Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Tupakkamiehen tuska ja tupakoinnin lopettaminen

<< < (2/74) > >>

Arska-k:
Sitten kun LUULET olevasi "kuivilla" unohda se "yksi tupakka" v*tutukseen tai juhlan kunniaksi! Olen jopa kahden savvuttoman vuoden jälkeen joskus sortunut "sen yhden" jälkeen! Onneksi itsellä ei kaljoitellessa edes tupakkkakaudella savut kiinnostaneet tai maistuneet. Aivan selvinpäin on nuo retkahdukset sattuneet, useimmin kalareissussa. Muttei epäonnistumisesta kannata lannistua! Kyllä se onnistuu! (Viimeistään sitten kun on hiekkaa suussa)

Jalmari:
Onnea vaan lopetukselle , kyll se siit.
Itsellä tuli 01.01 3-vuotta täyteen, luulin jo vuosia ettei onnistu ikinä.
Itse lopetin 30-vuoden aikana vähintään kerran vuodessa, olin kaksi täyttä päivää ja kolmentana kokeilin että ei kai tuo enään maistu ja yllättäen huomasin että maistui. ;D
Tälläkertaa aloitin listaamalla jo joulukuun alussas kaikki hyvät asiat ja huonot asiat mitä tupakka tuo ja antaa.  Hyviä ei muuten ollut sen hermosavun lisäksi oikein muita.
Huonoja mietiskelemällä päivittäin loppuvuosi olin jo valmis lopettamaan.
Kolme päivää eli toisen , kolmannen ja neljännen päivän pureskelin niksapurkkaa ja sitten lopetin senkin. Niksaoireet hävisivät vissiin viikon sisällä .
 Päätin jättää yhden tupakan polttamatta kaikki muut on sallittuja ja se kielletty on se ensimmäinen.  Vieläkin tekee pirusti joskus mieli sitä ekaa , mutta en uskalla ottaa kun pelkään repeäväni taas. Menee kyllä nopeasti ohi , eikä oikeastaan ole vaaraksi lopetukselle koska se ekankielto estää sen.
 Paino nousi kivasti ja muuta sellaista , mutta lääkäri sanoi että ylipaino tietyissä rajoissa on terveellisempi kuin tupakanpoltto, tiiä sitten.
 Nyt yritän ssada painoa aisoihin , vaikuttaa että onnistunkin. ;D ;D ;D

JJJ:
3. aamu savuttomana.. Hieman helpompi kuin eilinen. Ihan hyvä kun pitäisi lähteä liikenteeseenkin  ;D Eilen illalla piti kuitennii ottaa se yksi nikotiinipurkka. Kävin myös hankkimassa naposteluhimoon miniporkkanoita jos vaikka söisi itsensä niistä keltaiseksi  :D
Sipu: Kova tie se sullakin on ollut. Itse toivoisin että saisi ihan "normaalisti" lopetettua ilman terveydenhuoltohenk ilöstön järjestämää "mahdollisuutta".

Teebasso: Näyttäisi siltä jotta kivinen tie se sullakin tulee olemaan. Suosittelen Champixin hakua lekurilta. Ainaskin ensimmäisellä kerralla se toimi loistavasti. ilmeisesti varekliinille (vai mikä se nyt oli) tulee jollain lailla immuuniksi jos useamman kerran sitä käyttää ?

Arska-k: Juu, tuohon lankesin jo kerran joten yritän nyt olla viisaampi. Aika helvatun nopeaan aivot taas alkaa kaipaa nikotiiniä pienenkin lipsahduksen jälkeen. ;D

Kare: Ei ole helppoa nakata askia. Olen polttanut "vain" reilut 20 v ja ehtinyt hankkia aikamoisen riippuvuuden. Olen muutenkin aika addiktoituva luonteeltani.

99: Nyt napsitaan miniporkkanoita. Ne on jees ja kun kaveriksi porkkanoiden sekaan suuhun änkee väkevän minttupurkan jota pureskelee samaan aikaan eri puolen hampailla niin on ainakin jotakin tekemistä  :D :D

Nii, sähkötupakki josta ei saa nikotiiniä olisi mahdollisesti ihan loistava apuväline, mutta aikaisemmin olen ostanut niitä "pillejä" mistä saa imettäessä nikotiinia ja niistä ei kyllä ollut mitään hyötyä. Jos tuommoisen sähkötupakin saisi r-kioskilta haettua niin kävisin kokeilemassa. Toistaiseksi niiden hankkiminen nettitilauksena ulkomaailta ei auta tähän tilanteeseen lainkaan ja en nyt edes viitsi useita kymppejä (?) niihin uhratakaan. Todennäköisesti ehtii tämä "pahin" vaihekin mennä ohi ennen kuin lähetys edes olisi saapunut kotiovelle.

Kiitos kaikille tuesta. Taistelu jatkuu ja keskustelu asiasta myös. Huomenna onneksi vielä vapaa. Perjantaina joutuukin sitten lähtee kiristelemään ikeniä työmaalle  :o

"Masi":
Viisi vuotta takaperin vasemman keuhkon alin neljännes poistettiin ja kymmennen päivää sairaalassa maatessa oli helppo alkaa sikarin polton lopetus kolmenkymmenen vuoden jälkeen. Pikku sikareita paloi noin 20 kpl per päivä ja edelleen hyvin tummien juomien nauttimis tilanteessa tulee sikarin maku suuhun ja jos joku laittaa sikarin palamaan, niin haju jo hurmaa, mutta savuakaan en ole sen jälkeen ottanut, mutta en kyllä ole ketään mennyt kieltämäänkään. On yksi kaveri joka aina muistaa muistuttaa kaikkia polttavia tupakan vaaroista, mutta en usko että se ketään saa lopettamaan. Kyllä se on tehtävä itse se päätös, mutta tietysti kotiväen kannustus auttaa aina pikkaisen eteenpäin.
Joten onnea lopetuksesta :)

Kare:
"Kare: Ei ole helppoa nakata askia. Olen polttanut "vain" reilut 20 v ja ehtinyt hankkia aikamoisen riippuvuuden. Olen muutenkin aika addiktoituva luonteeltani."

Terve!

Ei varmaan olekaan, mun mielestä vaan on harvassa semmosia "ukkoja ja akkoja" jotka pystyy olemaan polttamatta, jos  tupakkia on taskussa tai pöydän kulmalla. Jos oikeesti haluaa lopettaa, niin hetkellinen himo mennee ohi sitä tupakkia hakiessa. Lasillinen vettä kannattaa juua joka välissä, ja ne porkkanat on hyviä. Mutta oma asenne ja luja tahto on ne mitkä ratkaisee.
Tutkimusten mukaan paino nousee tupakoinnin loppuessa, vaik´ei söisi yhtään enempää kuin ennen. Ruokailu tottumukset ja mahdollinen liikunnan lisääminen auttaa siihen

35v. minäkin ehin poltteleen ja runsaastikin. Nyt ollut +15v. ilman, ja nykyään ei tupakasta ja polttelusta nää unta enää läheskään joka yö ja 3-4v. jälkeen tupakka rupes haisemaan pahalle. Kuitenkin mulla on semmoinen luulo, ettei kärsi edes maistaa saatikka koko tupakkia poltella, varmaan alkas tupakointi uudelleen.
Jos ei mitään isompia krohinoita ole vielä keuhkoissa, saattaa kuntokin vielä palautua.

Lopettaminen on kaiken kaikkiaan kannatettava asia, suorastaan "miehen työ".

Sevverta vakava asia, että laitampa noi hymiöt johonkin muuhun aiheeseen tälläkertaa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View