rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Aldeen etäohjaus  (Luettu 6743 kertaa)

• Vieras
  • Aldeen etäohjaus
    « : 28.08.2025 kello on 09:04 »

Onko kellään Etäboxia ohjaamassa Aldea? Vaikuttaa kätevältä, eikä vaikuta olevan vaikea asentaa Aldeen. Boxin lisäksi yksi rele ja kiinni Alden piirikortille?

https://www.vastnicon.com/

• Vieras
  • Alde etäohjaus
    « Vastaus #1 : 29.08.2025 kello on 23:38 »
    Onko jollain kokemusta etäboxista?

Kytketään ohjeen mukaan alden piirilevylle. Lähteekö alde siis käymään oikokytkemällä kaksi pinniä levyltä?

• Päivämatkailija
    • Viimeksi paikalla: 8.10.2025 kello on 22:55
    Etäohjaus puhelimella
    « Vastaus #2 : 30.08.2025 kello on 00:00 »
    Mitä porukan mielestä olisi hyvä pystyä ohjaamaan/valvomaan etänä puhelimella vaunussa/autossa?

Etäboxi pystyy moneen mutta olisi kiva kuulla mitä kaikkea olisi kätevä pystyä ohjaamaan tai mittaamaan? Thumb

Linkki Etäboxin sivuille:

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:01
    • Eipä turhia höttyillä :)
    Vs: Etäohjaus puhelimella
    « Vastaus #3 : 30.08.2025 kello on 08:39 »
    Itse olen ajatellut hommaa pienellä wlan-modeemilla, jolla saa vaunuun nettiyhteydet ja siihen sitten noita wlan-ohjattavia vermeitä, kameraa, hälytintä yms. ihan kuin kotonakin jo on Tapon ja Verisuren laitteet käytössä. Etuina käytön helppous, samat apit kaikki kuin jo kotonakin ja onhan sitten vaunussakin se waln valmiina läppäriä yms. varten kun siellä majoittuu. Etäohjauksista lähinnä tuo sähköinen lattialämpö voisi olla sellainen. Laittaa päälle jo hyvissä ajoin ennen kuin pääsee itse paikanpäälle ja näin on vaunu jo peruslämmin ja kosteuttakin petivaatteissa vähempi.

• Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:13
    • Epsoo
    « Vastaus #4 : 30.08.2025 kello on 11:40 »
    Itse olen ajatellut hommaa pienellä wlan-modeemilla, jolla saa vaunuun nettiyhteydet

Minulla olisi ylimääräisenä Teltonikan RUT240 4G modeemi. Laita viestiä jos kiinnostaa ostaa tuo pois.

https://teltonika-networks.com/products/routers/rut240

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:17
    Vs: Alde etäohjaus
    « Vastaus #5 : 30.08.2025 kello on 15:51 »
    Tuo on Alde 3020. Aldet 3000 toimii johdolla 5, poikki ja yhdistetään käynnistyksellä. 3010 löytyy paneelista ohjaus liitin.

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:17
    « Vastaus #6 : 30.08.2025 kello on 16:14 »
    Itse olen ajatellut hommaa pienellä wlan-modeemilla, jolla saa vaunuun nettiyhteydet ja siihen sitten noita wlan-ohjattavia vermeitä, kameraa, hälytintä yms. ihan kuin kotonakin jo on Tapon ja Verisuren laitteet käytössä. Etuina käytön helppous, samat apit kaikki kuin jo kotonakin ja onhan sitten vaunussakin se waln valmiina läppäriä yms. varten kun siellä majoittuu. Etäohjauksista lähinnä tuo sähköinen lattialämpö voisi olla sellainen. Laittaa päälle jo hyvissä ajoin ennen kuin pääsee itse paikanpäälle ja näin on vaunu jo peruslämmin ja kosteuttakin petivaatteissa vähempi.
    Käytän vaunulla Shellyn laitteita, kaikki kiinni alueen Wlanissa ja yhdellä sovelluksella ne. Kameraa käytin välillä Alfredcamera wlan kännykällä.
    Nyt tuli Mopeka kaasumittaukset on reititin cloudiin. Akun kun vielä saisi mutta on pelkkä bt.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:37
    • Knaus Eifelland
    « Vastaus #7 : 30.08.2025 kello on 17:04 »
    Mulla on vaunulla valvontakameran kanssa wifi-pistorasia. Jos kamera tilttaa ja jää offline-tilaan, pistorasian etäsammutus ja uudelleenkäynnistys boottaa kameran takas linjoille. Toinen wifi-pistorasia löytyy vaunusta, sillä nyt voi ohjata lähes mitä vaan.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
    • Kulkija
    « Vastaus #8 : 30.08.2025 kello on 20:25 »
    Tämä oli ainakin kolmas aloitus aiheesta, aiempia en hyväksynyt.

Kovasti vaikuttaa siltä, että aloittajalla on jotain tekemistä valmistajan kanssa.

Edit: Laitoin reilusti tänne markkinointiosioon. Täällä ok.  :D

Edit: No löysin muutkin, tässäpä kaikille näkyviin.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:03
    Vs: Aldeen etäohjaus
    « Vastaus #9 : 30.08.2025 kello on 22:35 »
    Ei "käyttömaksuja" mutta on riippuvainen valmistajan pilvipalvelun toimivuudesta joka on linkki apin ja laitteen välillä..?

Jos pysyy tällaisena eikä muutu myöhemmin maksulliseksi niin mikäpä siinä, releohjaustahan voi käyttää ihan mihinkä vain vehkeeseen kun osaa rakentaa mutta tuotteistus ja markkinointi on haettu tästä karavaaniosiosta ja mikäpä siinä kun näille on joskus käyttöäkin. Toivotan onnea jos olette niin suomalaisia kuin kehutte olevanne.

Mutta kertokaa lisää IoT:ista, ajatteko laitteita digitan verkossa vai ?

• LämmitinGuru
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:57
    Vs: Alde etäohjaus
    « Vastaus #10 : 30.08.2025 kello on 22:58 »
    Tuo on Alde 3020. Aldet 3000 toimii johdolla 5, poikki ja yhdistetään käynnistyksellä. 3010 löytyy paneelista ohjaus liitin.
    Eiköhän noi kaikki toimi jänniteohjauksella, ainakin ne jotka olen asentanut.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:01
    • Eipä turhia höttyillä :)
    « Vastaus #11 : 31.08.2025 kello on 09:18 »
    Minulla olisi ylimääräisenä Teltonikan RUT240 4G modeemi. Laita viestiä jos kiinnostaa ostaa tuo pois.

Mulla on jo kotona kuidun myötä tarpeettomaksi jäänyt 5G modeemi tuota varten, joten kiitos mutta ei kiitos.