Me viimevuonna oltiin vain kerran valtakunnan verkossa Onnelassa, muulloin "puskassa".
En tietenkään yllytä ketään rikollisuuteen.
Mutta itse olen ollut pitkään "varastetuissa"akuissa. Menen akun ja volttimittarin kanssa jäteasemalle kun vien muutakin sinne kuuluvaa jätettä, siis raaka-ainetta. Kun hoitaja katsoo muualle, mittaan siellä olevia akkuja mittarilla, jos on sopivan kokoinen, uudehkon näköinen, jännite reilusti yli 12 V., suoritan vaihdon.Ellei niin "rikos" jää seuraavaan reissuun. Olen ottanut kotona akusta kuvan, jos jään kiinni, uskon saavani lievemmän rangaistuksen?
Jos saan vaihdokin, kotona sitten lataan ja koepuran kellon kanssa, jos huono niin uusi reissu.
Mielestäni oon saanut muutaman hyvänkin. Esim. kaverin traktoriin vein. Häneltä loppui löpö syksyllä, kaatoi uutta tankkiin, starttasi, ei lähtenyt, aatteli ilmaan keväällä, ilmasi keväällä, lähti lataamatta setori käyntiin.
Aiemmin Romukioskissa oli suuri valikoima, he kun maksavat akuista. Sitten saivat ohjeen että eivät saa antaa mitään, siellä on aina henkikuntaa paikalla, ei vaihto salaa onnistu.
Mielestäni tämä on parempaa kierrätystä, kuin uudelleen sulatus, tosin ei niin työllistävää?