rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Lisää akkutehoa, mikä paras vaihtoehto?  (Luettu 14158 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:04
  • Autossa on pyörät
Vs: Lisää akkutehoa, mikä paras vaihtoehto?
« Vastaus #15 : 23.07.2025 kello on 12:45 »
niin siis vaihtaisin pois 12v kompressorikaapista 230v verkkovirtakaappin kun hankin invertterin? Mikäs tästä olisi hyöty? Tuo jääkaappi on sinällään meillä toiminut melko hyvin 40w nimellisteho siinä.
Kuka niin kirjoitti? Olet antanut niin tipoittain tietoa laitteistasi.    Alussa voi kertoa mitä on ja miten epäkohdat tulee esiin.
mun jääkaapissa on vain yksi vaihtoehto ja se on sähkö.
sähköstä ei tiedä mitä sähköä onko hitua vai järeempää

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 10:08
  • Eye never sleep
« Vastaus #16 : 25.07.2025 kello on 06:43 »
Lifepo4 akkuja lataisin kyllä pitkäaikaisesti siihen tarkoitetulla laturilla noin niinkuin akun kestävyyden kannalta. Netistä löytyy perustelut monestakin lähteestä. :D

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:27.09.2025 kello on 12:22
« Vastaus #17 : 25.07.2025 kello on 16:44 »
hei sellanen pieni update että nyt on tilattu toinen akku nykyisen akun vierelle eli nykyinen akku on:

AGM BANNER RUNNING BULL LEAKPROOF CAR BATTERY - 92AH
ja sain vierelle samanlaisen mutta 95AH

Seuraava vaihe on että pitäisi hommata uusi laturi (täällä mainittiin Victron energy ja siitä olen kuullut hyvää, minkäs kokoinen laturi tollaselle kahdelle akulle pitäisi olla?

Sitten tarkoitus hommata 2000w invertteri jotta saadaan hiustenkuivaaja, riisikeitin, airfried ja kahvikone toimimaan puskaparkissa.

Ja samalla vois asentaa aurinkopaneelin katolle. Katolla ei tosin ole kauheesti tilaa niin en tiedä minkälaisen sinne saisi mahdutettua.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:33
« Vastaus #18 : 25.07.2025 kello on 18:32 »
Katolle niin monta ku mahtuu eri tehoisia ja kokoja on lisäksi on salkku paneeleja ,että kyllä tehoja saa.

• Kalustoon kuuluva
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #19 : 25.07.2025 kello on 18:51 »
Minkähän kukoinen kuljin on kun kaapit täynnä erilaisia härpättimiä?

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:22.11.2025 kello on 19:59
« Vastaus #20 : 25.07.2025 kello on 19:10 »

”hiustenkuivaaja, riisikeitin, airfried ja kahvikone”

Huh ja puskassa,,,

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:46
« Vastaus #21 : 25.07.2025 kello on 19:44 »
Sitten tarkoitus hommata 2000w invertteri jotta saadaan hiustenkuivaaja, riisikeitin, airfried ja kahvikone toimimaan puskaparkissa.

Osta sitten puhdasta siniä tuottava intikka.
Meidän DeLonghi ei suostunut käymään edes modatulla aallolla.
(kotona)

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.11.2025 kello on 21:46
« Vastaus #22 : 25.07.2025 kello on 20:05 »
”hiustenkuivaaja, riisikeitin, airfried ja kahvikone”

Huh ja puskassa,,,
Minulla hiustenkuivaaja, mikro, leivänpaahdin, airfrier. Ja olen aina puskissa. Miksi puskissa pitäisi olla huonommat vehkeet kuin kotona?
Tai no joo, astianpesukone puuttuu autosta ja pyykit pitää käydä pesemässä jossakin itsepalvelupesulass a.

• Karavaanari
« Vastaus #23 : 25.07.2025 kello on 20:09 »
Minkähän kukoinen kuljin on kun kaapit täynnä erilaisia härpättimiä?

Minulla vajaa 6m alkoviauto. Kaikki sopii mukaan ja tilaa on vielä tyhjilläänkin.
Koska heivasin kaasut mäkeen, niin tuli kahden kaasupullon kokoinen kaappi ja yhden truma 3004 kokoinen kaappi.

Diesel lämppärit ja induktioliesi sopii todella pieneen tilaan.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:39
  • Flair 8800iLW, 400Ah LiFePo4, Victron ekosysteemi
« Vastaus #24 : 25.07.2025 kello on 20:23 »

Seuraava vaihe on että pitäisi hommata uusi laturi (täällä mainittiin Victron energy ja siitä olen kuullut hyvää, minkäs kokoinen laturi tollaselle kahdelle akulle pitäisi olla?

Laita Victron Multiplus 2000/80 niin siinä sulla on 2000VA siniaaltoinvertteri ja 80 A laturi samassa. Jännitteet ja virrat voi ohjelmoida sopiviksi mille tahansa akuille ja kokonaisuuden laajentaminen akkumonitorilla, aurinkopaneelisääti mellä, etähallinnalla jne onnistuu vielä vuosienkin päästä kun on merkki joka pysyy markkinoilla ja tarjoaa yhteensopivuutta ja päivityksiä pitkäääään.

Halpahan se ei ole, mutta miksi laittaa kalliiseen autoon halvat ja huonot vehkeet, kun siedettävällä hinnalla voi saada parhaat? "Siedettävä" on toki subjektiivinen käsitys...

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:22.11.2025 kello on 19:59
« Vastaus #25 : 25.07.2025 kello on 20:28 »
Minulla hiustenkuivaaja, mikro, leivänpaahdin, airfrier. Ja olen aina puskissa. Miksi puskissa pitäisi olla huonommat vehkeet kuin kotona?
Tai no joo, astianpesukone puuttuu autosta ja pyykit pitää käydä pesemässä jossakin itsepalvelupesulass a.

Niin, miksipä 😁

Tulipa mieleen -70 luvun puoliväli, kun ostin ensimmäisen matkailuvaununi 🤔

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:14
« Vastaus #26 : 25.07.2025 kello on 22:25 »
Niin, miksipä 😁

Ajat ja tarpeet muuttuu.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:18
« Vastaus #27 : 25.07.2025 kello on 22:35 »
Niin, miksipä 😁

minkä merkinen se mahtoi olla?

• Kalustoon kuuluva
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #28 : 26.07.2025 kello on 10:23 »
Minulla vajaa 6m alkoviauto. Kaikki sopii mukaan ja tilaa on vielä tyhjilläänkin.
Koska heivasin kaasut mäkeen, niin tuli kahden kaasupullon kokoinen kaappi ja yhden truma 3004 kokoinen kaappi.

Diesel lämppärit ja induktioliesi sopii todella pieneen tilaan.
Joillekin tuo käy, itse en edes kuvittelisi. Minun kulkimessa tankkipullo ja tavallinen on apparin penkin /säilytyslokeron alla. Saa aika luova olla kun sinne sovittaisi kodinkoneita tms matkan ajaksi, lämppäri on yhden istuinryhmän alla välipohjassa missä myös lämpimät säilytystilat ja vesisäiliöt. Hyvin äänetön ja tasalämpöinen. Sitten on iso jääkaappi/pakastin, ja kaasu uuni. Ei mikroa, ei popcorn konettta ei airfryeriä ,riisinkeitintä ,kahvikonetta tms. Kotona mikro mutten laita sillä ruokaa niin en tarvitse sitä kulkimessakaan. Kaasun ulosotto ulkoseinässä ja siihen grilli kiinni ja useimmat ruoat valmistuu siinä. Tosin kaasu-uunissakin vaikka ajaessa voi laittaa jotain. On kyllä isohko paneeli, akkuja ja jopa invertteri millä voi vaikka hammasharjan lataa. Kukin tavallaan
ps jos on kolmelevyinen kaasuliesi ja sen vaihtaisi induktiolevyksi niin miten siihen tulisi tilaa lisää?

• Karavaanari
« Vastaus #29 : 26.07.2025 kello on 10:53 »
ps jos on kolmelevyinen kaasuliesi ja sen vaihtaisi induktiolevyksi niin miten siihen tulisi tilaa lisää?
Induktioliesi on yleensä matalampi, eli tason alapuolelle tulee lisää tilaa. Lisäksi lieden voi sijoittaa vapaammin/paremmin, kun siinä ei ole avoliekkiä. Samoin ei tarvitse huolehtia ikkunoista/ovista eli tuuli ei vaikuta, voi siis pitää luukut auki ruuanlaitoin aikana, ei ainoastaan liesituuletinta päällä.