Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Tupakkamiehen tuska ja tupakoinnin lopettaminen
joo o:
--- Lainaus käyttäjältä: Onneva - 16.07.2013 kello on 11:05 ---Molempiin harrastuksiin saa ainakin kaikki rahat hukattua :)
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä ne johonkin häviää. Varmin tapa hävittää rahat on yrittää viljellä pientä maatilaa. Jos kellä vielä on rahaa niin kanattaa kokeilla >:(
vippe:
--- Lainaus käyttäjältä: joo o - 16.07.2013 kello on 11:36 ---Kyllä ne johonkin häviää. Varmin tapa hävittää rahat on yrittää viljellä pientä maatilaa. Jos kellä vielä on rahaa niin kanattaa kokeilla >:(
--- Lainaus päättyy ---
No juu...ruokohelpivil jely mei persiilleen..eka Vapo torppas..sit yks mikä halus tehä sopparin sen ostosta torppas..nyt ne murskattu pellolle ja roundupattu..se kokeilu makso kevyet 4000e ..notta on toi viljelemine sit niin ihanan halpaa..Pellot on menossa vuokralle. Työkalut myyty..kohta kun vielä muutama vuosi niin menee koko perkleen tila myyntiin ;D Sitten on jo oltu röökamatta sen 10 vuot..ny tulossa 2 vuotta :D siis mulla..Tuo isäntä alko vit..uuntumaan ja on sit pikkuhiljaa alkanut aika säännölliseen tupakinpolttoon..mi nä en.
Mulli:
Itse lopetin tuossa vuosi sitten. Vaikuttaisi toisaalla internetissä mölyämäni perusteella siltä, että vuosi olisi täyttynyt eilen. Senpä kunniaksi tulinkin kiskoneeksi palkeet täyteen itiöitä.
Champix oli lyhyen aikaa apuna, vaan käytännössä eniten apua oli addiktion toiminnan ymmärtämisestä. Hyväksymällä sen, että omaan ajukoppaan ei ole joka tilanteessa luottaminen, onnistuin hommassa.
Tupakkahan ei kuulu ihmisen normaaliin elämään, vaikka siitä muutaman kymmenen vuoden aikana tuleekin kiinteä osa ihan kaikkea. Ennen lopettamista suosittelen pohdiskelua. Pitää ymmärtää, että on palaamassa normaaliin sen sijaan että rakentaa ambivalenssimyllyn (ei ole oma keksintöni tämä sanahirviö), jossa vääntää itsensä kanssa kättä pitämällä itsensä väkisin nikotiinittomassa epävarmuuden tilassa.
Kun ei lakkoile, vaan lopettaa, ei lankea. JA lopetuksensa jälkeen pitää ymmärtää myös lopettaa se lopettaminen. Ikäänsä ei voi roikkua ex addiktina. Ei se sentään mitään sotaveteraaniutta ole.
Tosin... Se, mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille. Niin että onnea vain mille tahansa tavalle, jonka saatte toimimaan tuossa puuhassa Thumb
Haapaniemen Paroni:
Se on vähän,niin kuin yrittäs lopettaa kahvin juonnin,mulla ei ole vieläkään loppunut,tupakin poltto mutta aikasakin kutakin ;)
JJJ:
Taas on sen aika..melkein kolme vuotta siitä kun aiheen aloitin. Eilen illalla kymmenen aikoihin ruttasin loput tupakit ja heitin roskikseen. Päätin oikeastaan mennä vaikeimman kautta aluksi. Heti ensimmäisenä päivänä 15 h työvuoro känniääliöiden kanssa. Lisäksi ei mitään korvikkeita vaan nikkiksestä kärsitään ja kovasti. Onneksi huomenna on vapaata niin voi olla helpompi päivä. Jännä juttu kuinka kiristää hermoja ihan oikeasti ja tuntee itsensä käveleväksi ruutitynnyriksi :-X Pienetkin asiat tuntuvat ärsyttävän paljon. Toivotaan että tasoittuu muutamassa päivässä...
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta