Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Tupakkamiehen tuska ja tupakoinnin lopettaminen
Onneva:
Lopetin 20 vuotta sitten ja olin polttamatta 11 vuotta. Lukuunottamatta satunaisia, muutaman kerran vuodessa poltettuja röökejä. Sitten tuli kohtalokas viikon matka jolloin poltin joka päivä. Siihen nasahdin ja sen jälkeen olin 2 vuotta täysin koukussa. Ensin poltin melkeimpä itseltänikin salaa..
Nyt olen ollut lähes 7 vuotta polttamatta. Päätin lopettaa nikotiinipurkan ym. tuotteiden avulla. Purkkaa söin 4 vuotta ja ajattelin, että huihai, kunhan en polta. Päätin myös, etten voi edes kokeilla miltä tupakka maistuu, ei hatsiakaan niin kauan kun syön Nicorettia. Purkan sain vihdoin ja viimein viime keväänä lopetettua, ksylitolipurkan kautta.
Aika kivinen oli tupakan lopettajan tie, mutta kyllä se viimein on onnistunut. En polta enää ikinä. Unia olen vielä joskus nähnyt. Yleensä niin päin, että unessa olin harmissani kun olin munannut lopettamiseni ja poltin.
Minua on aina harmittanut muutamien ihmisten vähättälevä asenne tupakoinnin lopettamiseen. Jos se olis helppoa, niin tuskin aikuiset ihmiset polttaisivat.
Olen yritysteni kautta oppinut, että minulle ei tule koskaan sopimaan ns. viihdetupakointi. Olen loppu elämäni koukussa. Yleinen asenne on myös niin tupakkavastainen ja tupakoinnista on tehty niin kallista ja hankalaa, että olen todella helpottunut kun ei enää tarvitse polttaa. Terveydestä puhumattakaan.
Tsemppiä kaikille! Kyllä se onnistuu lopulta!
Korjaus: Hupsan, mähän jauhoin Nicorettea 5-vuotta.
hartsakoski:
Joopa joo,tuttuja on tarinat.Tasan vuosi sitten päätin reilun parinkymmenen vuoden tupruttelun jälkeen,että nyt se loppu.Ei ollut mitään vaikeutta eikä vierotusoireita kuten niin monen aik.yrityksen aikana.Ajattelin että tämähän olikin helppo juttu kun tosissaan asian päätti.Niinhän sitä luuli.Tuli juhannus ja tyttäret miehineen jussia viettämään,molemmat kovia tupakkimiehiä.Minä reteesti että antakaapa mullekin yks,että kyllä tuo nyt kärsii savut nykästä.Eipä ois kärsiny!Äijää on siittä lähtiin taas viety ku kuoriämpäriä.HÄVETT ÄÄ.Nyt on taas sisäinen psyykkaus päällä että kohta loppuu.Tiedän pystyväni siihen.Kun se päivä kohta koittaa,sitten ei enää ikinä eikä millään tekosyyllä mitään savuavaa huulten väliin!
Pekka:
Tähän lopettaneiden porukkaan on kova pyrky meikäläiselläkin.
Helposti se polttaminen uudestaan alkaa, jos vähänkin hellää päätöksestä.
Palaan asiaan kun on jotain kerrottavaa.
Kova draivi päälle vaan. Kyllä se siitä.
bürre:
Tämä ikuinen epäonnistuminen lopettamisen suhteen on tuttu, voinkin suositella kokeilemaan sähkötupakkaa. Hieman korkea hakintakynnys, ulkomailta tilaaminen, lienee ainoa syy miksei ole yleistynyt laajemmin. Ihan uteliaisuuttani tilasin tuollaisen kokeilupaketin, ajattelin ettei maksa juuri mitään ja ainahan uusia teknisiä vempeleitä pitää kokeilla ;D
Tupakointi väheni välittömästi puoleen, poltin sekä sähköä että normaalia pari viikkoa. Tuon parin viikon jälkeen huomasin suureksi yllätykseksi polttavanikin vain sähköversiota, enkä lainkaan enää tehnyt mieli "oikeaa tupakkaa". Ei ehkä sovi kaikille, mutta tupakoinnin lopettaminen ei henkilökohtaisesti ole koskaan ollut niin helppoa, kävihän se täysin vahingossa ja suunnittelematta.
Kyse ei toki sinänsä edes ole lopettamisesta, vaihdoin vain oikean tupakan sähkötupakkaan, mutta ottaen huomioon että samalla pääsin eroon nikotiinia lukuunottamatta kaikista tupakan haittapuolista, olen ihan tyytyväinen vaihtoon. Sähkötupakkaanhan on saatavilla nikotiininesteitä eri vahvuisina, joten seuraavaksi ajattelin pienentää nikotiinpitoisuutta hiljalleen pienemmäksi, vähenee sekin riippuvuus sitten toivottavasti kuin itsekseen.
http://www.sahkotupakka.info/
http://www.e-savuke.com/
Alan:
Pastillit auttoi, mutta varsinainen kannustin oli jatkuva kurkun ärtyminen, joka pahimmoilleen vei äänen kokonaan.
Viimeinen tupakka paloi 2002 marraskuussa, mutta eriasteisesti polttamatta olin jo sitä ennenkin ja säännöllinen tupakointi jäi vuoteen 1999.
Joskus nuotiolla istuskellessa tekee vielä mieli, mutta osaisikohan sitä edes polttaa enää. :o
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta