Kirjoittaja
Aihe: Ottaa päähän. (Luettu 117268 kertaa)
« Vastaus #556 : 14.01.2015 kello on 17:36 »
« Vastaus #557 : 14.01.2015 kello on 17:39 »
« Vastaus #558 : 14.01.2015 kello on 17:41 »
Siks mä kävelenkin löysissä maastohousuissa.... ..........  t migel
« Vastaus #559 : 14.01.2015 kello on 17:44 »
« Vastaus #560 : 14.01.2015 kello on 17:50 »
Kikka kolmonen. Puuro, siis vesihaudekattila. Hitokseen iso kasa kynsiä sinne, ja hunajaa niin että just peittyy. Kaks tuntia keittoa ja sitte näitä läpikuultavia makupaloja tikulla naamaan. Seuraavana päivänä siitä makuhunajasta kastike. Eikä haise valkosipuli, mutta herkkua on.
Kikka nelonen jonka opin itävallassa. Knoblauchrahmsuppe. Sipulia, ja pirusti valkosipulia kattilaan veteen, niukkaan veteen. Vaikka kasvis tai liha liemikuutio, mustapippuria, suolaa. Pitkä keitto ja sauvasekottimella soseeksi. Kermaa, ja kökkäre voita. Eikä haise valkosipuli, mutta herkkua on. Jos vähä haisee niin niin heitä ennen soseuttamista persiljaa kourallinen kyytiin. Jos et luota hajuttomuuteen niin purista sitruunasta mehut sekaan. Ei haise. Annosmaljaan leipäsiivu pinnalle ja vaikkapa emmenthal raastetta reilusti, uuniin grillivastuksen alle hetkeksi.
Tai sitte antibioottikuuri, taas...
Ei ollenkaa huonompia vinkkejä. Vois kyl testata. Se vaan ku tota pitäs sit vissii vetää päivittäin ympäri vuoden. Tääkään tauti ei varotellu yhtään, vaan iski ku salama kirkkaalta taivaalta. Kuopuksen kanssa olin nimittäin lääkärissä eilen ja jos ois mitään oiretta ollu ni oisin eilen pyytäny kattomaan. Päänsärky iski kotimatkalla ja vartissa oli posketki arat. Hunaja ei ny täl hetkel sovellu mun käyttöön..
« Vastaus #561 : 14.01.2015 kello on 18:06 »
Hitto ko repesin  Mutt,mutt siihenki = olemassa "hoitomuotoja" =neksi 
Joo se vastalääke on venäläinen käärmesalva.... Pehmentää kovettuneet lihakset, mutta valitettavasti ei toimi päinvastoin.
« Vastaus #562 : 14.01.2015 kello on 18:18 »
Ei ollenkaa huonompia vinkkejä. Vois kyl testata. Se vaan ku tota pitäs sit vissii vetää päivittäin ympäri vuoden. Tääkään tauti ei varotellu yhtään, vaan iski ku salama kirkkaalta taivaalta. Kuopuksen kanssa olin nimittäin lääkärissä eilen ja jos ois mitään oiretta ollu ni oisin eilen pyytäny kattomaan. Päänsärky iski kotimatkalla ja vartissa oli posketki arat. Hunaja ei ny täl hetkel sovellu mun käyttöön..
Kokeile vielä!! kaksi sormen mittaa omenaviinietikkaa lasiin, vettä sormen mitta ja hieman sokeria sekoitetaan hyvin ja kurlaten kurkusta alas..toistetaan tarpeen mukaan,
« Vastaus #563 : 14.01.2015 kello on 18:24 »
« Vastaus #564 : 14.01.2015 kello on 22:44 »
Kokeile vielä!! kaksi sormen mittaa omenaviinietikkaa lasiin, vettä sormen mitta ja hieman sokeria sekoitetaan hyvin ja kurlaten kurkusta alas..toistetaan tarpeen mukaan,
Sokeridieetillä vielä hetken, ei passaa ny juur testata. Ja sikäli on kyllä aukko sivistyksessä et mikä ihme on "sormen mitta" ? 
« Vastaus #565 : 14.01.2015 kello on 22:55 »
Sokeridieetillä vielä hetken, ei passaa ny juur testata. Ja sikäli on kyllä aukko sivistyksessä et mikä ihme on "sormen mitta" ? 
En tiedä, päteekö joka paikassa. Opin, että sormen mitta on sormen leveys, mutta jos oli hyvää tarjolla, laitoin sormen pystyyn lasin viereen.
« Vastaus #566 : 15.01.2015 kello on 06:42 »
Joo! Vesseli sen jo kertoi, vanha mittaustapa jolla ilmeisesti viina annoksia mittattiin vanhassa maassa..
« Vastaus #567 : 15.01.2015 kello on 10:08 »
Joo! Vesseli sen jo kertoi, vanha mittaustapa jolla ilmeisesti viina annoksia mittattiin vanhassa maassa..
Viinaa kait voi lotatta ilman sormi mittaa, mutta konjamiini ja sen eri sukulaiset, visky, pastis ja moni muu jalo juoma edelleen mitataan ja sekoitetaan sormi mitalla. Ohut sormiselle vähemmän ja kunnon turvonneille enemmän. 
« Vastaus #568 : 15.01.2015 kello on 10:40 »
Sarvikuonoa kun alkaa käyttämään niin sen hoitoa alkaa kaipaamaan heti kun jotain oirettakaan nenän seudulla . Mulla auttaa ainakin . Eikä seisottele mitään 
« Vastaus #569 : 15.01.2015 kello on 11:10 »
Viinaa kait voi lotatta ilman sormi mittaa, mutta konjamiini ja sen eri sukulaiset, visky, pastis ja moni muu jalo juoma edelleen mitataan ja sekoitetaan sormi mitalla. Ohut sormiselle vähemmän ja kunnon turvonneille enemmän. 
Tai sitten 'pärstäkertoimella'. Annesy'ssä kerran tyttö tiskillä kaatoi lasiin Chartreuse'tä, katseli hetken sitä lasia, vilkaisi sitten minua ja lorautti laitoja myöten. 
|