rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: GSM liittymä  (Luettu 13809 kertaa)

• Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:13
  • Epsoo
Vs: GSM liittymä
« Vastaus #30 : 19.07.2024 kello on 17:52 »
Moi vs. Elisa Kopparössä

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:22
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #31 : 19.07.2024 kello on 18:06 »
Moi vs. Elisa Kopparössä
Älä yleistä sieltä Pohjois alueen metsänreunasta, meillä huomattavasti parempi vauhti. Voin laittaa kuvaa kun paikalla. Enkä viitsi toista liittymää hankkia kun oma toimii hyvin.

• Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Epsoo
« Vastaus #32 : 19.07.2024 kello on 18:26 »
Älä yleistä sieltä Pohjois alueen metsänreunasta, meillä huomattavasti parempi vauhti. Voin laittaa kuvaa kun paikalla. Enkä viitsi toista liittymää hankkia kun oma toimii hyvin.

Niin, DNA:n tolppa on lähempänä kuin Elisan, jolloin kuuluvuuskin on eri (-68dBm vs -112dBm). Tästä seuraa että nopeudetkin on parempia.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:17
« Vastaus #33 : 19.07.2024 kello on 19:47 »
Tarvitsisi 2 kpl liittymiä puhelimiin eli puhelut, tekstiviesti ja netti.
Mikä olisi paras ajatellen paljon ulkomaanmatkailua ja Suomessa paljon maaseutua. Eli 4 vai 5 G kun ei tarvitse mitään ihmeellisiä latausnopeuksia.
Nyt saa kehua tai olla kehumatta eli sana vapaa.
Onneksi on kantahenkilökuntaa kysymässä. Kun aina lähtee laukalle.
Mulla tänään havainto Elisan tablettiliittymässä . On 100M ja vapaa baltia ja pohjoismaat.
Aamulla ei millään Ruotsissa 4 g:lle, Kokeiltiin kaikki asetukset ja operattoriasetukset, meni nekin läpi mutta ei vaan dataa kuin 2g. Jaettiin toisesta Elisan liittymästä joka toimi, samoin kolmaskin.
Tultiin Norjan puolelle ja maan vaihto automaattisesti niin alkoi 4g toimimaan.
Onkohan syynä sim kortti vai joku operaattorin virhe, talvella toimi hyvin ruåttissakin.
Tämä siksi että kaikilla operaattoreilla varmaan omat kuoppansa.
Olen pärjännyt 10
M liittymällä ongelmitta, vaimon tabletti sitten jakaa autossa.
Katsotaan maxivisionia tuolla 10M:lla. Joten 5 g en ole kaivannut.

• Kalustoon kuuluva
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #34 : 19.07.2024 kello on 20:38 »
Niin, DNA:n tolppa on lähempänä kuin Elisan, jolloin kuuluvuuskin on eri (-68dBm vs -112dBm). Tästä seuraa että nopeudetkin on parempia.
Usko tai älä mutta tuo kohtuu hyvin hanskassa. Mutta turha hankkia toista jos toinen toimii. Tyttäreni on  juuri tilannut vaihdon Elisaan kun ei Moi toimi mökillään.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 22:04
    • Matkailuvinkkejä
« Vastaus #35 : 19.07.2024 kello on 20:46 »
Minulla on puhelimessa Elisan Reilu 4G 300 Mbps liittymä, jota käytän kaikkeen liikennöintiin puhelimessa ja PC:llä.
Sanoin erillisen nettiliittymän irti koska olen meillä minä olen ainoa netin käyttäjä.
Liittymä on niin edullinen, ettei kannata vaihtaa edullisinkin 5G liittymä on 10 €/kk kalliimpi. 

• Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Epsoo
« Vastaus #36 : 20.07.2024 kello on 11:32 »

Ei tartte vaihtaa, kukin hommaa itselle parhaan yhteyden.
Itsellä vaan Moin 4G toimii paremmin täällä kuin Elisan 5G.

• Kalustoon kuuluva
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #37 : 20.07.2024 kello on 12:09 »
No sillä MOI:lla ei tee mitään noilla ulkomaan reissuilla, se on tärkeämpää. Ja Minulla Elisa toimii koppIksessa(kin) oikein hyvin. Siinäpä se.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:20
« Vastaus #38 : 20.07.2024 kello on 13:32 »
No sillä MOI:lla ei tee mitään noilla ulkomaan reissuilla, se on tärkeämpää. Ja Minulla Elisa toimii koppIksessa(kin) oikein hyvin. Siinäpä se.
Minä vaihdan Elisa liittymän pois, kun tämä halpuutettu hinta päättyy...

Vaihtoehtoina on Telia, tai DNA. Elisa on mulla kotioloissa pelkkä vitsi. Tälläkin hetkellä latausnopeus peräti 0,5 Mbit/s.
MOI on toiminut hyvin mulla Suomessa. Toimisiko sen emoyhtiön DNA sitten paremmin ulkomailla. Teliasta mulla ei ole kokemusta.

• Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Epsoo
« Vastaus #39 : 20.07.2024 kello on 15:00 »

Kyllä se toimii ainakin Ruotsissa ja Norjassa, jopa vähän syrjemmässäkin, esim. Sandvikbuktassa.

• Kalustoon kuuluva
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #40 : 20.07.2024 kello on 15:08 »
Tarkoitin tuonne etelään päin mennessä. Juuri oli yksillä ongelmia Sloveniassa ja Kroatiassa.

• Kalustoon kuuluva
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #41 : 22.07.2024 kello on 11:56 »
Tässä auton edessä terassilla kahvia juodessa.

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #42 : 22.07.2024 kello on 12:14 »
Tässä auton edessä terassilla kahvia juodessa.
Kai se riippuu terassin sijainnista...

Eikös niitä liittymiä voisi testata ensin vakituisella käyttöpaikalla. Valitsee sitten sen joka pelittää parhaiten. Joku liittymä voi toisessa käyttöpaikassa toimia taas paremmin. Tuo nykyinen Elisan 100 Megan 4G  lataa yli 100 Mbit/s noin 200 m päässä varsinaisesta käyttöpaikasta. Se ei vain auta, kun kotona se vaihtaa tukiasemaa ja latausnopeus putoaa 1-3 Mbit/s.
Tämä liittymä toki vaihtuu sitten kun halpuutettu sopimusaika päätty.

• Kalustoon kuuluva
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #43 : 22.07.2024 kello on 12:20 »
Kai se riippuu terassin sijainnista...

Eikös niitä liittymiä voisi testata ensin vakituisella käyttöpaikalla. Valitsee sitten sen joka pelittää parhaiten. Joku liittymä voi toisessa käyttöpaikassa toimia taas paremmin. Tuo nykyinen Elisan 100 Megan 4G  lataa yli 100 Mbit/s noin 200 m päässä varsinaisesta käyttöpaikasta. Se ei vain auta, kun kotona se vaihtaa tukiasemaa ja latausnopeus putoaa 1-3 Mbit/s.
Tämä liittymä toki vaihtuu sitten kun halpuutettu sopimusaika päätty.
Mut kun se on mun OMAN PAIKAN TERASSI, ei kai mun tartte muualle mennä mittaamaan? Omalla mestallaan 99:kin mittasi.

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #44 : 22.07.2024 kello on 12:29 »
Mut kun se on mun OMAN PAIKAN TERASSI, ei kai mun tartte muualle mennä mittaamaan? Omalla mestallaan 99:kin mittasi.
Tämä juuri... :)

Jos omalla terassilla joku liittymä on hyvä, niin toisen terassilla se on kelvoton, kuten olen itse todennut. Siitä syystä voisi olla hyvä testata kotioloissa eri palveluntarjoajia.