rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Lisää akkutehoa, mikä paras vaihtoehto?  (Luettu 14163 kertaa)

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:27.09.2025 kello on 12:22
Vs: Lisää akkutehoa, mikä paras vaihtoehto?
« Vastaus #45 : 23.09.2025 kello on 14:07 »
Invertterille löyty hyvä paikka ja laitoin kiristyssiteellä sen siihen kiinni niin ei pompi mutta on myös helppo irrottaa, solarcharger taas sai paikkansa kun vanha laturi otettiin pois turhana koska tuo uusi invertteri on myös laturi.

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #46 : 23.09.2025 kello on 14:09 »
kuten kuvista näkyy piuhojen kanssa on vielä siistimistä ja lyhentelen niitä tässä jahka jaksan ja laitan ne siistimmin tuonne mutta sitä ennen on muita rakennusprojekteja kun pitäisi jotkut eristeverhot kehitellä auton taakse ja rakentaa naulakko ja säilytys sekä vaatteiden kuivasteline/kaappi takapenkkien tilalle.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:20
« Vastaus #47 : 23.09.2025 kello on 15:02 »
Mulle tuli eilen 2x100 Ah LiFePo4 akut...

Vanhat 2x100 Ah lyijyakut eivät enää pitäneet jännitettä invertteri käytössä. Saa nähdä kuinka uudet akut pelaa.

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #48 : 23.09.2025 kello on 15:47 »

Vanhat 2x100 Ah lyijyakut eivät enää pitäneet jännitettä invertteri käytössä. Saa nähdä kuinka uudet akut pelaa.
juu kirjoitte sitten kokemuksista itse kanssa ajattelin että kun noista AGM akuista aika jättää niin seuraavaksi tulee Lithium akku tilalle.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:33
« Vastaus #49 : 23.09.2025 kello on 15:49 »
Kuvasto näkyy nuo 2 paneelia ja tuolla takana keskellä musta laatikko jonka sisässä menee läpivedot. Paneelit on kiinni sikaflexillä samoin kuin tuo läpivientilaatikko. Oikein tarkka silmäinen saattaa nähdä valkoisen kumitupin takanurkassa jossa oli se epäonnistunut läpivienti.
Eikö noi piuhat hakkaa kattoon kun ovat valtoimenaan? Eikö ois pare kourussa?

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #50 : 23.09.2025 kello on 16:45 »
ne on sellasilla muovinipsuilla katossa kiinni ettei ne siinä kyllä pääse paljon liikkumaan ja en ole huomannut että hakkais, mutta on kyllä vielä tarkoitus siistiä niitäkin viimeistään ensi keväällä siellä on kaksi piuhaa vähän turhan pitkiä.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:46
« Vastaus #51 : 23.09.2025 kello on 17:09 »

Kaupassa on sellaista 'tavallisen jesarin' näköistä teippiä, jota kutsuivat muistaakseni 'kiinnitysteipiksi'.
Semmoista päälle.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.11.2025 kello on 21:46
« Vastaus #52 : 23.09.2025 kello on 17:46 »

Tämä onkin jännä homma. Itse vaihdoin keväällä lifepot, ja nyt olen ollut reissussa 50 päivää? Eli lyijyakuille olisi tullut 50 purkausta ja täyttöä. Mutta lifepoissa onkin syklimittari vasta syklissä 11.

Eli lifepot kestää paljon enemmän syklejä, ja ainakaan noiden https://lanpwr.com/en-fi/products/12v-100ah-mini-bluetooth-lifepo4-battery laskuri ei päivity ainakaan joka kerta kun varaus käy alle puolenvälin.

Eli jos noi kestää mainostetun 6000 sykliä, niin minulla ne kestää seuraavat 100 vuotta :-)

Lyijyakut minulla kestivät vain 3 vuotta, ja silloin ei edes ollut induktiolevyä ja diesellämmittimiä.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:20
« Vastaus #53 : 23.09.2025 kello on 21:02 »
Tämä onkin jännä homma. Itse vaihdoin keväällä lifepot, ja nyt olen ollut reissussa 50 päivää? Eli lyijyakuille olisi tullut 50 purkausta ja täyttöä. Mutta lifepoissa onkin syklimittari vasta syklissä 11.
Mites tuo sitten lasketaan...?

Mulla on ollut sellainenkin käsitys, että sykli olisi akun koko kapasiteetin verran. Elikä, jos 100 Ah akusta kuluttaa 100 Ah, niin se olisi yksi sykli. Jotenkin se BMS sen laskee.