rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Jääkaapin tuuletuslukitus?  (Luettu 5125 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:51
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Jääkaapin tuuletuslukitus?
« : 19.03.2025 kello on 21:06 »
Jääkaapissa on kuvanmukainen aukipitolukitus. Se on erittäin jäykkä käyttää. Tuota valkoista nuppia pitää painaa sisään ja samalla vetää ulospäin. Mutta se on niin jäykkä/tiukka, että minun pitää jollakin auttaa jotta saisin sen ulkoasentoon. Onko kukaan saanut sitä herkistettyä/löystettyä voidakseen käyttää sitä helpommin?

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:04
Vs: Jääkaapin tuuletuslukitus?
« Vastaus #1 : 19.03.2025 kello on 22:21 »
Jotenkin harmaa mielikuva että oliko täällä vai jostain muualta kuulin että jos sattuu olemaan väärässä asennossa ja laittakin oven kiinni niin tulee remontin tarvetta. Ite yritän saada aina niin että ovi pysyisi vapaasti auki silloin kun kaappi ei jähtymässä, siis vaunu asuttuna.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 15:06
« Vastaus #2 : 20.03.2025 kello on 07:46 »
Ainakin sellaisessa hieman erilaisessa lukitusmallissa tulee varma korjaustarve jos sulkee oven kun lukko tuuletusasennossa (kiinni)

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:51
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
« Vastaus #3 : 20.03.2025 kello on 08:46 »
Jokohan pitää vetää johtopäätös, että kukaan ei käytä tuota juttua? Luettu 140 kertaa eikä yhtään vinkkiä.
No jaksan vielä odotella.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:39
  • Flair 8800iLW, 400Ah LiFePo4, Victron ekosysteemi
« Vastaus #4 : 20.03.2025 kello on 15:16 »
Kyllä käytän, aina kun auto seisoo. Ja jäykkä on.

Liekkö auttas jos suhauttas silikonia ja vähän räpläis ees taas?

Itse olen jaksanut taistella vielä ilman.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:04
« Vastaus #5 : 20.03.2025 kello on 17:00 »
Mulla on simppelimmän näköinen tuuletussysteemi, mutta en sitä käytä. Johtuu siitä, että pakastelokeron luukku jää kuitenkin kiinni eikä siellä sitten ilma liiku ollenkaan.

Jääkaapin alaosassa on iso muovinen, ulosvedettävä lokero tai laatikko esim. vihanneksia varten. Siinä on siirrettävä tilanjakaja, sellainen muovilevy, joka pudotetaan laatikon reunassa oleviin uriin. Kun auto ei ole käytössä, otan sen tilanjakaja-levyn, raotan pakastelokeron luukkua ja sujautan sen muovilevyn sinne väliin. Pakastelokeron luukku jää raolleen. Ja kun pakastelokeron luukku jää pakotettuna raolleen ei myöskään ovi mene enää kiinni. Mun kaapissa on siis yksi ovi, ja pakastelokero siellä sisällä.

Haittapuoli tuossa on se, että ovi jää sen verran paljon auki, minä en enää mahdu kulkemaan siitä ohi makkariin. Systeemi pitää purkaa, jos on tarve mennä siitä ohi. Vaimo kyllä pääsee, mutta jonkin merkillisen syyn takia minä en ;D

Toinen haittapuoli on se, että jos siirrän autoa, se ovi pitää muistaa laittaa ensin kiinni, koska tuollaisena se pääsee heilumaan holtittomasti.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:14
« Vastaus #6 : 20.03.2025 kello on 19:07 »
Mulla on simppelimmän näköinen tuuletussysteemi, mutta en sitä käytä. Johtuu siitä, että pakastelokeron luukku jää kuitenkin kiinni eikä siellä sitten ilma liiku ollenkaan.

Jääkaapin alaosassa on iso muovinen, ulosvedettävä lokero tai laatikko esim. vihanneksia varten. Siinä on siirrettävä tilanjakaja, sellainen muovilevy, joka pudotetaan laatikon reunassa oleviin uriin. Kun auto ei ole käytössä, otan sen tilanjakaja-levyn, raotan pakastelokeron luukkua ja sujautan sen muovilevyn sinne väliin. Pakastelokeron luukku jää raolleen. Ja kun pakastelokeron luukku jää pakotettuna raolleen ei myöskään ovi mene enää kiinni. Mun kaapissa on siis yksi ovi, ja pakastelokero siellä sisällä.

Haittapuoli tuossa on se, että ovi jää sen verran paljon auki, minä en enää mahdu kulkemaan siitä ohi makkariin. Systeemi pitää purkaa, jos on tarve mennä siitä ohi. Vaimo kyllä pääsee, mutta jonkin merkillisen syyn takia minä en ;D

Toinen haittapuoli on se, että jos siirrän autoa, se ovi pitää muistaa laittaa ensin kiinni, koska tuollaisena se pääsee heilumaan holtittomasti.

Varmaankin sama systeemi kuin meillä. Me ollaan ratkaistu pakastelokeron tuulettuvuus laittamalla talouspaperista paksumpi "tollo" kannen ja lokeron rungon väliin, kaapin ovi lukittuu tuuletus asentoon.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:23.11.2025 kello on 10:51
« Vastaus #7 : 17.05.2025 kello on 23:10 »
Sama lukko, sama hankaluus.
Tuota aukipitolukitusta käytetään, koska autoa liikutetaan toisinaan  jääkaapin ovi auki. Ja aina pieni pelko, milloin tuo viritys hajoaa.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:52
« Vastaus #8 : 18.05.2025 kello on 08:26 »
Samanlainen sisävalo/lukkosysteemi. Ja aina tuuletus asennossa, jos ei kaappi päällä. Mulla vaan tuo hento osa liikkuu liiankin herkästi.
Ota kirkas kansi pois, liikkuuko sitten herkemmin. Jos ei, höllää kiinnitysruuveja ja putsaa seinän ja valaisimen väli. Voitele välikkö ja liikkuva osa. Kiristä kasatessa vain sen verran ettei ala ahdistaa.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:56
  • Eipä turhia höttyillä :)
« Vastaus #9 : 18.05.2025 kello on 10:20 »
Meillä on Dometic 10 sarjan kaappi ja siinä on todella näpsä tuo oven raollaan pitävä systeemi. Pakastinlokerolle vastaavaa en ole keksinyt, joten olen vain jättänyt sen painamatta kiinni. Toki sehän olisi vaikka koko luukku irroitettavissa, tuo kaapin ovi samaten kuin lokeronkin luukku on ns. molemminpuolin saranoituja ja siten helposti myös irroitettavissa Thumb