Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Tupakkamiehen tuska ja tupakoinnin lopettaminen
JJJ:
Saakutti soikoon. Tämä on nyt oikeastaan toinen todellinen yritys lopettaa tämä nikotiiniriippuvuus . Ensimmäisellä kerralla -09 käytin apuna champix merkkistä valmistetta joka auttoikin aivan loistavasti. Jo vajaan viikon päästä kuurin aloittamisesta tupakki maistui *askalle ja riippuvuus olikin enemmän henkistä kuin fyysistä. Lääkkeen sivuoireet: huonovointisuus, unihäiriöt,painajaiset ja lievää alakuloisuutta. Saakutti se toimi ja 3 kk kuurin jäljeen olin edelleen savuton (no vielä toisetkin 3kk kunnes posiolla jouduin jarruvikaisella autolla talven ensimmäiseen lumimyrskyyn ja aattelin että jos pikkuaskin ostais vitutukseen... No, ne nikotiinireseptorit aktivoitukin sitten samantien....).
Miksi sitten champix. Just siksi että sen tarkoitus on vierottaa nikotiinistä eikä vaihtaa tupakkiriippuvuutta purkka/pilleri/laastaririippuvuudeksi ja useissa tapauksissa sitten on laastari persiis purkka suussa ja tupakki huulien välissä jolloin se nikotiiniriippuvuus nyt ei ainakaan vähene mutta palalataan nykyhetkeen.
Champixin valitsin taas. Zyban hirvittää mielialalääkehistor iallaan. Ties vaikka laittais kattokruunuun roikkumaan ? Aloitin kuurin 20.12 ja kaksi viikkoa siitä eteenpäin on ensimmäinen tupakiton päivä, eilinen siis. Tällä kertaa lääke ei ole siis vaikuttanut pätkääkään. Ehkä unimaailma on vilkastunut mutta thats all. Eilen, ensimmäisenä savuttomana päivänä nikkikset olivat aivan kauheet. Mikään ei auttanut ja kaksi nikotiinpurkkaa piti illalla ottaa jotta sen verran rauhoittui että sänkyyn pääsi. Olen töistäkin muutaman päivän pois jotta en hermostuksissani käy asiakkaisiin kiinni :D Tänään, toinen päivä meno jatkuu samalla tavalla. Äsken otin yhden purkan jotta saa töllötintä katsottua. Olen hyperolotilassa urakoinut firmojen paperiasioita ja kun stadissa kävin laskuja viemässä niin kyllä voortti lensi agressivisesti pitkin moottoritietä. Jotain pitäisi tunkea suuhun koko ajan mutta kun ei viitsis kerätä taas takas niitä kiloja mitä syksyllä tiputin. Urheiluhommat aloitan tosissani loppukuusta jos vaan savuttomana selviän viikon päästä alkavasta reissuviikosta auton ratissa.
Kuis te jotkaa olette saman taistelun käyneet läpi ja voittaneet, millä konstilla?
En tarvitse sellaisia kommentteja missä röökit heitetään ikkunasta ulos ja thats it tms vaan muiden huonon itsekurin omaavien kokemuksia.
99:
--- Lainaus käyttäjältä: JJJ - 3.01.2012 kello on 23:30 ---Kuis te jotkaa olette saman taistelun käyneet läpi ja voittaneet, millä konstilla?
--- Lainaus päättyy ---
Aikoinaan kiroamalla ja ajattelemalla että v...tu jos ny poltan niin menee viikkojen kärsimykset hukkaan...Stana.
Oikeasti, koita löytää joku sijaistoiminto. Pastillien syöminen, veden juominen, (hammas)tikkujen pureskelu, jne...
Ps. kaljan kun saa eteen niin silloin on tosipaikka. Itse menin ulos seisomaan kunnes tuli kylmä (ei tehny enää mieli ja kaljakin pysyi hyvin kylmänä ;) )
nm. reilu 15v lakossa..
Kare:
Terve!
Heitä vaan ne röökit lasista mäjellen. Vaikka kuinka vituttais, niin on se loppujen lopuksi paljon helpompi ja mukavampi tapa lopettaa kuin pakko. Sitten kun mennee reiät niin tukkoon, ettei savu mahu kulkemaan, niin sehän hauskaa on. Keuhkoahtauma ei oo ollenkaan kiva kaveri.
Normaali lunssakaan ei oo sen kanssa normaali, ite oon nyt joulusta asti kuunnellu vinkumista ja kurnutusta keuhkoista, eikä mitään jaksa tehäkään, kun ei saa kunnolla nukutuksi.
Vaan eihän se tosi tupakkimiehelle vaikuta vaikka mitä sanois, vaikka tervaset keuhkon rämmäleet askin päälle nakkais. :( Omasta nupista se lopettaminen lähtee. Tsemppiä vaan.
teebasso:
Jou ! Eilen päätin lopettaa ja ajatus tuntui hienolta. Mutta kun mutta... Kun tänään menin kauppaan niin vaistomaisesti kopasin taskuja ja sanoin kassapimulle: " kaks chesterfieldiä" . Kun tulin kaupasta ,arvaattekos kuin otti pattiin kun en muistanut mitä olin päättänyt. Perke, huuleenhan yksi jos toinenkin tiensä löysi. Huomenna taas yritetään. 40v korsi porsaaan suussa on ollut. Nyt kyllä yritän tosissaan. Vaimo vainaa laittoi aikanaan mallu askin kirjahyllyn kulmalle ja joka aamu mietti kumpi on vahvempi. Vaimo oli. Poltti 15 vuotiaasta 22 :seksi.
sipu:
hei hienoa että olet alottanut nyt tuon tupruttelusta luopumusen ! :)
siitä nostan hattua ja 10 bointsii .. :)
jos mahdollista niin kokeile sitä sähkötupakkaa
ja toki sitä purukimia on parempi jauhaa
kuin röpötellä kessuu
olen joskus ollut tai oikeastaan monestikkin ollut lakossa
siis kirjaimellisesti , kunnes tuli niin rankat jutut ja tuokin tapa loppui
ei kivuttomasti eikä helpolla ...
siittä on yli 10v ja vieläkin aattelen , et otampa sumpit
ja poikkean ulkona kessulla
kunnes helpotuksesta huokasen , et ei tarviikkkaa mennä
tapa mikä oli tapa sekin
no joskus olin myöskin hypsoosissa
irtri tupakasta kursilla !
ja sekin auttoi jopa muutaman vuoden olin ilman
tuo oli kivutonta ..ihan iisiä oli minulle silloin tuo tumppaus :)
mut mikä tyhmä sit taas alotin ja siittä muutaman vuoden päästä
se loppuikin sitten lopullisesti
ei päässyt tupakille pitkien sairaalassa olo aikojen vuoksi
sillä tilanne oli niin huono
ettei voinut kessuille lähteä
mutta kun kotiuduin annoin joka ikisen kessun pois
ja luulen , et sekin oli hyvä konsti
ei voinut polttaa kun ei ollut mistä ois polttanut ...
vaikeaa se oli ja mieli teki paljonkin tupruttelua ..
mut jos yhtään lohruttaa
niin aika ....
sitäkin mielitekoa haalistaa ::)
kun vaan et anna periksi tupruttelulle !!!!
ihan älyttömästi semppiä
myöskin TEILLE !!!!
jotka saman asian kanssa painitte
älkää antako periksi
sillä yksi tupakki
onkin äkkiä aski ja kaks päivässä :o
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta