Tekniikkakeskustelut > Retkeilyautot
Kumpi isompi katastrofi - robottiautomaattivaihteisto vai Adblue-järjestelmä?
Naussi:
Henkilöautossani on nuo molemmat. Nyky momentinmuunnilaati kko on kestävä. Ad-blue on pakko, jos tuoreempaan autoon meinaa siirtyä. Tuurissaan se on, kestääkö vai ei. Mutta manuaali vaihteistoon en enään palaa.
tsahkali:
Olen nyt yhden talven liikkunut 'kusikoneella'.
Tosin talvi oli lauha ja liikuttiin normaalia vähemmän.
Pahimmoillaan yöllä oli -25 kun lähdettiin.
Tankki on aina mahdollisimman tyhjä ja lämpiävän pohjan alla on kunnon eristys, jotta mälli sulaisi sen kriitiisen vartin aikana.
volvo:
--- Lainaus käyttäjältä: megaman - 5.09.2025 kello on 17:20 ---
--- Off-Topic: ---Kaveri korjaili just Audi Q5 DSG ja adblue, molemmat porsi yhtäaikaa, DSG jo kerran aiemmin. Jakopäähuollossa koko keula purettiin atomeiksi. Aika tekninen vehje, en sekoaisi. 😆
Toimiessaan varmasti hieno peli.
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
--- Lainaus päättyy ---
näitä juttuja luetaan ja kerrotaan mutta kukaan ei kerro paljonko niillä on ajettu, silläkin on iso merkitys onko 10tkm vai 350tkm ajettu. kyllä kaikki lopulta hajoaa.
Alan:
Tekisi mieli poistaa täältä jokainen tekoälylainaus. Jos ei ole tietoa tai taitoa laittaa linkkiä oikeaan tietoon, voi jättää viestin laittamatta.
Vai tappaako tekoäly koko foorumin.
Itse asiaan, olen päättänyt jättää kusivehjeautot ostamatta. Jokainen tietää, paljonko niitä hajoaa. Yhdellä rikkoontumisella maksan pitkään niitä ylimääräisiä polttoainekuluja ja veroja, mitä tuo keskimäärin 15 litraa kuluttava 5,3 tonninen aiheuttaa. Retkeilyautoon verrattuna. Kone ja laatikko on hyvinkin varmoja, pikkuvioista selviää.
K.E.V:
Ja heti tuli linkkejä perään....
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta