rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Asuntovaunun ovi  (Luettu 2266 kertaa)

• Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:52
Asuntovaunun ovi
« : 20.10.2025 kello on 09:35 »
Soliferin ovesta on mitattu kosteutta alareunassa, lukema 40. Mietiskelen korjauskeinoja. Eristeen saaminen kupulapellistä irti mietityttää sekä uudelleen liimaukset oikean paksuuden saamiseksi. Vai annanko olla sellaisena? Kosteushan ei leviä ovesta muualle.
Olisko hyviä vinkkejä?
« Viimeksi muokattu: 20.10.2025 kello on 11:14 »

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:37
  • Knaus Eifelland
Vs: Asuntovaunun ovi
« Vastaus #1 : 20.10.2025 kello on 11:11 »
En tekis välttämättä mitään isompaa. Onko oven tiivistys ehjä vai vuotanut, sen tutkisin. Seuraisin tilannetta ja mittaisin kosteuden myöhemmin uudestaan.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:22
  • Kohtele toisia kuten toiset sinua
« Vastaus #2 : 20.10.2025 kello on 12:25 »
Kuten ehdotettiin, olisiko ovi ollut sateella auki tai raollaan?  Ehkä miedolla lämmöllä ja puhaltimella kuivailua ja ehdotettu mittaus.  Minun lausuntoni ei ole asiantuntijalausunt o.

• Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:52
« Vastaus #3 : 21.10.2025 kello on 06:44 »
Kiitokset megamanille ja Hauholle ajatuksistanne. Olen päättänyt tehdä kaltaisemme ratkaisun. Yritän lämmitellä ovea puhaltimilla ja seurailla mitä tapahtuu. Kosteusmittaus tuonnenpana uudelleen.
Hyvää syksyn jatkoa

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:15
« Vastaus #4 : 21.10.2025 kello on 22:50 »
Tarkasta saranoiden ja reunalistojen tiivistys.

Minulla oli Matkaajassa sama vaiva. Syy oli vuoto alasaranan butyylitiivistykses sä, se joutuu aika koville. Saranan oven sisäinen puu vahvike oli jo aika pehmoinen ja irronnut liimauksesta. Ulko alupelti oli syöpynyt puhki jatkuvasta kosteudesta.

https://karavaanari.org/index.php/topic,26011.msg523206.html#msg523206
« Viimeksi muokattu: 21.10.2025 kello on 23:05 »

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:17
« Vastaus #5 : 22.10.2025 kello on 07:39 »
Mulla Polarissa samoin alaosa märkä, sain toisen oven joka oli Soliferin vanha se oli vielä ehjä, oli ollut kylkivauriovaunusa, mutta sekin hiljalleen kostui, ei ollut vielä myydessä vialla, mutta jokin noissa vuotaa.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:11
  • Lempäälä
« Vastaus #6 : 22.10.2025 kello on 08:34 »
Mulla Polarissa samoin alaosa märkä, sain toisen oven joka oli Soliferin vanha se oli vielä ehjä, oli ollut kylkivauriovaunusa, mutta sekin hiljalleen kostui, ei ollut vielä myydessä vialla, mutta jokin noissa vuotaa.
  Onko näissä malleissa oven päällä kunnon vesikouru?
  Tuossa Spritessä ei ollut ollenkaan, tein aika leveän, mielestäni vähensi kostumista?
  Em mää laiskana viittsinyt korjata, tökin poralla reikiä eristeeseen, pistin ruveilla ratsupaikan päälle "koristeeksi". Otan ne pois talvihuollon ajaksi.