rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Absoluuttinen elämä  (Luettu 7727 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:31.05.2024 kello on 11:09
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
Vs: Absoluuttinen elämä
« Vastaus #30 : 11.09.2015 kello on 10:13 »
Vanhoja kavereita kun pohdin, niin olen yksi harvoista kohtuukäyttäjistä. Nuorena kun juotiin enemmän.

Kavereista muutama on lopettanut tai lähes lopettanut. Hiukan pienemmälle porukalle alkoholista on tullut joko ongelma tai sitten ovat ainakin lähellä rajaa, työnsä kuitenkin hoitaen.


Itse sanoisin että suurin osa kavereistani on kohtuukäyttäjiä. Toki en ole näkemässä heidän kotiolojaan ja vaikeahan sitä on sanoa puhuvatko totta. Lähes kaikilla kuitenkin lasten tulo on rauhoittanut elämää. Ne jotka eivät ole lapsia hankkineet käyttävät reippaamin ja useammin. Jos lapsi herättää aamulla kuuden ja seiskan välissä, niin jo itsesuojeluvaistoki n sanoo, että paras ratkaisu ei ole se tappiin asti barissa notkuminen. Ja tämä ei siis sisällä vielä edes sitä olettamusta, että suuri osa kuitenkin haluaa olla lapsilleen hyvä vanhempi, joka ainakin minulla tarkoittaa myös sitä, että lasten nähden olen ajokunnossa.

Yhden surullisemman tapauksen kaveripiirinikin sisältää. Yläasteen luokkakaveri tappoi äitinsä käsittääkseni humalassa. Mukava kaveri vielä yläasteella, mutta eipä ollut tullut pidettyä yhteyttä juurikaan sen jälkeen. Ennen tapaustakin toki olin kuullut juttuja että alkoholilla oli kaverin elämässä hieman liian suuri rooli. Parista lapsettomasta ystävästä olen pitkällä aikavälillä hieman huolissani. Muista en juurikaan.

Muutimme Hyvinkäälle vuonna 2009. Heti pisti silmään, että keskustassa on yksi ainakin ulkoisesti kivan näköinen olutravintola nimeltä Joutsen. En ole vielä päässyt käymään, kuten en missään muussakaan ravintolassa oluella täällä asuessani. Häistä samalta kesältä 2009 on jäljellä juuri tekemäni inventarion mukaan 15 pulloa ihan kohtuu laadukkaita viinejä. Edellisen lienee avattu joskus vuonna 2010 tai 2011. Litran avaamattoman Baileys pullon heitin roskiksseen jo pari vuotta sitten, kun ei tehnyt mieli ottaa riskiä kun siinä on maitoakin ja päivämäärä jo pari vuotta vanha. Viinit aion vielä joku päivä juoda, koska pihi mies ei kehtaa poiskaan heittää. Alkossa näyttäisi maksavan vastaava uudempi vuosikerta 19,98€/pullo. Valkkarien merkkiä en muista, mutta ostettaessa oli hitusen kalliimpaa. Olkoon sitten vaikka jo etikkaa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:31.05.2024 kello on 14:27
  • Kulkija
Vs: Absoluuttinen elämä
« Vastaus #31 : 11.09.2015 kello on 10:33 »
^

Jos olet lämpimässä nuo viinit säilyttänyt, niin todennäköisesti ovat pilalla tai vähintäänkin maku on radikaalisti muuttunut.

Laatuviinit pitää säilyttää oikein ja on tiedettävä, kauanko ne pysyvät hyvinä. Valkoviinit lienevät enimmäkseen juotavaksi, ei säilytettäväksi tarkoitettuja. Sen sijaan tietyt punaviinit ja sampanjat senkun paranevat aikansa. Mulla on jotain 2008 hankittua yhä paranemassa, ei montaa pulloa, mutta muutama.  :)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.05.2024 kello on 13:35
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Absoluuttinen elämä
« Vastaus #32 : 11.09.2015 kello on 10:40 »
Niin vanha kuin tuoreempikin viini on parasta pontikaksi keitettynä.  ;)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:31.05.2024 kello on 11:09
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
Vs: Absoluuttinen elämä
« Vastaus #33 : 11.09.2015 kello on 10:43 »
Tämän riskin olen kyllä tiedostanut. Se ei kuitenkaan estä minua kokeilemasta, kun sopiva hetki koittaa. Käsittääkseni myös valolla on vaikutusta. Pullot on säilytetty vaakatasossa ruokakomerossa, jossa tosin siis on lämpimämpää kuin ehkä pitäisi.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:29.05.2024 kello on 23:17
  • Savo
Vs: Absoluuttinen elämä
« Vastaus #34 : 11.09.2015 kello on 10:56 »
Just tuli käytyä alkossa. Piti vedonlyönnissä hävitty pullo käydä hakemassa ja samalla itselle punaviiniä pitkästä aikaa otettua mukaan.