rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Kaasupullojen kiinnitys  (Luettu 12939 kertaa)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:31.07.2025 kello on 19:14
Vs: Kaasupullojen kiinnitys
« Vastaus #30 : 12.04.2025 kello on 18:38 »
Hiukan alkaa näin jälkikäteen pelottaa...

Mulla on ollut tuhat nestekaasupulloa kyydissä ja jakoautossakin lava täynnä kahdessa kerroksessa. Onneksi ei tapahtunut mitään.
Onneksi muut autoilijat ovat osaamisellaan estäneet kolarin.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:40
  • viva la France
« Vastaus #31 : 12.04.2025 kello on 18:39 »
Kaasupullot taka-osassa taka-akselin takana, sehän on täydellinen pommi liikenteessä. Pärekorin perään pikku fiiu ja poks ;)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:21
« Vastaus #32 : 12.04.2025 kello on 21:22 »
Sijainnilla on suuri merkitys. Mautossa pullot on takaosassa kolossaan. Aika moni seinä on lentoa hidastamassa ennen kun on kuskin selässä. Vaunussa kevyessä laatikossa etuosassa valmiina lähtöön. Hyvällä tuurilla tulevat takalasista läpi. Onnettomilla liinoilla ei nokkakolarissa ole mitään merkitystä. Fysiikka ei taida olla parhainta osaamisaluettasi. Kerro miten naula puussa selvittää sidonnan merkityksen.

Tuolla on taulukko mikä antaa suhteen esineiden painolle kolaritilanteessa: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/irtotavarat-autossa-voivat-aiheuttaa-hengenvaaran-liikkeessa-paino-moninkertaistuu/4480524
kyllä se naula puussa kertoo paljon että ymmärtää mikä merkitys sidolla on. kun kappale on kunnolla kiinni se ei saa iskua millä kerätä vauhtia. naula ei mene puuhun painamalla, se vaatii iskun vasarasta. meitä kyllä helpottaa kun olet tehnyt kaikki virheet ja kerrot täällä miten vakuutusyhtiö,tukes tutkii asioita :D

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:31.07.2025 kello on 19:14
« Vastaus #33 : 12.04.2025 kello on 21:42 »
kyllä se naula puussa kertoo paljon että ymmärtää mikä merkitys sidolla on. kun kappale on kunnolla kiinni se ei saa iskua millä kerätä vauhtia. naula ei mene puuhun painamalla, se vaatii iskun vasarasta. meitä kyllä helpottaa kun olet tehnyt kaikki virheet ja kerrot täällä miten vakuutusyhtiö,tukes tutkii asioita :D
Voi pyhä jysäys, millä saisin tarpeeksi virtuaalista rautalankaa? Mitä virheitä olen tehnyt? Miten olen kertonut vakuutusyhtiön ja tukesin tutkimusmenetelmiä?
Voi tulla yllätyksenä, tiedän miten naula puuhun laitetaan.
Isku tulee siitä kun ajoneuvo ja siihen kytketty vaunu pysähtyy erittäin nopeasti. Näin joskus kolarissa käy (en tarkoita lapissa olevaa kuntaa). Jos pysähdys on nopea ja sitä edeltävä ajoneuvon nopeus riittävä, ei kiinnitysväline tai kiinnityspiste kestä kun puhutaan nestekaasupulloista joka painaa täytenä 14.8 kg.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:14
« Vastaus #34 : 12.04.2025 kello on 21:44 »
Voi pyhä jysäys, millä saisin tarpeeksi virtuaalista rautalankaa? Mitä virheitä olen tehnyt? Miten olen kertonut vakuutusyhtiön ja tukesin tutkimusmenetelmiä?
Voi tulla yllätyksenä, tiedän miten naula puuhun laitetaan.
Isku tulee siitä kun ajoneuvo ja siihen kytketty vaunu pysähtyy erittäin nopeasti. Näin joskus kolarissa käy (en tarkoita lapissa olevaa kuntaa). Jos pysähdys on nopea ja sitä edeltävä ajoneuvon nopeus riittävä, ei kiinnitysväline tai kiinnityspiste kestä kun puhutaan nestekaasupulloista joka painaa täytenä 14.8 kg.

Komposiittipullo kyseessä ilmeisesti.

• Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:32
  • Epsoo
« Vastaus #35 : 13.04.2025 kello on 10:15 »
Komposiittipullo kyseessä ilmeisesti.

Joita hyvin harva edes käyttää matkailuvehkeissä.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:50
  • Lempäälä
« Vastaus #36 : 13.04.2025 kello on 12:13 »
  Joo komposiittipulossa ei kait ole kierreventtiliä yleensä?
  Tosin me käytämme painoventtiiliä, joka ilmeisesti on harvinaista, emme kuitenkaan komposiitti pulloa?
  On ehdotettu sidontaan:
    https://www.puuilo.fi/jape-pikalukkovyo-5m-2kpl?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=PM%20-%20Tamforce&utm_id=22097580180&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw2N2_BhCAARIsAK4pEkXgdCHgJrhfB6uKL5Zo3FFwXPCkjKgHLSgLZl21wo1iDxWd7OR0EmEaAklAEALw_wcB
   Koska painava teräspullo täytenä saattaa painaa n. 25 kg. olen aika skeptinen tälläisen hihnan kestävyyteen jos siihen kohdistuu ehkä jopa 10-15 G-voima. Kiinitys kohdatkin pitää olla jossain muussa kun heikossa muovissa kiinni.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:43
« Vastaus #37 : 13.04.2025 kello on 15:15 »
Koska painava teräspullo täytenä saattaa painaa n. 25 kg. olen aika skeptinen tälläisen hihnan kestävyyteen jos siihen kohdistuu ehkä jopa 10-15 G-voima. Kiinitys kohdatkin pitää olla jossain muussa kun heikossa muovissa kiinni. 

Näinhän se on.
Ja eihän nuo pärekorit muutenkaan isompia mällejä kestä.
Pullot on kuitenkin hyvä olla kunnolla kiinni, saattavat muuten jopa irrota ja repiä letkuja.
Wanhemmassa kalustossa kun ei edes ole mitään turvavimpaimia.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 15:06
« Vastaus #38 : 14.04.2025 kello on 07:33 »
Mulla oli kahdella tuollaisella remmillä kiinni työkalupakki peräkontissa kun aikoinaan ajoin mustalla jäällä ojaan.
Pakin paino ehkä 10kg.
Molemmat remmit katkesi ja pakki iski vielä 5mm vanerin läpitte ja vararengas syvennyksen peltiin sellasen 5cm lommon.

Siihen aikaan oli käytössä rattilukkotankoja ja sellainen oli takajalkatilassa, se ei paina paljoa mutta sai sen verran vauhtia äkkipysäyksestä että iski kardaani tunneliin myös sellasen lähes 5cm lommon.

Törmäyksissä voimat on helposti melkoisia.....

Joten sitä voi helposti kuvitella millainen pommi on 25kg kaasupullo....ja mitä tapahtuu esim letkulle....

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:36
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #39 : 14.04.2025 kello on 08:43 »
Mulla oli kahdella tuollaisella remmillä kiinni työkalupakki peräkontissa kun aikoinaan ajoin mustalla jäällä ojaan.
Kitkat alla?

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 15:06
« Vastaus #40 : 14.04.2025 kello on 09:44 »
Lokakuun 15....kesäkumit. Eli ei nastoja.
Siihen aikaan ei olis saanut olla vielä nastarenkaat alla lokakuussa...olis voinut saada sakot.