rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Tupakkamiehen tuska ja tupakoinnin lopettaminen  (Luettu 68526 kertaa)

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:10.09.2019 kello on 21:01
  • Kotka
Vs: Tupakkamiehen tuska ja tupakoinnin lopettaminen
« Vastaus #180 : 1.11.2014 kello on 10:31 »
Kiitti tsempistä, retkeilijä.  Thumb  Kunhan ois aina heikolla hetkellä joku persiille potkasemassa...

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:19
« Vastaus #181 : 1.11.2014 kello on 11:20 »
En lopettanut tupakointia, olen vain lakossa kuolemaan asti, se riittäköön. En muista tarkalleen koska aloitin lakon, 4-5 vuotta suurin piirtein siitä on aikaa. Noin vuosi on nyt jaloissa kiertänyt veri paremmin, ei kylmää enää niin herkästi. Oma tupakointini oli nikotiini/tapa tupakointia. Nikotiinipurkalla pääsin eroon, jopa suht hyvän makuisia nykyään. Ensinmäinen viikko vaikein, purkkaa aina tuoretta suuhun kun tuli nikotiinin himo tai semmoinen tilanne missä tuli laitettua palamaan tavan vuoksi/sosiaalisesti. Joitakin kuukausia näin toimineena rupesin laittamaan jenkkiä joukkoon. Siitä pikkuhiljaa nikotiinipurkka väistyi jenkin tieltä, vaihtuen lopuksi kokonaan jenkkiin. Kesälomalla (1kk) jossain vaiheessa jenkin ja minun tiet erkanivat, päätyen satunnaiseksi käytöksi (kuluvana vuonna ehkä 2-3 kpl). Ohi meneviä ajatuksia tupakan polttamisesta on joskus jossain tilanteessa yläkerrassa käynyt. Tsemppiä ite kullekkin Thumb

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:11.04.2023 kello on 07:07
  • voi kuolema parka,et sinä minua elävänä saa
« Vastaus #182 : 1.11.2014 kello on 11:30 »
Ukkoin lopetti n.14v sitten ennen kuin eka vekara syntyi  Thumb.Kuukaudessa eroon pääsi..siis tupakasta,ei emännästä :laugh:

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:30.10.2022 kello on 20:01
  • Gnothi seauton - Monaco Rambler Vacatione
« Vastaus #183 : 1.11.2014 kello on 12:05 »
Kapteenilla selkeäati tahdonvoimaa kun noin monta kertaa on ollut vuosia ilman. Kiinnostaisi tietää mikä on se kipinä ollut joka tupakoinnin on laukaissut uudestaan?

Samat asiat ne minuakin huolestuttaa ja kun urheilemassakin käy niin koen antavani vastustajille liikaa tasoitusta tupakin vuoksi. Lisäksi aamuköhät jne. vituttaa. Tossa oli lentsukin joku aika sitten ja teki vähän pesää keuhkoputkiin ja kestipä tupakkamiehellä parantuminenkin vaivasta pari viikkoa. Tämä oli taas vähän niinku lopullinen päätös tälle yritykselle.

Tuohon kun osais vastata. Useinhan nää lakot loppuu ensimmäiseen tai viidenteen oluseen. Pidemmät paussit sitten vaan mun kohdalla on lupsahtanut, kun on vaan tehnyt sitä röökiä mieli, eikä hätäpurkkaa lähettyvillä.
Siitä purkastakin pääsee helposti eroon, kun panee mällin huuleen ja ottaa päivä päivältä nopeammin sen talteen ( ei pöytälevyn alle )

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:11.08.2025 kello on 16:59
  • Lahesta
« Vastaus #184 : 1.11.2014 kello on 13:01 »
Itse olen ollut kohta 35-vuoden käryttämisen jälkeen 5-vuotta polttamatta,
tuntui vain että pitää lopettaa ja lopetin.
Kerrasta poikki, ei ollut vaikeaa tälläkerralla.
Nyt keväällä tuntui että veto loppuu ja menin lääkäriin lopulta . Tutkimuksissa juoksin useampaan otteeseen, milloin mitäkin epäilivät. Kuukausi sitten lääkäri kertoi että keuhkoahtaumatauti se sieltä löytyi.
Sanoi että tupakoinnista se alkunsa saa.
Jos oikeasti olisin uskonut poltellessa että myös minuun voi iskeä nuo tupakkataudit, oli
sinkohan lopettanut siltikään. Eikös kaikki vähän usko ja ajattele että en minä vaan nuo kaverit. :D
Lopetelkaa hyvät immeiset ajoissa, älkääkä pelatko "entiiaa".  Ei ole mukavaa herätä kerran-kaksi yössä ottamaan Ventoliinia kun ei meinaa happi kulkea.
Oma valintahan se on ja sitä paitsi kaverihan siitä vain sairastuu.

"JALMARI"

• Kaikkien kaveri Sr.
« Vastaus #185 : 1.11.2014 kello on 13:37 »
  Ei ole mukavaa herätä kerran-kaksi yössä ottamaan Ventoliinia kun ei meinaa happi kulkea.
Oma valintahan se on ja sitä paitsi kaverihan siitä vain sairastuu."JALMARI"

Onneksi eroon pääsit Thumb..oli nuorempana ukolla muutamia aika pahojakin hengenahdistuksia ((astma)),mutta lopetettuaan röökaamisen on poissa pysyneet..mutta ventolinea on aina matkassa,astman vuoksi.Onpa sitä annettu tohtorin ohjeella tenavillekkin,kun syyspöpöt tukkii pienimmillä hapen kulun.

kovasti vaan tsemppiä kaikille lopettamisen yrityksiin

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:22.11.2025 kello on 16:53
« Vastaus #186 : 1.11.2014 kello on 14:00 »
Polttelin tupakkaa lähes 40 vuoden ajan, kunnes sairastuin kurkkuangiinaan ja tauti oli sen verran ärtsy, että viikkoon ei voinut tupakoida ja päätin, kun aloin toipumaan, että olen ilman tupakkaa kunnes on PAKKO panna palamaan. Sitä "pakko panna palamaan" odottelen edelleen, eli lopettamisesta tulee jo 16 vuotta, siis ei ensimäistäkään savua sen jälkeen. 

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:23.07.2021 kello on 13:48
« Vastaus #187 : 1.11.2014 kello on 14:44 »
5.6.07 on tullut vedettyä viimeinen neuvostovalmisteine n filtersavuke. Hyvin on toimeen tullut ilman tupakkaa.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:23
  • Eipä turhia höttyillä :)
« Vastaus #188 : 1.11.2014 kello on 14:50 »
Oma isä on allekirjoittaneella hyvä motivaattori. Hällä on ollut ilmarintaa, tupakkayskää, jne. juttuja jo aiemmin ja nyt sai vielä keuhkoahtauataudink in kun ei noista "varoituksista" aikaisemmin piitannut. Nyt ihan varmasti kerkiää miettimään ja pitkään kannattiko kun sai tuollaisen kuolemantuomion, hitaan ja tuskalisen eikä nykylääketiedekään voi asialle yhtään mitään :-X

Lyhyesti: Ikinä ei ole tullut omaan mieleen edes aloittaa tupakointia, eikä tule! >:(

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:30.11.2025 kello on 22:46
« Vastaus #189 : 10.12.2014 kello on 23:48 »
6 viikkoa ilman tupakkaa. Mielessähän se on päivittäin ja nenä pystyssä haistellaan tupakoivien savuja. Kyllä tuoksuukin hyvältä. Yllättävän helppoa on ollut. Pääkoppa vaan pitää osata kääntää siihen asemtoon että päätös lopettamisesta tulee. Itseasiassa olen hieman ihmetellytkin kuinka kauan tätä lakkoa on pitänyt odotella ennen ryhtymistä  tuumasta toimeen.

