kertoi vielä osoitteenkin. Ostin kaikilla lompakossa olleilla rahoilla kukkia ja vein neidolle. Sen verran helpottuneelta tuntui olo, kun kaikki kortit oli tallessa!
« Vastaus #89 : 26.01.2012 kello on 20:46 »
Minä sain kortilla maksamisesta tarpeekseni,Viitasaaren Sokos-marketissa maksoin ostokset kortilla,vanhan puoleinen rouva rupes maksun jälkeen kassalla kyselemään henkkareita,ostokset oli jo kassissa,maksu suoritettu,ei meinannut antaa korttia takaisin!! Sanoin ,että voin minä hakea autosta ajokortin,menee varttitunti,jono varmaan kassalla kasvaa,kyseli sotutunnusta,en antanut,sanoin kassalle,että olen maksanut ostokset,asia on minun käsittääkseni selvä,sain viimein kortin takaisin,sanoin kuuluvalla äänellä välttäväni kyseistä "muijaa"kassalla,meni punaiseksi !!En ole kortilla maksanut missään sen jälkeen !!! 
|