• Kaikkien kaveri Sr.
« Vastaus #190 : 11.12.2014 kello on 06:49 »
6 viikkoa ilman tupakkaa. Mielessähän se on päivittäin ja nenä pystyssä haistellaan tupakoivien savuja. Kyllä tuoksuukin hyvältä. Yllättävän helppoa on ollut. Pääkoppa vaan pitää osata kääntää siihen asemtoon että päätös lopettamisesta tulee. Itseasiassa olen hieman ihmetellytkin kuinka kauan tätä lakkoa on pitänyt odotella ennen ryhtymistä  tuumasta toimeen.

Hienosti Sulla menny Thumb  ja tulee varmasti menemäänki :D Hitokseen tsemppiä ja onse hyvä ettet oo sauhuja suuremmin kaivannut....
Kohti terveempää elämää :-* Thumb Thumb

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:11.08.2025 kello on 16:59
  • Lahesta
« Vastaus #191 : 11.12.2014 kello on 07:22 »

Hienoa JJJ
Juuri näin, eiku zemppiä. Thumb

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
« Vastaus #192 : 11.12.2014 kello on 08:57 »
Itseasiassa olen hieman ihmetellytkin kuinka kauan tätä lakkoa on pitänyt odotella ennen ryhtymistä  tuumasta toimeen.

Lakkoa, vai henkistä kasvua, joka on laittanut elämän arvoja parempaan järjestykseen.  Thumb

• Vieras
  • Vs: Tupakkamiehen tuska ja tupakoinnin lopettaminen
    « Vastaus #193 : 11.12.2014 kello on 11:23 »
    Mulla on nyt takana 8,5v savutonta elämää 20v tupruttelun jälkeen.
    Lopettamispäätös kypsyi aika nopeasti ilman isompia harkintoja ja lopetus tapahtui kerralla ilman korvikkeita. Ainoastaan Jenkki-purkkaa silloin tällöin jauhoin, mutta en sitä nyt korvikkeeseen rinnasta.
    Tällä hetkellä röökin haju on yksi etovimmista katkuista jota tiedän ja apella ja anopilla käydessä vaatteet lentää kotiin päästyä samantien tuuletukseen ja pesuun, kun polttavat sisällä.

Lopettamisesta asti on kuitenkin mielessä kaihertanut, että joskus voisin sikaria maistaa. En kuitenkaan ole uskaltanut sitäkään ja kun ei niin isoa mielitekoa ole ollut, niin olen jättänyt väliin. Jokunen viikko sitten kuitenkin olin kaverin varpajaisissa ja siellä tuli sikaria parin tötsyn verran maistettua. Onneksi ei laukaissut röökin himoa...ehkä siitä syystä, etten edes muista polttaneeni  ;D

• Kaikkien kaveri Sr.
    « Vastaus #194 : 11.12.2014 kello on 12:24 »
    Mulla on nyt takana 8,5v savutonta elämää 20v tupruttelun jälkeen.
    Lopettamispäätös kypsyi aika nopeasti ilman isompia harkintoja ja lopetus tapahtui kerralla ilman korvikkeita. Ainoastaan Jenkki-purkkaa silloin tällöin jauhoin, mutta en sitä nyt korvikkeeseen rinnasta.
    Tällä hetkellä röökin haju on yksi etovimmista katkuista jota tiedän ja apella ja anopilla käydessä vaatteet lentää kotiin päästyä samantien tuuletukseen ja pesuun, kun polttavat sisällä.

Lopettamisesta asti on kuitenkin mielessä kaihertanut, että joskus voisin sikaria maistaa. En kuitenkaan ole uskaltanut sitäkään ja kun ei niin isoa mielitekoa ole ollut, niin olen jättänyt väliin. Jokunen viikko sitten kuitenkin olin kaverin varpajaisissa ja siellä tuli sikaria parin tötsyn verran maistettua. Onneksi ei laukaissut röökin himoa...ehkä siitä syystä, etten edes muista polttaneeni  ;D

On se vaan hyvä ettet luisunut ""pahoille "" poluille takasi Thumb Thumbvaikka maistoitkin vähän :) Pysyhän tiukkana ja terveenä Thumb